< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwangerschap » dafalgan tegen hoofdpijn

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwangerschap
dafalgan tegen hoofdpijn
24/10/2006 @ 10:12
Li

Online Status Bekijk profiel
Hey,
dafalgan mag idd, is nl paracetamol. Ik wou tijdens vorige zwschp niets maar dan ook niets nemen, tot ik op n dag zo'n verschrikkelijke hoofdpijn naar de dokter ging. Hij was toen beetje boos...je kan beter tijdig 1 dafalgan nemen dan een hele dag jezelf druk maken en pijn hebben, is zeker niet goed...
Nu dit weekend barstende hoofdpijn...heb 4x dafalgan moeten nemen. Ben er wel sinds gisteren achter dat het afkickverschijnselen zijn van de koffie. Vanaf nu terug 1 tasje koffie per dag...

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 22:41
Joke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben tijdens de zwangerschap nooit blijven lopen met onhoudbare pijnen. Bij hoofdpijn kan je de gewone Dafalgan zonder code?ne nemen.
Met 23 weken ben ik ernstig ziek geweest, ik mocht ongeveer alle medicijnen nemen die er bestaan. Vermits ik het niet vertrouwde heb ik navraag gedaan bij de dokter, arts en anestesist, ze zeiden allemaal dat bepaalde medicijnen vanaf een aantal weken zwangerschap niet schadelijk meer zijn voor het kleintje.
Hou dit dus gewoon in je achterhoofd voor als je eens erg ziek bent. Het is onnodig om pijn te hebben.
Groetjes, Joke.
http://www/bloggen.be/beebje/

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 21:51
jess

Online Status Stuur bericht
je mag volgens mijn gyn enkel de dafalgan 500 zonder code?ne nemen en dan nog maar enkel de slikkers, geen bruistabletten (bevatten heel veel zout om de tablet te doen oplossen).

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 19:51
Lucky mama

Dafalgan zonder codi?ne mag je inderdaad gebruiken

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 15:27
Nieke

Hoi,

de apotheker zei dat je dafalgan mag gebruiken (paracetamol). Hij raadde wel aan om 1 tablet te nemen van 500mg (dus niet van 1g). Is het na een paar uur nog niet beter mag je er nog ??n nemen van 500mg.

groetjes
Nieke

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 15:25
HannekeS

Dafalgan mag je zeker en vast nemen!
Maar zonder Code?ne eh!!!
Neem er een en ga dan wat slapen, dan zal het snel over zijn!
Ik had er in het begin ook regelmatig last van (migraine) en ik mocht dafalgan zonder enig probleem nemen! Zeker als de eerste 3 maanden voorbij zijn kan dat helemaal geen kwaad! Het is namelijk zo goed als weg tegen dat het bij de placenta (en dus bij de baby) komt!!!
beterschap!

groetjes

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 15:19
eressea

In principe mag je dafalgan gebruiken, zonder code?ne dacht ik..

Maar je moet er wel beetje op letten dat je'r geen misbruik van maakt. Hoe dan ook, geen pillen zijn altijd beter..

En die hoofdpijn hoort er bij sommigen jammergenoeg bij, had ik in't begin van m'n zwangerschap ook vaak. Dan was't even op de tandjes bijten, vroeg in bedje kruipen 's avonds en de dag erna was het weg. Heb nooit een pilletje gepakt ervoor!

Maar als je echt nog teveel moet doen vandaag (werken ofzo) en 't is echt te erg en je kan het niet uithouden, dan kan het geen kwaad om er eentje te nemen..

En als je't niet vertrouwt, gewoon even bellen naar je huisarts of gyn om het te vragen!

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 15:18
Ph?dre

Online Status
Dafalgan is paracetamol en dit mag je nemen tijdens de zwangerschap.
Dingen zoals perdolan en nurofen, die mag je niet nemen.

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 15:17
Lies

Denk niet dat dit een goed idee is Melopee ..

Link naar deze reactie
19/10/2006 @ 15:15

ik heb mega-koppijn today

mag ik een dafalgan pakken zonder risico of gevaar ?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]