Wat eet jullie baby van 5 maanden?

• Ik merk aan mijn dochtertje (nu 5 maanden en een week) dat ze niet meer genoeg heeft aan haar 4 voedingen. WAt krijgen jullie baby’s van 5 maanden?
  • Onze zoon is ook 5 maand en krijgt ’s ochtends nutrix door zijn melk en rond 10.00uur een fruithap. Voor de rest nog 3x 200ml melk. Ik ga nu ook zo langzamerhand beginnen met een groentehap om 17.30uur.
    7.30uur : 200ml melk+nutrix
    10.00uur: fruithap
    12.00uur: 200ml melk
    15.30uur: 200ml melk
    17.30uur: groentehap
    19.00uur: 200ml melk
  • Ons Ella heeft volgend schema:

rond 4u (jaja, ’s nachts... drunk.gif ): 200 ml Nutrilon 2 met rijstvlokken in
    rond 10u: 200 ml Nutrilon 2
    rond 14u30: fruitpapje (100 ml eet ze gemakkelijk op, soms zelfs 150 ml)
    kort daarna (rond 15u30) drinkt ze nog een kleine fles: 100ml Nutrilon 2
    rond 19u: 200 ml Nutrilon 2 met rijstvlokken

Dus eigenlijk maar 3 volledige flessen en nog een halve en fruitpap.
    Binnenkort wil ik rond de middag groentepap beginnen aanbieden.
    Ik vond het eigenlijk wat weinig als ik het allemaal bij elkaar zie, maar ze heeft er zeker meer dan genoeg mee! (zo’n brok! en ze komt goed bij)

groetjes,
    Griet
  • Griet als ze goed aankomt is het toch goed. En als je de fruitpap meerekend en dan dat restje van kort daarop kom je ook op 4 volledige voedingen uit toch?

MAreke wij zitten ongeveer op hetzelfde schema alleen krijgt onze dochter om 7 uur / 11 uur / 3 uur / half 8
    Hoeveel fruit en groente geef je dan?
    Groetjes, droppie
  • Groenten geef ik nog niet, maar ik ga eens proberen zaterdag met een klein potje wortels (eerst een potje, omdat dat zo fijn is). Ik ben benieuwd!
    Fruit eet ze: het sap van 1 sinaasappel (of van een halve pompelmoes), een kleine appel (of een halve grote), een halve banaan en 1 betterfood starter koekje (in een pakje zitten er twee, dus een half pakje). Maar aangezien ze tegenwoordig dat allemaal opeet, zal ik misschien eens een hele banaan erin doen of wat meer appel.

groetjes,
    Griet
  • hallo

amourry eet dit

6.30u 320 ml bebelac2
    10.30u 350gr aardappelen en groenten
    14.30u 250gr fruitpap
    15.00u 150ml bebelac2
    19.00u 240ml bebelac2
    23.00u 180ml bebelac2

naart schijnt eet hij wel ennorm veel hoor!!!
    hij is 5 weken te vroeg geboren en woog 2.720kg en was 50 cm nu is hij 5.5maanden en weegt 9.085kg en is 72cm
    staat wel met alles op de hoogste curve!!
    liefs natje
  • hey dag natje!

wat goed nog eens iets van je te horen hier! Het is zo lang geleden dat je op het april 2004-forum kwam... Zeg, willen jullie al proberen voor een volgende baby? (omdat ik die banner onderaan bij je berichtje zie) Veel succes in dat geval!

Ja, Amourry eet echt wel veel, he! Maar wat een flinke kerel, zeg! 9 kg en 72cm! Hij heeft iedereen al ingehaald!

Fijn je nog eens te horen... Ik hoop ook dat de situatie met de poezen en de hond in orde gekomen is?

liefs,
    Griet
  • Onze dochter is 5 en halve maand. Ze krijgt 4 voedingen. Om 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur en om 19.00 uur. Ze krijgt nog geen fruit of groente.Dit is omdat ze nog niet -vraagt- om meer. En ik heb vroeger bronchites, kroep en de hele ellende gehad, dus dan is het beter om te wachten totdat ze 6 maanden is. En eigenlijk hebben ze het eerste half jaar voldoende aan melk.Maar binnenkort geef ik zo rond een uur of 10 een fruithapje. bigsmile.gif
  • Borstvoeding zoveel ie wil!

Zooo makkelijk!!! content.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld