We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

fopspeen steriliseren?

• hoi dames,

Ik vroeg mij af hoe je een fopspeen (tutter) moet steriliseren of moet dat niet? Misschien paar minuten in kokend water? Ik zou graag een tutter meenemen naar het ziekenhuis als ik bevallen ben.

groetjes wave.gif
  • Moet je idd even in kokend water leggen wink.gif ik had het nog niet gedaan en toen hebben ze het in het ziekenhuis voor me gedaan content.gif
  • bedankt voor uw snel antwoord. Nog veel succes met de zwangerschap.
    groetjes
  • hey
    ik doe de fopspeen even met de flesjes in de sterilisator ... niet echt vaak maar toch geregeld (zou het missch vaker moeten doen ...)
    toen ik net bevallen was nam ik fopspeen uit verpakking en zei vroedvrouw dat ik die zo mocht geven, toen was ze dus niet gesteriliseerd
  • Bij mij zeide ze in het ziekehuis ook dat als ik hem nieuw uit de verpakking haalde hij niet gesteriliseerd diende te worde, heb erop aangedronge dat ze dat wel deden en heb het dan gegeven.

hier steek ik de fopspeen ook gewoon mee als ik de flesjes steriliseer in de koker...

succes
  • Ik ben eergisteren op de kraamafdeling ook gaan vragen of ze mijn fopspeen dat recht uit het doosje kwam wilden steriliseren. Ze wilden dit wel doen, maar hadden ook gesteriliseerde van bibi liggen (en dan steriel ingepakt). Ze deden dat dus zelf al voor vragende ouders, of wilden het mijne steriliseren.
    Heb toen dat van hen genomen, en ben op dit moment water aan het koken met beide tutjes in, want natuurlijk vandaag thuis gekomen en de tut al meteen de grond op, onder een kast bored.gif
  • bij mij zeiden de vroedvrouwen, gewoon uit de verpakking onder een beetje water spoelen en klaar was kees
  • fopspeen steriliseren

Ik denk dat je een fopspeen die uit een verpakking komt altijd eerst moet steriliseren.Steriliseren kan je gemakkelijk doen:3 minuten in de microgolf, gewoon in een kom met water of regelmatig mee in de sterilsator doen. wink.gif
  • hey,

het staat normaal zelfs op de verpakking dat je ze moet afkoken voor gebruik. ik doe het ook regelmatig opnieuw!

groetjes,
    Sofie
  • Hallo,
    ja, ik kook hem iedere dag uit (dat moest van de kraamverzorgster)
    wave.gif
    groetjes ann
  • Zo als ik het versta van alle reacties kan ik ze beter eerst afkoken. Kan ik ze nog eens in het ziekenhuis laten steriliseren is het zeker goed. bigsmile.gif

Bedankt voor de reacties.

wave.gif
  • Ik steriliseer ze ook mee met de flesjes in de sterilisator, soms elke dag, soms om de 2 dagen.
  • In het begin deed ik het 1 x per week ofzo nu doe ik het nooit meer.Voor een heel jong kindje zou ik hem wel van te voren uit koken.

Hij stopt toch van alles in zijn mond dus voor een wat ouder kindje maakt dat toch niet echt wat uit.
  • op de verpakking van mijn bibi speentjes voor mijn jongste staat ook dat ik ze vantevoren eerst moet steriliseren!
    Bij Difrax (dat gebruikte mijn oudste) weet ik het niet meer, maar ik kanme niet voorstellen dat de ene fabrikant het aanbeveelt en de andere er niet naar kraait.

Ik doe die van mij gewoon in de magnetronsterilisatoir als de flesjes gaan.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld