We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

Wat in plaats van fruitpap???

• Hallo iedereen,

Mijn dochter van 7maand is helemaal niet te vinden voor fruitpap. Ze lust het echt niet. Ik heb al alles geprobeerd.... Alle soorten fruit die ze mag hebben, alle soorten combinaties, niets valt in haar smaak. De eerste 4à5 hapjes gaan meestal nog maar daarna wordt ze kwaad en wil ze haar mondje niet meer open doen. Het rare is dat ze het de 2dagen dat ze in de crèche is het wel wil eten. Ik snap het echt niet. Wat kan je in de plaats van fruitpap nog geven? Het is toch niet de bedoeling dat ze nog een extra fles krijgt??? Bij K&G raadden ze dit af. Maja ze moet toch iets in de plaats hebben? Ze is de laatste dagen ook snel ontevreden. Ze kan haar zo kwaad maken en is met niets content. Weet niet goed wat er scheelt. Tandjes mss???
    Alle tips zijn welkom.

Doei wave.gif
  • warm fruit? Misschien is het omdat het koud is, dat het minder goed gaat?
  • En anders eens vragen hoe ze het op het dagverblijf maken en met welk fruit!!! En vooral hoe ze het geven! bigsmile.gif Misschien kom je dan erachter waarom ze het daar wel eet?

En anders gewoon een flesje drinken geven en een ligaatje/soepstengel of rijstewafel!

Heb je weleens frutapura geprobeerd van de Olvarit? Die gingen hier er altijd in als koek! wink.gif

Succes!!
  • geef haar lekker stukken fruit. gewoon een stuk peer of banaan om zelf te happen. het is bijvoeding dus gewoon een fles geven daarna.
  • bij ons hier krijgt onze meid soms alpro soya pudding. ze mogen dit vanaf 6 maand eten.
    Kan echt geen kwaad. de vanille ofde chocolade.

Gaat er hier soms ook beter in dan de fruitpap. Maar onze meid is al 10 maand en heeft al echt haar goestingske in eten.
  • Een vriendin van me had hetzelfde probleem met haar dochtertje, zij wou ook geen (verse) fruitpap.
    Máár... zij at wel potjes van Olvarit fruitpap! Misschien dat eens proberen?
  • Hier hetzelfde probleem , bij de onthaalmoeder eet ze goed fruitpap en bij mij ook echt niet, ook 4 lepeltjes en dan beginnen wenen en haar mondje nimeer willen open doen, ik geef ze meestal gewoon een fles pap dan, en ze weet dat goed genoeg zenne, thumbdown.gif .
    Maar ja liever zo , dan nen hele strijd te moeten leveren en ook ik heb echt alles al geprobeerd, soms eet ze wel haar portie op , maar meestal niet en patatjes gaan hier heel goed, ze eet gemakkelijk 300gr patatjes smiddags.
  • Hier eet yfke ook niet altijd fruitpap hoor. Bij de dagmoeder ook niet.
    Vroeger wel elke dag maar ze was het een beetje beu gegeten. Ik geef haar dan een banaan, vanillepudding, pannenkoek of gewoon een rijstkoek. Ze eet wel graag natuur yogghurt ( zonder suiker)
  • hier in de creche ook beter dan thuis, daar stoven ze het voor hem en maken het heel fijn.
    Hier lukt het mij de andere keer wel, en soms is hij superboos. Dan geef ik hem gewoon een potje, dat gaat er wel altijd vlotjes in.
  • hey sarah! alles goed? content.gif

Ik was ook aan het denken aan de warmte, hier moet ik het soms ook beetje opwarmen, dan wil yinthe het ook niet als het te koud is...

En als het echt niet gaat zou ik idd ook eens proberen van stukjes te geven... malse fruitsoorten gelijk banaan, druifjes (in 2) mandarijntjes ed... hardere kan je eerst ff stomen, koken, om het malser te maken...

wave.gif
  • Bedankt voor de tips!!!
    Ik heb al potjes ook geprobeerd maar ook meestal geen succes. Een beetje opwarmen zal ik ook eens proberen. Voor stukjes te geven heb ik eigenlijk een beetje schrik, ze kan soms zo braken en hoesten als ze toevallig een stukje in haar mondje krijgt, heb dan schrik dat ze zou stikken ofzo ponder.gif
    Gisteren heb ik haar van bledina zo een papje gegeven met banaan, dat ging er goed in hoor bigsmile.gif maar ja ik kan dat toch niet altijd geven. Ze moet toch wat vitamientjes binnen krijgen van vers fruit??? Ach we zien wel, ik zal wel blijven proberen voor verse fruitpap te geven. En als ze het in de crèche wel eet heeft ze toch 2 keer in de week haar verse fruitpap.
    @Duimelijn: hoe gaat het daar met jou? en met Yinthe? nog last van de KMA en reflux?

Vele groetjes!!!!
    wave.gif
  • weet je wat ik deed bij me zoontje vroeger

hij had een tijd dat hij gene melk wou
    deed dan potje fruit(uit de winkel)mengen met moedermelk(kan dan ook met poedermelk neem ik aan)

krijg je een soort yogi drink(fruit drink)

krijgt ze en fruit en melk binnen.,,2 vliegen in 1 klap,,mooi toch!!
  • ik deed ook wel kwark met fruit uit een potje mengen en ik had een soort danoontje.
  • hoi,

hier mag de jongste ook niet echt verse fruitpap.
    al maanden alle soorten aan het proberen:
    opwarmen, appel eerst stoven, alle soorten fruit,petit gervais er tussen roeren...
    maar hij wil maar een aantal scheppen en spuwt dan alles uit..

olvarit-potjes mag hij dan wel weer, maar ook niet dagelijks.

omdat ik toch graag heb dat hij zijn fruit wat leert eten, biedt ik het hem wel regelmatig aan, in alle vormen.
    volledig stoppen met fruitpap doe ik niet zo graag.

zo weet ik nu al dat appelsien in stukjes hem wel bevallen om op te zuigen.

of 's middag aardappel met kip en dan appel of peer lust hij ook wel!

blijven aanbieden zou ik zeggen.
    geplet, in stukjes, potjes,...

wave.gif
  • Verplicht stoppen met fruitpap om medische reden

Hier zijn we verplicht moeten stoppen met fruitpap van de kinderarts, omdat ons meisje niet tegen de zuren kan en dus iedere keer alles over gaf. Nu krijgt ze twee keer per dag groentepap, twee keer een andere smaak. En soms als ik geen zin heb om twee keer te staan koken, geven we brokkenpap (zo noemen wij het), maar het is een volledige pak koekjes (dus eigenlijk 2 koeken), gemengd met pap op basis van 60 ml water (dus bij ons met 2 maatjes poeder erin).

Wat je ook kan proberen is om fruit in een sabbelzakje te geven, ook al hebben ze geen tanden, ze zuigen het sap en dus ook een deel vitaminen uit het fruit en kunnen zich niet verslikken in brokjes. Ons Auke doet dat heel graag als tussendoortje, maar nu geven we het haar ook haast niet meer omdat ze dus echt problemen heeft met fruit. Enkel banaan durven we nog wel eens geven en daar is ze dol op. En nog een voordeel ze kan het helemaal alleen in haar mondje steken.
  • ik gaf ofwel een fruitmilkshake/smoothie ofwel stukken fruit!

begrijpelijk dat je bang bent voor die stukken hoor, maar het is helemaal niet zo gevaarlijk als soms gedacht wordt! even googlen op rapley-methode wink.gif
  • inderdaad stukjes geven of een smoothie maken!!
    smakelijk thumbup.gif
  • hey sarah, ik zou er allesinds geen spel van maken, als ze niet wil mag/kan je gerust wel wat melk geven, het is tenslotte daarom dat ze nog het meeste groeit!
    Hier soms als we 's middags te laat thuis zijn en Yinthe is te moe geef ik ook gewoon vlug een fles want als ze te moe is, lukt het helemaal niet (heeft ze het geduld niet)...

Hier gaat het goed!! We zijn nog eens aan het proberen de zantac weg te laten, nu al 2 dagen en het gaat goed thumbup.gif Ze hoeft ook niet meer rechtop te liggen, ze ligt veel te spelen op de grond en da gaat super, geen last van eten dat naar boven komt...
    KMA heeft ze nog, zal er niet te snel uitgaan denk ik, maar ze blijft goed bij soja! thumbup.gif en voor de rest er op letten da er niemand haar een koekje ofzo wil toestoppen he content.gif

Oja hier krijgt ze ook regelmatig een potje hoor, meer als bij men oudste moet ik toegeven blush.gif in begin wilde ze niet anders en ben geleidelijk aan moeten over gaan naar zelf gemaakt (groente dan), dus mss ook zo wat aanpakken, je kan het bv beginnen mengen dan en zo de overgang wat maken, vitamientjes zal ze er zeker niet van te kort komen

wave.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld