We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

hoe voelt een rugwee?

• hoi dames,
    ik lees regelmatig iets over rugweeën... nu vraag ik me af, hoe voelt dat eigenlijk?
    ik ben 33.5 week zwanger en heb de voorbije weken al wel wat voorweeën gehad maar dat waren "gewone" buikweeën.... nu heb ik al een paar uur op en afgaande rugpijn, een zeurend, lastig, stekend maar vooral moeilijk te omschrijven gevoel...
    ik heb me gisteren weer wat overschat in het huishouden en heb dus ook weer wel last van men bekken,... ,nu vraag ik me af hoe voelt een rugwee? want is het dat wat ik heb of is het gewoon van te veel te doen gisteren en ishet dus gewone rugpijn....

groetjes een mama
  • Zoals een niercrisis goofy.gif Maar moest je dat nog niet hebben meegemaakt, het voelt echt anders dan een overbelaste rug hoor. Het komt (bij mij toch) in golven en is geen voortdurende pijn. Moeilijk te omschrijven maar normaal gezien herken je het wel, ik kan je vertellen dat ik er niet aan hoefde te twijfelen hoor wink.gif

Ik zou zeggen ga rustig liggen, probeer je rug wat te laten rusten en kijk wat dat geeft. De kans dat iemand je hier gaat kunnen vertellen of wat je voelt echt weeën zijn is klein. Als het niet overgaat en je maakt je zorgen bel je misschien bst even de kraamafdeling.

sterkte ermee!
  • hoi kimmi,
    ik heb niet het gevoel dat ik vandaag ga bevallen hoor smile.gif maar ik vraag het me gewoon af... ik hoor daar zoveel over smile.gif met men eerste had ik ook heel de tijd gewone weeën en die vond ik best wel te hanteren ( tot de laatste 4 uur, heb dan ook 14 uur weeën gehad)
    en ik vond een gewone wee al moeilijk te herkennen in het begin, daarom dat ik me afvroeg hoe een rugwee voelde smile.gif
    ik weet ook dat dit idd voor iedereen anders is, maar mss dat ik uit de verschillende omschrijvingen wel een "algemene definitie" kan vinden e smile.gif
    en ohja, een niercrisis heb ik al een geluk nog niet gehad ...
  • dat laatste was dus van mij e smile.gif een_mama en niet een_ smile.gif
  • Hihi, dat dacht ik wel content.gif Je kan het volgens mij echt niet missen als het zo is, neem je ergste wee en zet die in je rug, zoiets ongeveer is het wink.gif
    Maar dat was bij mij zo, misschien zijn er nog heel andere ervaringen hè...

veel succes met je definitie in elk geval thumbup.gif (zal toch duimen dat je ze niet uit eigen ervaring moet formuleren want leuk is anders)
  • Oei mijn rugweeen... nou bij mij voelde het aan alsof iemand er serieus met een mes tussen zat te steken.
    Of alsof je ruggegraat uiteen werd getrokken.

Maar goed mijn rugweeen waren ook gedeeltelijk persweeen die ik moest ophouden omdat mn verloskundige 1 uur te laat was!!

Grrr.
  • nou meis, rugweeen zijn een HEL. Inderdaad zoals hierboven staat, alsof er een mes tussen je wervels zit en je rug opengetrokken word. nervous.gif
    dan zal ik maar zwijgen over beenweeen goofy.gif
  • hier is ze dan men definitie voor een rugwee :
    au au au en nog eens een keertje AU! ...
    denk dat het gisteren dan toch geen wee-tjes waren want het was wel au-erig maar niet om te zeggen AU smile.gif
    of hoe we onze zwangerschap met een lach door proberen komen ....
  • Ik vond de rugweeën persoonlijk erger dan de beenweeën. Ik had het gevoel of iemand met een stuk hout op mijn stuitje aan het slaan was. (lees: rammen) Het was echt niet grappig. Gelukkig heb ik bij de tweede bevalling alleen buikweeën gehad, dat was een stuk beter te doen.

Succes!
  • Ik heb helaas alleen rugweeen gehad (ik vraag me dus dan weer af wat een beenwee is).

Bij mij voelde het als een zeurderige pijn (zoals menstruatiepijn) maar dan in een rug. Het kwam precies als een golf aanzetten, beginnende van mijn ruggegraat en dan naar buiten toe.

Ik had op voorhand veel gelezen over weeen opvangen en je erdoorheen blazen en dat allerhande houdingen het dragelijk konden maken. Maar bij mij was dit niet zo hoor. Ik wist me letterlijk geen houding te geven. Maar wie weet ben ik wel kleinzerig en zou ik hetzelfde gedacht hebben bij een "beenwee", want ik kan nu eenmaal niet vergelijken.

Het is nu meer dan een jaar geleden. Ik kan me de pijn niet meer echt voorstellen, maar wel het zeurderige gevoel. Vreemd hoe je alles zo snel vergeet.
  • liever geen rugweeën meer volgende keer horror.gif ; Dat was verschrikkelijk.
    Zoals de andere moeders het omschrijven, een scherpe pijn, net een mes dat ze een paar keer draaien in je rug.
    Mijn man moest tegendruk geven op die plaats met zijn knokels ( of ik gebruikte het bad of de deurstijlen) resultaat: een mega blauwe plek en schuurwonden op mijn rug. goofy.gif

Is je pijn al wat beter na het rusten?
  • Bij vorige twee had ik ook enkel rugweeën en aangezien de voorweeën bij deze derde ook in m'n rug zitten, vrees ik dat het straks weer rugweeën worden. Ik heb er dus geen flauw idee van hoe buikweeën voelen...
    Rugwee kent typische wee-profiel (opbouwen- piek- afnemen) maar zit bij mij in onderrug en op heupbenen. Enige wat hielp was man die keihard tegendruk gaf...Niets wegzuchten of puffen horror.gif .
  • Ik heb ook voornamelijk rugweeën gehad (geen idee wat beenweeën zijn) en zoals Kimmi al zei, zoals een niercrisis! niet weten waar te kruipen! niet kunnen zitten, liggen, staan...
    hopelijk bij mijn volgend wat minder van dat!

veel succes met de bevalling en laat je nu geen schrik aanjagen he! voor tzelfde valt het bij jou allemaal wel mee!

*ien*
  • Hier ook iemand met serieuze rugweeën tijdens de arbeid. Ik heb deze opgevangen van 7u30 tot en met 14 uur. Daarna was er geen houden meer aan. De tranen kwamen telkens in mijn ogen omdat het zo veel pijn deed (telkens een wee die minuut en half duurde in mijn rug en mij daarna 1 minuut terug rust gaf en dan opnieuw en opnieuw)!

De vroedvrouwen hebben mij aangeraden om een epidurale te nemen om terug tot rust te komen voor de arbeid zelf. Toen ik de epidurale liet zetten stond ik nog maar op 2 cm! 3 uur later was ons kleintje er al!

Dus ik heb voor niks zo lang afgezien want de epidurale geeft meestal rust en zo kan je meer ontspannen zijn en gaat het ook sneller. Dus waarom afzien? goofy.gif Het zal hier bij een volgend niet waar zijn hoor wink.gif

Veel succes!
  • awel da van die epidurale en sneller opening had ik dus ook...
    bij de oudste wel gewoon buikweeën, en ik vond ze echt goed te doen... heb 2 keer gedacht van oei, als het nog erger w dan vraag ik spuit, maar toen zeiden ze me elke keer dat de ontsluiting vlot vorderde... dus tjaaa dan zetten we even door e smile.gif
    tot ineens een andere VV kwam "meten" , oei, na +/-11uur daar liggen nog altijd maar 4cm opening ( en daar liep ik al een week ofzo mee rond) => voor mij was de kous af, die spuit moest en zou komen want de weeën waren te verdragen als ze me iets opleverden, maar zo voor niks, pff nee merci... tegen 18u00 zat epi er in en om 22u39 is de zoon geboren.. als ik da had geweten...
    nu dus ook sneller epi ook al doet het niet zo'n pijn... denk dak men weeën gewoon niet juist opving... mss dus toch eerst zonder epi en proberen nu wel juist op te vangen, maar als al snel blijkt da het ni vooruit ga , hups die spuit erin smile.gif

verder loopt het hier gewoon verder, heb met momenten serieus harde buiken en het rommelt hierbinnen soms ook heel hevig, maar dan zijn er ook momenten dat het niets doet... elke beweging van de baby voel ik wel ergens,maar die met het hoofdje doen me het minst goed, dan trekt er een steek door men schaambeen tot aan men vagina... ach, nog 6 weekjes en we hebben onze spruit in onze armen..
    hoewel het voor mij al sneller mag, zolang de baby maar gezond is natuurlijk
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld