Vragen over de nieuwe site? Bekijk zeker deze forumtopic en onze FAQ! Vergeet ook je oude account niet te linken.×

Neocate

• Mijn zoontje is sinds begin deze week gehospitaliseerd ivm teruggeven van melk en enorme buikkrampen en gas. Hij huilde quasi 24/24 en was oververmoeid.
    Nu krijgt hij sinds donderdag Neocate om te zien of het hierdoor verminderd (dan zou het koemelkallergie kunnen zijn - hij wordt ook reeds behandeld voor de reflux. Vandaag lijkt hij in ieder geval iets rustiger. Nu hoorde ik vanmorgend bij de apotheek (waar ik de melk wilde halen) dat dit op doktersvoorschrift is (zal ik wel krijgen) maar dat deze melk 44 eur voor 400g kost, ze wisten niet zeker of de mutualiteit hierin tussen komt. Per maand zou dit dus op een eurootje of 400 à 500 komen. Natuurlijk liever dit dan mijn zoon te zien lijden, maar toch "slik". En aangezien het zaterdag is moet ik tot maandag wachten om iets te weten.
    Weet iemand hier iets van??
  • bespreek eens met je arts of je geen andere melk kan geven vb pepti of nutramigen
  • Hallo,

Ik ben van België en mijn zoon heeft ook een tijdje Neocate gedronken. Als de ka het voorschrijft is het altijd terugbetaald, maar die regeling laat even op zich wachten, bij ons was het na 3 weken in orde en kreeg ik een papier waarmee ik slechts 11 euro voor een pot moest betalen. Don't worry!

Groetjes,

Nathalie
  • mijn meisje krijgt dit ook en het is net geen 11euro voor 400gr. Apotheek heeft alles geregeld, ik moest enkel de goedkeuring voor de geneesheer van de mutualiteit opsturen.
  • Bedankt voor jullie antwoorden. Ben ook van België dus dat zal dan wel in orde komen. Mijn zoontje noemt trouwens ook Mathis.
    Wel vervelend zo'n allergie. Mijn dochter van 2,5 heeft nog nooit wat voor gehad, heeft altijd flink gegeten, geslapen, is nooit ziek, dus dit is even wennen voor ons.

Groetjes
  • hallo,
    ik kom hier even tussen, hoop dat nog iemand kijkt want het is hier reeds een tijdje stil. Mijn dochter is vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Reflux, exceem, hevige krampen en niet meer willen drinken. Dan sta je daar als moeder. Nutramigen wil ze niet, krijgt ze ook krampen van. Van pepti lactosevrij blijft de reflux. Mijn arts spreekt ook over Neocate. Dat je dit terugbetaalt kunt krijgen in Belgie vind ik schitterend nieuws. Ik was ook al aan het rekenen en tellen vooral omdat ik door de problemen met haar nu ouderschapsverlof zal nemen, wat ook een serieuze hap in mijn budget zal zijn. Maar ik heb dus een vraagje: HOE SMAAKT DE NEOCATE. Mijn dochtertje is nogal gevoelig aan smaken.
    groetjes
    Katrien
  • Neocate smaakt net zoals nutramigen anders, dit is gewoon omwille van het eiwit dat chemisch behandeld is en afgebroken. Daar kan je niet onderuit. Je moet toch wel enkele dagen aanhouden ook al drinken ze minder om aan de smaak te wennen. Als dat niet lukt kan je altijd iets bijvoegen om de smaak wat te neutraliseren.
  • Een dochter krijgt hier nutramigem en de andere neocate en mijn kindjes en ikzelfs (soms proef ik eens als ik denk dat de pap te warm is) vinden de neocate toch wel beduidend lekkerder. De dochter die nutramigem heb ik ook even neocate gegeven omdat ze haar melk niet meer dronk, nu heb ik een smaakje gevonden om in haar nutramigem te doen en nu lust ze die enorm graag.
    Mijn dochters zijn ook opgenomen geweest (ze kregen toen al beide nutramigem) en bij ene hebben ze toen zware reflux vastgesteld via een PH-metrie (vraag hier anders ook eens achter bij je KA) en bij de andere waren ze gestart met neocate. Na 3 dagen begon mijn dochter rustiger te worden en na 5 dagen waren alle klachten weg. Uitslag weg, geen pijnlijke krampen, veel minder wenen en ze kon eindelijk slapen. Daarna had ze nog wat kleine ongemakken die een osteopaat uit haar heeft gekregen.
    De stoelgang veranderd wel helemaal, veel platter en groen.
    Dik je de voeding ook in, omdat ik lees dat ze vaak teruggeeft? Hier dik ik de voeding in met gelilact, van nutriton kregen ze beide krampen. Als je het eenmaal door hebt om het zonder klonters te bereiden, is het een echt goed verdikkingsmiddel.
    Hopelijk komt alles snel goed met je babytje.
  • hoi
    mijn dochter ligt vanaf vandaag aan de serum, tot nu dronk ze pepti maar ze heeft dus ook nog krampen. Ze hebben een PH metrie gedaan, die is lichtjes gestoord maar niet zo erg dat ze daardoor niet meer zou drinken. Ze is echter de hele dag lusteloos geweest en heeft heel veel geslapen. Door alle problemen met voeding volgden ze enkel de piste van de allergie maar nu denken ze dat het schaap er ook nog eens een virus bovenop heeft, door dat weinig drinken de laatste week heeft ze waarschijnlijk heel weinig weerstand. Kinderen die allergisch zijn zijn zowieso al vatbaarder. KUN JE DE SMAAK VAN NEOCATE eens beschrijven. Nutramigen smaakt echt naar zure melk vind ik. Niet te drinken, mijn dochter wil die dus ook niet drinken. Wanneer ze nu een virus heeft dan reageerde ze eigenlijk nog wel goed op de pepti, het kan natuurlijk ook zijn dat ze diarree heeft door de lactose, vaak ben ik toch echt wel de wanhoop nabij.
    katrien
  • Katrien,

Heb je al eens aan soja gedacht? Mathis vond Neocate ook niet lekker en weigerde gewoon 1 druppel te drinken disappointed.gif . De kilo's vlogen er af bij wij ze van spreken. Het eerste flesje soja was een enorm succes en nadien moest ik zelfs op letten dat hij niet over de liter melk ging wink.gif .

Waarschijnlijk ga ik hier weer reacties over kruisallergie op krijgen, maar bij ons was soja dé oplossing!

Groetjes,

Nathalie
  • Mijn dochtertje vind de neocate wel veel lekkerder dan de nutramigen. Nutramigen smaakte volgens mee naar van die hosties...Maar dan wat viezer wink.gif

En neocate ruikt naar oud frituurvet....Maar de smaakt dat kan ik niet echt thuisbrengen.

Mag je de neocate indikken? Ik hoorde van niet. maar ze is zo licht en verteert snel. Dus nu geeft ze nog veel terug omdat die zo dun is en mijn dochter heel bewegelijk...Goede combinatie content.gif

De kindjes die neocate kregen? Is er een nummer twee? Of is dit meteen de advanced...En wanneer schakle je dan over? Want bij de apotheek geven ze me gewoon de zuigelingenmelk en ik stond er nog niet bij stil...Ze is nu al zes maanden en ik heb ,et tien dozen voor zuigeling gekocht disappointed.gif

En hebben jullie kindjes nog andere allergiën of zijn ze overal uitgegroeid?

Bedankt
  • niemand meer info?
  • ik zal proberen zoveel mogelijk vagen te beantwoorden:
    - ik dik neocate in met gelilact en gavison, als je truc hebt gevonden om dit zonder klonters te doen, is het een geweldige indikking. Nutriton of johannesbroodpitmeel kreeg ze krampen van. Andere vlokken kan ze ook niet verdragen
    - verse groentepap kan ze ook niet verdragen, ze verteerd het gewoonweg niet. Potjesvoeding wortelen gaat tot nu toe goed. Dit had de dokter ook aanbevolen, maar ik wou toch eerst vers proberen.
    - pas vanaf 1jaar is er een opvolgmelk. Volgende week di moet ik terug naar de KA en ga ik vragen of ik er niets aan mag toevoegen (vitaminen, caloriën), want het lijkt me toch ook te licht naarmate ze ouder wordt.
    mijn dochter is nu een goede 5maanden.
    Groetjes.
  • neocate

Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen met mijn zoontje Loewie (3,5 maanden) voor de 7e keer naar de KA geweest.
    Het begon met borstvoeding, na een week lukte dit helemaal niet meer dus overgeschakeld naar Nutrilon HA (omdat koemelkallergie bij ons langs beide kanten in de familie voorkomt).
    Twee weken later, weigerde hij te drinken, overgeschakeld naar nutrilon omneo, alles ging goed tot een paar weken later, hij kreeg over rode plekken en JEUK niet normaal hij krabde zich tot bloedens toe! Diagnose: atopische dermatitis. De KA had bloed afgenomen om te kijken waar hij allergisch voor was; na een week keerde iedere test negatief terug. Ondertussen had hij bij elke fles diarree,
    buikgriep zei de KA. Maar ik moest ondertussen nutramigen gebruiken.
    Vanaf de eerste fles een mega succes!!!! Ons Loewietje was back!!!
    Tot ze reflux in de ergste graad vast stelden. Ik moest nutramigen gebruiken, in ieder flesje gaviscon doen en 3x per dag zantac geven.
    Ondertussen gaat hij ook nog naar de osteopaat. Met als gevolg:
    Hij lachtte terug en speelde terug tot een paar dagen geleden, de uitslag kwam terug, niet meer slapen, overgeven, zich overstrekken, krampen, allé ja de hele rimram.
    Sedert vandaag moet ik neocate gebruiken en indikken met gelilact.
    Nu is mijn vraag hoe los je die gelilact het beste op? Ik heb altijd brokjes in de melk die vast komen te zitten in het speentje.
    Iemand tips?
    Groetjes,
    Elien en Loewie
  • ik doe die in de flessen met water en zet ze dan in de koelkast. Tegen de tijd dat je ze moet opwarmen heb je een gelwater...dit isd e enige manier die ik nu nog gebruik. want al de rest gaf toch nog brokjes.
    Ha en ik mix ze met een klein babymixertje. dat is zo een 10 euro bij dreambaby.
  • ik meng de poeder samen met de gelilact in een doseerdoosje. Goed schudden, bij water kappen en mixen met zo'n een babymixertje. Gaat perfect. Ik gebruik 1 afgestreken schepje per 2 maatjes + gavison.
  • Dat mixertje is inderdaad praktisch!
    Zijn problemen met zijn maag en darmpjes is al heel wat beter,
    hij huilt veel minder, maar toch, vanaf zijn flesje om 18u is het
    gedaan met de vrede in huis! Hij is enkel te paaien als we rondlopen met hem en liedjes zingen, is dit van vermoeidheid of iets anders ik weet het niet.
    Naar het schijnt kun je baby's maar verwennen vanaf 6 maanden maar ik denk dat hij nu al met onze voeten durft spelen. Iemand hier ervaring mee? Moet ik hem laten wenen, dit is zo hart verscheurend, ik kan dit wel een paar minuten volhouden maar toch geen kwartier!
    groetjes
    xxx
  • Sommige baby's hebben 's avonds gewoon een huiluurtje(s), dat zouden ze nodig hebben om de prikkels van de dag te verwerken. Eén dochter (degene die neocate krijgt) heeft dit ook een maand gehad, elke avond 2-3uur mee rondwandelen of schommelen in de relax. de babybjorn draagzak was toen ook handig, dan kon ik terwijl mijn huishouden verder zetten. Toen ze bijna 4 maanden was, was ze er plots van af en ging ze slapen om 19uur om aan haar nacht te beginnen, we moesten ze dan ophalen om haar laatste voeding te geven. Wij lieten ze wel eens doorwenen, tot een kwartier zou het mogen hadden ze in het ziekenhuis gezegd. sommige baby's hebben dit ook nodig. Nu nog moeten we ze even laten jammeren in bed, maar binnen de 10min is ze dan stil.
  • hoi
    Mijn dochter heeft dus ook Neocate gehad, maar wou dit absoluut niet drinken, ook pepti lactosevrij niet ook Nutramigen niet en zelfs soya niet. Na een twaalf dagen ziekenhuis stonden wij weer thuis met
    een meisje die maar 300cc per dag dronk. Ze ging dan ook pijlsnel naar beneden in gewicht en was al twee keer aan een infuus gelegd wegens uitdrogen. Dan ben ik veranderd van dokter en die zei dat ik gewoon eens opnieuw moest beginnen (wat ik zelf ook al gedacht had, maar de dokters uit het ziekenhuis volgden mij niet in deze gedachtengang). Ze wou niet drinken dus ik moest iets doen. Wij zijn toen gestart met BEBA en je raadt het al: ze dronk. We zijn nu een week verder en ze is reeds 300 gram omhoog, ze drinkt bijna 800 cc per dag. Ook geef ik patatten en morgen start ik met fruitpap. Zo zie je maar: ze had heel veel krampen, reflux, exceem in haar gezicht maar dit was dus geen KMA. Ze gaf het zelf aan door niet te willen drinken van de hypo allergene melken. Toch bedankt voor de reacties. Ik vind dit wel straf, dat een baby van drie maanden zelf aangeeft dat wij totaal op het verkeerde spoor zaten.
    katrien
  • Voor degenen die hier nog komen lezen, misschien nog een tip voor de huilerige babies:
    Mathis drinkt nu bijna 2 maanden Neocate, ook ingedikt met Gelilact. Hij vindt het wel lekker, en ik ben ook aan de smaak gewend. Verder krijgt hij omeprazole voor de reflux, 10mg. Het ging redelijk goed maar de nachten waren nog steeds moeilijk. Tot 2 weken geleden we hem op zijn buikje hebben gelegd; ik weet dat het afgeraden wordt maar hij had hier zo'n deugd van dat hij meteen volle nachten sliep. Beetje bij beetje wordt hij nu gemakkelijker, hij kan al langer op zijn rug liggen in het park, en overdag slaapt hij zelfs al op z'n zij.

Dus de Neocate, Gelilact, Omeprazole EN het nachtelijk buikslapen hebben ons ineens een vrolijke baby gegeven en de grammen vliegen er nu aan. Het wordt een stevig leuk manneke.
    Het is even zoeken geweest maar we zijn er blijkbaar door gekomen. Jammer dat ik binnen 1 eek weer aan het werk moet upset.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld