vermoeid / donkere kringen rond ogen

• Hallo allemaal

Onze dochter wordt binnen tweetal weken één jaar.
    sinds geruime tijd heeft ze donkere kringen / wallen onder de ogen.
    Ze heeft al sinds ze 10 weken was een vast ritme.
    's avonds slapen tussen 19u en 19.30u en tijdens de week opstaan rond 7.15u
    ze is echter bijna altijd rond 6.30 u wakker.
    's middags gaat ze in bed rond 12u en zou ze kunnen slapen tot 15u omdat ze dan FP moet eten.
    voor- en namiddag doet ze nog een korte dut in bed of in de auto als we ergens naartoe gaan.

Het probleem is dat ze heel regelmatig slecht inslaapt. Ze ligt dat 's avonds echt anderhalf tot twee uur onrustig in bed. Beetje water laten drinken helpt soms wel maar bijlange niet altijd.

We weten niet zo goed meer wat we moeten doen. disappointed.gif
    We zijn ervan overtuigd dat we ze genoeg rust aanbieden ('s nachts bijna 12u en 's middags 3 u + korte dutten vm en nm als ze echt moe is) maar ze ziet er echt moe uit door haar kringen rond haar ogen..

Is ze te vermoeid waardoor ze niet kan inslapen of bestaan er middeltjes om ze sneller in slaap te krijgen???

wave.gif
  • hier ook een zoontje dat wallen onder zijn ogen heeft, ook al slaapt hij zeker genoeg. dus ik lees mee!!!!
  • vermoeid / donkere kringen rond ogen

Hallo,

Ons dochtertje is nu 18 maand en heeft ook heel regelmatig donkere kringen rond de ogen. 's Avonds gaat ze tss 19-20 u slapen en 's morgens wordt ze spontaan wakker eveneens tss 7-8 u. Overdag slaapt ze in de crèche nog 1x (van 12 tot 14) en bij ons en grootouders zelfs nog 2x; gemiddeld 2u zowel in de vm als in de nm!

Volgens onze KA is er geen echt slaapprobleem en zullen de donkere kringen spontaan verdwijnen naarmate ze ouder wordt. Margot heeft een hele lichte huid en kringen zijn helaas ook veel sneller zichtbaar dan bij andere kinderen.

Ik vermoed niets om je zorgen over te maken?
    Groetjes,

Sarah
  • Donkere kringen kunnen ook wijzen op slechte vertering van eiwitten, nierproblemen, vitaminetekort of allergie. Ik zeg nu niet dat dat bij je dochtertje zo is hé, alleen als het écht niet van vermoeidheid kan zijn eens bekijken...
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld