We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

vruchtwater of afscheiding???

• Hallo allemaal,

Gisteravond toen ik van de wc kwam verloor ik ineens best veel vocht...onderbroek klets en broek in het kruis ook....

Ik heb het ziekenhuis gebeld en mocht gelijk komen ik ben nl. nog maar 35 wk ..

Maar na een echo ( niet al te veel vruchtwater maar toch nog wel voldoende) en een onderzoek met onze vriend de eendebek houden ze het op veel afscheiding wat helder was en zo vloeibaar als water...

Dus ik mocht weer naar mijn huisje terug

Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad
    Was het afscheiding of bleek toch later dat het vruchtwater was?

Nu verlies ik trouwens niets meer hoor...
    Nou ja weet ook niet echt zeker...
    heb ook aldoor het gevoel dat ik moet plassen maar dat hoeft dan niet...

vindt het toch wel eng aangezien de beeb in een dwarsligging ligt...

Graag ervaringen please...ik schrok me te pletter...

groetjes Cindy
  • Heb ik ook deze week ondervonden.
    Net naar het toilet geweest en 5 minuten later had ik precies in mijn broek gedaan.

Vooral 's nachts had ik last van vochtverlies. Ben woensdag naar de gynaecoloog geweest en hij verzekerde me dat dit geen vruchtwater was maar gewoon zeer 'lopende' afscheiding.

Ikke hopen op vruchtwater natuurlijk, maar nee, ik zal geduld moeten hebben.
  • hey,

Ik had dat ook maar met een simpel testje konden ze direct zien dat het vruchtwater was. Het is toch wel belangrijk dat ze weten wat het juist is, omdat als je vruchtwater verliest er contact is tussen de buitenwereld en je kindje en dus een infectie kan krijgen. Ik ben dezelfde dag nog daar moeten blijven, heb direct antibiotica gekregen en ben de dag nadien ingeleid...

groetjes
  • ja ze hebben ook wel zo'n testje gedaan en daar kwam niks uit...

dus daarom dachten ze ook afscheiding.
    Mara ik wist niet dat dat zoveel kon zijn en zo ineens...

Dsu vandaar mijn vraag of anderen dit ook hebben???
  • Ha!!

Ik had ook op het einde van mijn zwangerschap dat ik meer vocht verloor.
    Maar ik kan je zeggen dat als je vruchtwater verliest dat daar een zeer zoetige geur aanzit.
    Echt heel zoet!
    Dus bij twijfel is het echt niet zo hoor (ik heb ook vaak getwijfeld, maar nu na mijn bevalling weet ik natuurlijk hoe het ruikt)

Succes
  • Hoi Cinnie,

als ze zo'n testje hebben gedaan en het was goed zou ik je geen zorgen maken!!! Je hoort wel vaker van veel afscheiding die erg vloeibaar is op het einde!!!!

Ik zelf heb het ook gehad. Ik verloor echt druppeltjes vocht met 32 weken en 2 dagen. Ik dacht zelfs even dat ik mijn urine niet meer op kon houden. Na goed geplast te hebben bleef het druppelen. Een maandverband aan gedaan en terug ik ben en 5 minuten later was ik toch al doorgelekt.

Verloskundige kwam en deed een testje. Ze ging met een soort wattenstaafje iets naar binnen om wat vocht op te vangen. Als het blauw werd was het vruchtwater anders bleef het helder.....het werd knalblauw. Ik ben met 32 weken en 4 dagen bevallen.

Het rare vond ik dat mijn kindje NIET INGEDAALD was, maar ik toch lopend naar beneden en naar de auto mocht en met eigen vervoer naar het ziekenhuis moest. Eenmaal daar mocht ik zelfs niet meer helemaal rechtop en naar de wc awe.gif toch foutje van verloskundige denk ik!!!!

@ Anouk: bij mij was het kleur- en geurloos???? Ik hoorde ook altijd dat het zoet rook, maar ik rook er niets aan en heb het toch opgevangen in een glas. Zelfs mijn man heeft er aan geroken en rook niets zoets blush.gif Heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en lekte continue flinke stromen met vruchtwater. Vreselijk als je 2 dagen in je blote billen op een nat en broeierig celstofmatje moet liggen!!!!! Het heeft nooit zoet geroken en ik kan ook niet zeggen van 'een volgende keer herken ik het gelijk' ......raar hé?!
    Het enige wat ik geleerd heb is dat het niet ineens een plons hoeft te zijn maar ook druppelsgewijs kan beginnen.

Heel veel succes en geluk!!!!!!!!!!Aangepast door Jojo op 16/05/2008 23:18
  • had het vorige week maandag ook, na de wc nog 'nadruppelen'
    en in de kliniek deden ze een vruchtwatertest en die was negatief dus je hebt dan meteen uitsluitsel.
    is vaginale afscheiding of licht urineverlies.
  • Hey,
    ik had hetzelfde op 38w. Dus ikke: joepie 't is begonnen! (want m'n 1ste bevalling was ook begonnen door een klein scheurtje en dus druppelend vruchtwaterverlies). Helaas, 't was geen vruchtwater maar m'n slijmprop. Ik had al van week 24 een verweekte baarmoederhals en op week 35 had ik 3cm ontsluiting. Vandaar dat m'n slijmprop heel vloeibaar was. Ben 2w later bevallen.
    Succes met je bevalling!
    wave.gif
    K'tje
  • Hoi,

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en vorige week donderdag ben ik moeten binnen gaan in het ziekenhuis dacht ook dat mijn vliezen gebroken waren. Het bleek achteraf licht urineverlies te zijn en een klein scheurtje in het bovenste van het vruchtzakje. Had dan wel al 3cm opening. Nu mag ons klein "boeleke" toch stillekes aan beginnen te komen. Want soms heb ik nu van die lichte steken aan mijn onderbuik. En om de 5 tellen moet ik naar het toilet. Woensdag moet ik terug op controle naar de gyneacoloog.

Grtjs Makepeace
  • Ik had tijdens mijn zwangerschap zulke waterige afscheiding dat het gewoon langs mijn benen naar beneden liep (sorry voor dit praatje goofy.gif ).
    Maar vruchtwater was toch wel heel anders vond ik!
    Toen was mijn water echt goed gebroken en liep er gewoon echt veeeeeel water uit. Zoveel dat ik echt hele plassen achterliet toen ik het net ontdekte. Daarna op zo een matje gaan zitten speciaal voor de bevalling, maar ook die moesten we steeds wisselen.
  • vruchtwater

hoi allemaal
    ik ben nu 38 wk en 6 dagen zwanger smile.gif
    en heb sinds vanacht ook vocht verlies maar kleine beetjes heb er nu geen last meer van heb wel voor de zekerheid me gyn gebeld en moest ook komen maar het is geen vruchtwater
    jammer hahahaha van mij mag hij nu wel komen heb een behoorlijke stress week achter de rus al vanaf zondag avond steeds heen en weer naar het ziekenhuis voor een hard filmpje van de kleine en steeds weer alles goed Gelukkig maar

groetjes Tamara
  • afscheiding

Ik had met week 35 echt heel veel vocht verlies.Vooral als ik op bed lag en sóchtends opstond.Zelfs na het douchen liep het langs mijn benen naar beneden drunk.gif .Heb heel wat op kunnen vangen in een bakje en toen VK gebeld en deze heeft mij idd ook doorgestuurd naar ziekenhuis.
    Bleek geen vruchtwater te zijn.Heb antibiotica gekregen maar zelfs na deze kuur heb ik er nog steeds erg veel last van.Ben nu 37 week en 2 dagen zwanger.
    De kleine is nog volop in beweging en zijn hartje klinkt goed.Heb zelf geen koorts enzo dus moet gewoon maar even afwachten hoe het verloopt.
    Iedereen met hetzelfde probleem heel veel succes.Je wordt er wel onzeker door. sad.gif
  • te veel vruchtwater

wat gebeurt er als je te veel vruchtwater hebt? ik ben 17 aar en ben 37weken in verwachting enheb een hele grote buik maar de gyn zegt dat het niet erg is maar ben tog wel n beetje ongerust
  • Hey!

Ik heb nog nooit gehoord van te veel vruchtwater hoor, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Sommige vrouwen hebben gewoon meer vruchtwater dan anderen.

Ik had zelf heel erg veel last van dat heel vloeibaar vochtverlies en twijfelde ook of het geen vruchtwater was. Maar neen hoor! Het was gewoon heel vloeibaar kleur-en geurloos vochtvrlies. Die testjes die ze dan doen geven wel zekerheid hoor!! Geen zorgen maken daarover

groetjes
  • Hey,

ik heb dat ook 2 keer gehad naar het einde van mijn zwangerschap toe. ben twee keer op controle gegaan naar de materniteit en bleek 2 keer niets te zijn, maar het liep inderdaad gewoon van mijn benen af en het was helder wit. ik stond in mijn blootje en had echt een plas op de grond, maar het was geen urine en geen vruchtwater dus... perfect mogelijk! als de test goed was is alles in orde hoor!

groetjes!
  • Vochtverlies

Ook ik, week 38 + 2 dgn, heb nu regelmatig van vochtverlies. Dan voel ik plotseling een natte plek in mijn broek of ondergoed, maar weet niet goed wat dit nu kan zijn. Waard om aan de verloskundige te melden? Ook even een vraagje.. Ik heb regelmatig verschrikkelijk last van mijn keel (slokdarm), en denk maar dat dit honger is? Het is een brandend aanhoudend gevoel. Iemand ook ervaring mee? sadhug.gif
  • heee heee

hee hee

ik be nu 39 +1 weken zwanger ook ik heb erg last van 'natte plekken in mijn ondergoed' verloskundige zegt dat dit komt doordat de kleine nu overal op gaat drukken dus ook op de blaas dus die heb je soms niet helemaal meer in de hand ze zegt dat je af en toe een beetje urine verliezen wanneer je met de laatste weken bezig bent.. met de eerste had ik dit totaal niet maar goed met de tweede of derde etc heb je meer kwaaltjes zegt men haha nou ja ik vind het niet zo erg je krijgt er iets super moois voor terug.. en meiden bij de kwaaltjes moet je niet te veel nadenken hoor! het hoort er allemaal bij! geniet van je zwangerschap voor je het weet is het voorbij.. heb ook veel kwaaltjes gehad met de tweede loop nu gelukkig op het eind maar goed wat ik wil zeggen maak je niet te veel zorgen vraag et aan je verloskundige of gyneceloog die weten veel van zwangerschappen af geloof wat ze zeggen! dan zul je een stuk meer genieten van je zwangerschap:)

liefss
  • Branderige pijn in slokdarm en weeen ??

Die pijn in je keel/slokdarm is zuurbranden, Gaviscon zuig tabletten werken perfect, ik had het ook zo opeens en heb er wakker van gelegen in de nacht... nu als ik het voel opkomen neem ik direct even een tabletje en het is weg.
    Niet te veel eten en niet te pittig wil ook helpen wink.gif

ik ben trouwens nu 39 weken zwanger en steeds een heel naar gevoel in mijn rug... mijn hele rug eigenlijk ik kan het niet beschrijven het trekt door de hele ruggengraad... iemand hier ervaring mee? als het op zijn ergst is dan trekt het naar mijn buik toe heb ik het idee, het is wat onduidelijk maar een zeer stekende pijn waar je echt naar van wordt. En heb een heel zoete geur als ik naar de wc ga maar zie of voel verder niks...zal dat door afscheiding komen of toch wat vruchtwater verlies? pff tis zo onduidelijk allemaal... je gaat nu echt overal op letten....
  • 35 weken zwanger verlies vruchtwater

Hoi ik heb een vraag less op bovenstaande het een en ander dat ze met een simpele test al kunnen zien of je vruchtwater verliest.
    ik moest giester voor controlle en vloeide heel erg dus kon gelijk blijven loop in het amc bij de gyn

toen ging een leerling vk met een eenden bek naar binnen met het vervolg dat er een flinke plpas blod uitkwam en dat ik nu nog bloed vloei hevige pijn in me buik heb. en een wondje op me baarnmoeder heb door dat ze erg begon te vringen met die eendenbek en om te kijken of er vruchtwater uit me baarnmoeder kwam.

weet iemand waar dit nodig voor was al zijn jullie geen arts en of jullie dit ook een keer hebben gehad. met 35 weken zwangerschap of dat normaal is de buurvrouw van me moeder zegt dat het niet normaal is en die is nu zo een 20 jaar verpleegkundige op de neo afdeling !!!

Graag jullie mening

Groetjes en alvast bedankt
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld