Meer een jongen- of meisjesnaam?

• Hoi

we zijn stilaan bijna zover en we zijn volop bezig met naampjes.
    Nu vonden we beiden Jenthe een hele mooie naam...

Maar ik heb ze al gehoord voor zowel een jongen als een meisje (hoewel meer meisjes).

We weten niet wat we gaan krijgen (spannend!) maar ik wil toch niet graag verwarring voor de naam als het een jongen is. We zouden het alleen nemen als het een jongen wordt, voor een meisje hebben we een andere naam.

Mijn man heeft zelf een unisexe naam en ik kan je zeggen dat dat helemaal niet zo leuk is. We krijgen voor hem dikwijls brieven die geadresseerd zijn aan "mevrouw ....". Gelukkig kan hij er wel mee lachen, maar ik zou het zelf verschrikkelijk vinden.

Daarom... wat denken jullie van Jenthe voor een jongen?

Denken jullie bij Jenthe spontaan aan een jongen of meisje?
  • ik vind jenthe voor een jongen en yenthe voor een meisje
  • Ik persoonlijk zou eerder voor Jenthe gaan als meisjesnaam. Maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak hé.

Nog veel succes wave.gif
  • De uitspraak is hetzelfde daarom denk ik meteen aan een meisje.
  • Jenthe is Noors voor 'mooi meisje'. Misschien geeft dat de doorslag?

Anders moet je Jent of zo nemen, dat klinkt echt meer voor een jongen.
  • Ik sluit me aan bij Stardust, Jent vind ik voor een jongen ook mooier. Jenthe vind ik erg leuk, maar zou het dan denk ik schrijven als Yenthe.

Succes!
  • 'en jente' in het noors betekent 'een meisje'...
    ik zou mijn jongen dus nooit jente noemen want heb een noorse schoonfamilie, maar ik heb ook gehoord dat hey in friesland een normale jongensnaam is, dus veel hangt af van waar je vaak komt / denkt te komen...
  • Ik vind Jenthe ook een meisjesnaam, de naam klinkt wat te lief voor een jongen.
    Jent zou ik wel een optie vinden voor een jongen.
  • jens mischien wat ?

jenthe klinkt idd een beetje meisjes achtig..sorry..
    maaaar je moet altijd zelf beslissen hoor!

succes met kiezen en dadelijk met bevallen !!!

groet van 'meneer' switt content.gif
  • Van 4 juli 2008 tot 4 juli 2009 zijn er in Vlaanderen 14 meisjes met de naam Jenthe geboren

Van 4 juli 2008 tot 4 juli 2009 zijn er in Vlaanderen 2 jongens met de naam Jenthe geboren.

Van 4 juli 2008 tot 4 juli 2009 zijn er in Vlaanderen 27 meisjes met de naam Jente geboren

Van 4 juli 2008 tot 4 juli 2009 zijn er in Vlaanderen 25 jongens met de naam Jente geboren.

wave.gif
  • Hai,

Jenthe zou ik ook eerder voor 'n baby.gif houden.

En Jente voor 'n baby2.gif !

mimi1701ap16 wink.gif
  • Ik vind Jenthe meer iets voor meisjes eigenlijk.
  • Ik moest direct aan een meisje denken.
  • Hier (NL)ken ik alleen maar jongens die Jenthe heten en 1 meisje Yente.
  • Ik ken 2 Yente's (zonder h) en het zijn beide jongens. Ik ken geen enkel meisje dat zo heet...
  • Ik ken in NL een meisje die Jente heet..
  • Voor mij is het toch echt een meisjesnaam. Ongeacht hoe je het schrijft. Het gaat toch meer om de uitspraak heh? Ik bedoel, als je je voorstelt ga je echt niet zeggen dat je Jenthe met of zonder h heet... nervous.gif
    En dat het daarom een jongen of meisjesnaam is.
  • voor mij is het ook voor een meisje, sorry
  • ook ik vind het absoluut een meisjesnaam. en als je dan leest dat het 'mooi meisje' betekent is het voor mij helemaal doorslaggevend. ik vind Jens idd een mooi alternatief thumbup.gif
  • Jenthe: meisjesnaam vind ik
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld