We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

Hoe voelt dat?

• Hoi

Waarschijnlijk een domme vraag maar wil het toch graag weten. Hoe voelen perswee?n aan en doet het erg pijn om te persen? Ik denk dat je een grote druk voelt en dan heel hard moet duwen zoals je stoelgang moet maken. Maar doet dat dan veel pijn of zijn de onsluitingswee?n pijnlijker? Ik zou graag wat ervaringen willen horen hierover.

Groetjes
  • Ten eerste valt op te merken dat hij bij elke vrouw anders is.

Maar ontsluitingsweeen zijn pijnlijker. Persweeen zijn de verlossende weeen (je mag wat doen, je kind komt nu echt!). Het zijn de weeen waarbij je niet meer kan tegenhouden dat je moet toegeven aan de drang op te persen (poepen blush.gif ).

Je zult blij zijn dat je eindelijk wat mag doen.

Tenminste zo heb ik het ervaren.

Succes! thumbup.gif

Groetjes Femke
  • Ik ben het volledig eens met Femke..

De persweeen waren voor mij eerst echt verschrikkelijk omdat ik in de auto zat en ze tegen moest houden gedurende driekwartier, maar ook toen deden ze geen pijn! Echt totaal niet! Eenmaal in het ziekenhuis deed het nog steeds geen pijn, maar toen werd het inderdaad 'verlossend' want ik mocht wat doen.. Dan zijn ze niet meer vervelend en ga je er gewoon in mee!

Maar ja, inderdaad, voor iedereen is het anders......

Liefs Esther thumbup.gif
  • Mijn zus is net bevallen en vond juist de ontsluitingsweeen wel meevallen en de persweeen verschrikkelijk.
    Maar misschien scheelt dat omdat ze al veel voorweeen had gehad en dus al een hele tijd voorwerk was verricht voor de ontsluitingsweeen en bij de persweeen had ze het probleem dat haar kindje niet kwam door een te korte navelstreng.
    Ik heb haar proberen uit te vragen hoe het voelde en ze schudde haar hoofd en zei: Rif het is echt met NIKS anders te vergelijken.
  • hoi hoi

Nou ik vond de onsluitingsweeen ook erger en vooral omdat ik heeeel erge persdrag had en niet mocht persen omdat ik geen voledige ontsluiting had horror.gif
    maar de persweeen waren verlossend eindelijk mocht ik persen.
    Maar ja iedere bevalling is anders ik heb het als prettig ervaren ik zei de dezelfde avond als ik het vanavond weer zou moeten doen zou ik het zo doen heb er 16 uur over gedaan.
    Hoop dat je er wat aan hebt

veel liefs <3
  • Hoi Dames,
    Ik ben volkomen met jullie eens.
    Onder de persweeen naar het ziekenhuis gegaan. Maar het leek alsof alles een stop had tot ik er weer klaar voor lag. content.gif
    De persweeen voelen als drang om te "poepen". maar dan tig-x erger. nervous.gif Niet echt pijnlijk. Je bent hard aan het werk en voel je oersterk. sinister.gif
    Je wordt daarna beloond met je kindje! <3 ...
    Zo wil ik er nog wel 10 van op de wereld zetten tongue.gif
    Groetjes en succes. thumbup.gif
  • Hoi Dames,
    Ik ben volkomen met jullie eens.
    Onder de persweeen naar het ziekenhuis gegaan. Maar het leek alsof alles een stop had tot ik er weer klaar voor lag. content.gif
    De persweeen voelen als drang om te "poepen". maar dan tig-x erger. nervous.gif Niet echt pijnlijk. Je bent hard aan het werk en voel je oersterk. sinister.gif
    Je wordt daarna beloond met je kindje! <3 ...
    Zo wil ik er nog wel 10 van op de wereld zetten tongue.gif
    Groetjes en succes. thumbup.gif
  • Sorry, foutje! nervous.gif
  • geef mij liever een perswee dan een ontsluitingswee.
    Helpt denk ik ook wel mee dat je dan eindelijk eens iets mag gaan doen ipv ondergaan en dat het einde er aan zit te komen.
    Ik vond het in ieder geval niet erg toen ik te horen kreeg dat ik mocht gaan persen.

Een perswee is ook heel moeilijk tegen te houden. Lijkt er inderdaad op alsof je verschrikkelijk nodig naar de wc moet.
    Maar als je 'm hebt, dan weet je gelijk... ok, nu gaan we naar het persen toe... je kunt er niet om heen.
  • hoi Sara,

Ik had vooral buikweeen en dan voel je een enorme druk naar onderen toe. Had soms de indruk dat mijn zoontje er uit ging wippen.
    De persweeen waren een verlossing want naar mijn gevoel deden ze niet zoveel pijn. Heb dan ook maar een 4-tal keer moeten persen.
    Van iedere vrouw is dat ook wel anders h?. Het is ook afhankelijk of je met epidurale bevalt of niet.
    Ik ben zonder bevallen. Zag dat niet zitten om zo'n naald in mijn rug te krijgen.

Vele groetjes

leen
  • Ik sluit me compleet aan bij de andere dames ..

ontsluitingsweeen vond ik 10x erger dan persweeen, en dat omdat je met persweeen eindelijk wat mag gaan doen. Ontsluitingsweeen kan je alleen maar wegpuffen en domweg ondergaan. Ik vond de weeen voelen als ongelofelijke darmkrampen, alsof je ontzettend moet poepen maar er komt niks uit en het gaat maar door. Met de persweeen kan je eindelijk aan de slag (om die drol baby.gif er eindelijk uit de persen) en dat lucht echt op!

Gelukkig weet je na een paar dagen nog wel dat je pijn hebt gehad, maar niet meer hoe het nou precies voelde. Ze zeggen dat mensen geen pijnherinnering hebben .. en dat is maar goed ook, want anders wouden vrouwen nooit weer bevallen! Dit beurt ook lekker op trouwens wink.gif
  • hm, ook hier: ontsluitingsweeen echt ondraaglijk na een tijdje... De eerste vijf-zes uur ging dat wel nog, maar dan hebben ze (op 3 cm ontsluiting) de vliezen gebroken en toen is het allemaal veel pijnlijker geworden en sneller na elkaar (telkens een wee van 1 minuut en daarna 2 minuten tussen), helaas zonder dat de ontsluiting ook snel ging! Nog eens vijf-zes uur later aan dat tempo heb ik verdoving gevraagd en gekregen (4 cm ontsluiting inmiddels...), maar de persweeen heb ik wel terug goed gevoeld en dat viel heel erg mee!

Persoonlijk vind ik weeen ook heel moeilijk met iets anders te vergelijken, maar als ik het zou moeten uitleggen: het voelde als een pijnlijke spierkramp (cfr in je kuit ofzo) maar dan in de baarmoeder en uiteraard zonder dat je het kan tegenwerken, je kan het enkel ondergaan. Bij mij niet vergelijkbaar met darmkrampen of menstruatiepijn, in feite.

succes!
    Griet
  • Hoi allemaal

Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik toch wat ik mag verwachten en ben ik ook niet bang smile.gif
    Ik heb vandaag van vanmorgen tot nu een hele tijd oefenwee?n gehad. Wat ik ook had terwijl was dat ik precies het gevoel had dat ik naar het 'grote toilet' moest gaan maar nee hoor, het lukte niet. Ik weet niet wat dat is? Waarschijnlijk door die wee?n zeker? Goh, ik zit hier dan een hele tijd te wachten op mijn echte wee?n maar ze zijn er nu nog niet tongue.gif ben ongeduldig he.

Groetjes
  • De ontsluitingsweeen vond ik best pijnlijk (had onderrugweeen, en die doen best zeer). Heb daarvoor morfine gehad, maar ondanks de morfine deed het nog veel pijn.

Persdrang... jee... als ik hierboven lees, vind ik het erg knap dat de vrouwen het tegen konden houden. Want het voelt heeel erg als het gevoel dat je hoge nood hebt. Het meepersen met persweeen vond ik wel erg tegenvallen. Ik dacht dat dit het makkelijkste gedeelte zou worden. Maar dat vond ik dus absoluut niet. Ik had tijdens het persen het gevoel dat ik mezelf van onderen "opblies". Dat vond ik zo zeer doen, dat ik bijna niet mee durfde te persen. Toen ik de gyne rond zag lopen met een spuit en een schaar, heb ik alles gegeven en is mijn dochter uiteindelijk na 40 minuten persen geboren. Had gelukkig maar 3 hechtingen.

Ik was erg bang voor het hechten, maar dit is me werkelijk 100% meegevallen (ik had er ook maar een paar nodig). Mijn dochter lag al naast me en ik had alleen maar oog voor haar.

Heb erg tegen bevallen op gezien, maar de dag zelf was ik heel relaxed en ontspannen. Veel succes!!
  • Hallo,

Hier hetzelfde! De ontsluitingswee?n waren heel heftig en pijnlijk. Ik had ook rugwee?n en die doen naar het schijnt veel meer pijn dan buikwee?n. Ik ben ook op 3,5 uur van 0cm naar volledige ontsluiting gegaan. Heftig dus... Daardoor moest ik ook overgeven en had geen tijd om op adem te komen. Vanaf de eerste wee zat er ook telkens maar 3 minuten tussen en kwam het steeds sneller op elkaar zodat ik op een gegeven moment nog geen adempauze had. Toen de perswee?n er aan kwamen voelde ik me heel opgelucht, want deze deden veel minder pijn! Spijtig genoeg was ik zo uitgeput dat het niet echt meer lukte om mee te doen. Het viel bijna volledig stil en de perswee?n waren niet heftig genoeg meer naar mijn gevoel. Ik heb heel ge?rriteerd gezegd dat ik liever eerst nog een beetje ging slapen wink.gif Natuurlijk ging dat niet. Na een half uurtje persen heeft de dokter besloten er de zuiger bij te halen. En dan een kwartiertje later ofzo, was ze er.

Ik had ook heel veel schrik voor de knip enzo, maar dat is allemaal super meegevallen. Eens die ontsluitingswee?n voorbij zijn, is het ergste gedaan. All?, dat vond ik toch. In eerste instantie zei ik: nooit geen tweede meer! Maar een dag later kon ik het allemaal wat beter relativeren. Wat zo moeilijk was voor mij, is dat het zo rap is gegaan en daardoor h??l heftig was. Maar achteraf gezien: beter dit dan 24 liggen puffen en zweten...

Groetjes en veel succes!!
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld