We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

Moeilijk eten

• Hoi iedereen,

mijn dochtertje van 6,5 maanden heeft de afgelopen dagen wat koorts gehad, maar voor de rest was ze niet echt ziek. Het probleem was dat ze haar fruitpapje niet wou eten. Ik heb dit dus op aanraden van de kinderarts vervangen door een fles melk. Dit at ze wel. Maar nu is haar koorts voorbij en wil ze zelfs haar groentepap niet eten. Haar flesjes van 's morgens en 's avonds gaan er wel goed in. Vanmiddag wilde ze absoluut haar groentepapje NIET opeten. Ik had dan maar een wortelsoepje klaargemaakt, maar dit wilde ze ook niet. Uit pure wanhoop heb ik haar dan een fles melk gegeven aangedikt met Bambix. Deze heeft ze dan wel bijna helemaal opgegeten. Maar ik dacht dat ze aan melk alleen niet voldoende voedingsstoffen hadden. Ik weet niet goed wat er aan de hand is. Ze lijkt niet ziek en ze heeft geen koorts meer. Zou het kunnen zijn dat ze tandjes aan het krijgen is? Of is ze op ??n of andere kinderziekte aan het broeden? Weten jullie hier raad mee? En wat kan ik doen zodat ze terug wat beter begint te eten? Want ik maak mij hierover wel een beetje ongerust.

Groetjes,

Kyra's mama shocked.gif
  • Oei, das niet zo fijn... Ik zou niet weten wat er aan de hand is. In ieder geval: zelf altijd heeeel kalm blijven, dat heb ik zelf ook al ondervonden. Laat ze desnoods eens met haar handen in het potje 'prutsen' dat vindt ze misschien leuk. Of verander eens van lepeltje? Ons Sam wou bij de onthaalmoeder absoluut niet eten met het lepeltje van de onthaalmoeder. Je kan ze ook om terug over te schakelen bledi'lac met fruit geven (in een flesje of met de lepel). Of geef ze eens een olvaritje, dat lust ons Sam ALTIJD!

't zijn maar tips, je moet elke dag maar eens wat proberen maar je zeker niet druk maken!!! Melk is nog steeds het belangrijkste, als ze nu eens een paar dagen geen groente of fruit, kan dat volgens mij geen kwaad.

Hopelijk lukt het snel terug.
    Succes h? en laat iets weten

Caroline
  • Mijn zoontje is 11 maanden en wij hadden ook ineens drama's met eten. Ik maakt me superdruk, maar nu heb ik geleerd. Alshij niet wil niet dwingen. Ik baal er nog steeds wel van omdat ik wil dat hij genoeg vitamines krijgt. Maar op advies vanhet bureau heb ik eenlijstje bijgehouden met wat hij op een dag allemaal eet, en dan blijkt dat dit toch nog aardig wat is. Als hij zijn groente niet eet geef ik hem wat yoghurt met fruit erdoor, of een danoontje. Bij hem helpt het ook als hij dingen zelf mag doen, maar daar is jou kindjemisschien nog te klein voor.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld