rode poep

• hoi allemaal,
    even een vraagje over mijn zoontje van 14 maanden:
    hij heeft net een antibioticakuur van 10 dagen achter de rug owv een dubbele oorontsteking. hij krijgt ook 2 kiezen door.
    van de ab heeft hij nogal veel stoelgang gemaakt, nu sinds gisteren gestopt en diarree al beter.
    maar zijn poep ligt helemaal open, dik en rood met kleine rode puntjes, sinds de start van de ab.
    kan dat daarvan zijn? of zou het van de tandjes kunnen zijn?
    en hoe weet je of het schimmel is, of 'gewone' dermatitis?
    ik weet niet zo goed wat ik erop moet smeren, inotiol, eosine lees ik ook, penaten, talk...?
    tips?
  • Zijn het echt rode puntjes of zijn er ook witte puntjes te zien?

Als het met witte puntjes is komt het bijna zeker van de AB en dan kan je best daktazin gaan halen. Dat is een luierzalf die ook werkzaam is tegen schimmeltjes.
    Als het gewone luieruitslag is maar dan erger als gewoonlijk vind ik inotyol heel goed. Moet je er echt in een goede dikke laag opsmeren, dan zijn ze er meestal heel snel vanaf.

Je kan misschien ook eens naar je arts bellen en het even uitleggen? Of bij de apotheker raad vragen?
    Met beide zalfjes kan je niet veel mis doen hoor.
  • bedankt voor de reactie!
    is die daktazin zalf op voorschrift of vrij te verkrijgen?
    het zijn rode puntjes en grote dikke rode plekken. echt zielig.
    heb al een week inotyol gesmeerd, maar terwijl nam bij nog ab. en ondertussen ook nog naar de opvang gegaan, die dagen heeft hij meestal zowiezo een rode poep...
    als het maandag niet over is, ga ik naar de dokter, straks zoals je zei, apo.
  • Hallo Caroline,

Daktozin is vrij te verkrijgen.

Ik raad u aan om zeker geen vochtige doekjes te gebruiken en badjes vermijden.

Bij ons hielpen al die zalfjes niet en wij gebruikten enkel talkpoeder.

Hopelijk is er snel beterschap.
  • Hier een mama die een echt fan is van zinox spray. Werkt heel snel en je moet niet aan de pijnlijke billetjes komen. Helpt echt van de eerste keer.
  • Hoi

Hier alle ervaring hiermee goofy.gif

Eerst en vooral geen vochtige doekjes
    Poep goed drogen met kleenex doekjes en veel verversen
    Indien het open blaasjes zijn zou ik Eosine deppen - is wel vieze rode vloeistof dus opgepast voor handen - dan goed laten drogen en dan pas inotyol
    Indien na 2 dagen niet beter inotyol gebruiken
    Zou nog kunnen dat er witte vlekjes te voorschijn komen, dan zou ik daktarin zalf gebruiken

Veel beterschap

Groetjes
  • In verband met de uitslag nu heb je al veel goede tips gehad van de vorige dames content.gif

In verband met 'telkens rode poep als hij naar opvang is geweest', mijn dochter heeft dat lange tijd ook gehad.
    's Avonds was die poep vuurrood, lag soms open, echt zielig. Ik smeerde dan goed wat inotyol, volgende ochtend zag het er beter uit, maar na een dag opvang was het weer om zeep.

Aangezien ze in de opvang onze eigen vochtige doekjes (sensitive van pampers) en luiers gebruiken, kon het daar niet aan liggen. Enige verschil was de zalf. Ik heb hen dan gevraagd enkel inotyol te gebruiken (en zelf een tube mee gegeven aangezien die van hen vaak op was) en toen was het beter.

Als er per toeval eens een vervanger of stagiair stond die dat niet wist en die smeerde gewone zalf, dan was het 's avonds weer van dat, het lag dus duidelijk aan de zalf...
    Misschien eens nagaan wat ze bij jullie gebruiken?
  • Vooral de poep met liefde verzorgen wink.gif
    Veel verversen, zalf smeren, weinig baden en de zalf verwijderen met amandelolie!!!

Succes

Leen
  • Daktozine is heilig hier. Echt een wondermiddel voor als ons popje haar poep helemaal open ligt.
  • Hier ook daktozine. Helpt voor ons ventje héél goed.
    Inderdaad vrij te verkijgen bij de aptheek.

wave.gif
  • Hier ook in opvang rode poep tot we Inotyol meegaven. Lag duidelijk aan de zalf.
  • hoi dames,
    bedankt voor de goede tips, met inotyol en een beetje geduld is het vanzelf veel beter gegaan na het stoppen met de antibiotica. er is ook een kies doorgekomen, dus ik denk dat de combinatie voor wat problemen heeft gezorgd. rode poep is dus geen rode poep meer, alleen nog een kindje met last van veel huilen en slecht slapen. hopelijk komt dat ook goed met wat geduld...
    merci!
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld