zeer stinkende winden: koemalkallergie?

• Hallo,

Even een vraagje:

Mijn zoontje van 6w laat enorme stinkende en heel veel (harde) winden. Met een echte rotte eier / zwavelgeur.
    Ook weent hij soms hard bij het laten van deze winden, hij wordt er soms wakker van en valt dan weer in slaap, maar soms ook helemaal niet. Ook poept hij maar om de 3 à 4 dagen, maar het is wel zacht. Eerste deel is donkergroen en daarna komt altijd nog een stuk okergeel...
    Sinds zijn 3 weken hij hij ook enorm last van huisuitslag in het gezicht, achter de oren zelfs op zijn hoofd en in zijn nekje: zuigelingenacne, althans dit beweert K&G.
    Hij zou ook meer moeten drinken volgens zijn gewicht...

Ik begin me zorgen te maken dat hij mogelijks een koemelkallergie heeft. Hij drinkt omneo 1.

Wie heeft er ervaring met koemelkallergie. Hioe kan ik zeker weten dat het dit is?

groetjes
    lente
  • Je kan bloed laten prikken om te onderzoeken maar dat kan een vals resultaat geven. Ook zou je kunnen koemelkvrije voeding geven en na een paar dagen moet je dan verbetering zien. Bespreek het best met een arts of eventueel kind en gezin om over te schakelen op een andere voeding. Er zijn verschillende soorten en merken.
  • Euh... Jaron heeft ook zo'n stinkende stoelgang, net een rot ei dat opengesprongen is!

Zijn neefje heeft lactose-intolerantie en dat zagen ze doordat er veel slijm en wat bloed in zijn stoelgang zat... Tieren en ontroostbaar huilen hoort er ook bij, want de allergische reactie doet hen pijn...
    Of die geurende windjes een verband hebben met lactose-intolerantie of koemelkallergie? Jaron is moeten overgaan naar hypo-allergene voeding want had ook ene keer wat bloed en hopen slijm in zijn stoelgang, en aangezien het ook zo kan ruiken, wie weet?

Ennneuh het schijnt dat je niet mag zeggen koemelkallergie, in de materniteit kreeg ik het deksel op mijn neus omdat ik het zo uiteen legde over Jarons neef, want het kan erfelijk zijn en daarom dacht ik het even te melden zodat ze er rekening mee konden houden. Het werd weggewaaid met de opmerking: 'Het is lactose-intollerantie, bij zo'n babietjes kan het nog heen koemelkallergie zijn.' En uiteindelijk had die pipo beter geluisterd want Jaron heeft er ook miserie mee, en voor dàt 'advies' heb ik dus moeten betalen! Hij mocht anders eens een nachtje komen helpen troosten thumbdown.gif

Succes en hopelijk niet teveel miserie met je kleintje!
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld