< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » Dikke buik op 8 weken?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
Dikke buik op 8 weken?
05/06/2007 @ 19:19
Rosie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Siepie,

Misschien heb je wel gelijk, maar ik heb al mijn hele leven met tijd en wijlen last van een dikke buik door spastische darmen en sinds ik zwanger ben hebben mijn darmen eigenlijk nog nooit zo goed gewerkt..
Mijn buikje zit ook laag, zeg maar vanaf de schede tot aan mijn navel, het lijkt of ik mijn baarmoeder kan voelen door mijn buik heen, zo strak voelt het.
Maar er zal ook heus wel darmen meespelen wat het extra opvallend maakt, heb van nature een erg platte buik (als mijn darmen me tijden met rust laten) en nu valt het meteen zo op dat dat niet meer zo is...

Het zal helemaal mooi zijn als het geen twijfelbuikje meer is (opgeblazen, dik of zwanger??)

Iedereen genieten van jullie buik!

Liefs,
Rosie

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 19:09
Siepie

Beste dames,

Allereerst natuurlijk van harte proficiat met jullie zwangerschap. Wat betreft die dikke buik, dat is bij iedereen anders.

Sorry Rosie, maar het zijn echt je darmen. Je kindje zit nu nog zo laag en is nog zo klein dat die de dikke buik niet veroorzaakt. In het begin van de zwangerschap verandert er natuurlijk veel in je lichaam. E?n van die veranderingen is dat je organen plaatsmaken voor je baarmoeder. Je darmen komen verder naar boven te liggen waardoor je een dikke buik krijgt (en al helemaal 's avonds).

Dat je buik met 8 weken al gegroeid is betekent niet dat je een extreem dikke buike straks gaat krijgen hoor. Het kan ook zijn dat de groei van je buik straks een hele tijd stil staat.

Ook ik had met 7 weken al een dikke buik en kreeg mijn gewone broeken niet meer dicht. Ik stond er echt versteld van dat ze het op mijn werk nog niet konden zien, want volgens mij was het toch wel aardig duidelijk. Toch moet je er rekening mee houden dat andere mensen natuurlijk helemaal niet bezig zijn met de dikte van jouw buik en het hen dus ook pas veel later op zal vallen dat die echt groeit.

Voor de rest is mijn advies: maak je er vooral niet te druk om. Geniet lekker van de zwangerschap en straks maar pronken met die mooie buiken!!!!

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 19:00
Rosie

Hoi mede-buikje

Ik ben 8 weken en ik schrik er ook van!!
Het zijn niet mijn darmen, ik heb gewoon een buik!! Zelfs door wijde jurkjes heen zie je duidelijk wat.
Het valt gewoon al op.
Ik wist ook niet dat dat al zo snel was hoor, dacht dat je met 3 maanden een beetje wat ging zien.
Op mijn werk kan ik er straks ook niet meer onderuit.

Misschien krijgen we er wel 2 ;)

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 17:13
Nes

Online Status
Hoi,

Ik ben 8 weken zwanger en heb echt al een dik buikje. Ik schrik er zelf van, maar iedereen ziet het al.
Nu zei men di?tiste net zo grof van: 'Dat kan nu nog ni'. maar het is er wel degelijk hoor.
Heeft er nog iemand hier ervaring mee op zo'n korte tijd.
BM'n broeken beginnen al te spannen, dus ik denk dat het ni lang zal duren voor ik zwangerschapsbroeken zal moeten aandoen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina