< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » Mama's gezocht omgeving Leuven!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten
Mama's gezocht omgeving Leuven!
08/09/2008 @ 16:49
Niki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

sorry maar ik kan het echt niet laten. dr Van Wambeke is in mijn ogen echt geen goede kinderarts. Ze kan misschien heel veel weten maar haar contact met de ouders is allesbehalve. Ze is niet altijd eerlijk tegen de mama's. Een vriendin van me haar babytje lag op prematuren omdat het tevroeg was geboren. Elke dag vroeg de mama of haar zoontje naar beneden mocht komen op de kamer en telkens zei ze iets van nog een paar dagen, morgen misschien,... Voor 36 weken mogen ze niet weg van prematuren en toch bleef te steeds van die prietpraat verkopen waardoor die mama zich heel slecht begon te voelen omdat haar hoop haar steeds ontnomen werd. Had ze gewoon gezegt dat ze voor 36 weken niet van prematuren naar de kamer komen dan had die mama zich minder slecht gevoeld omdat haar hoop haar niet steeds werd ontnomen.
Zelf heb ik ook een heel slechte ervaring met haar gehad. Sam heeft heel fel reflux gehad en zei zei me (voor de diagnosestelling) dat er niets aan de hand was met mijn kind en dat mama's hun kind verkeerd interpeteren. En als je dan al weken aan stuk in zak en as zit en aanvoelt dat je kind niet in orde is en dat hij de pannen van het dak huilt en dat je ziet dat het kind echt pijn heeft, dan ben je echt niet opgezet met het feit dat ze zegt dat je je kind verkeert interpreteert. Bij mij heeft ze echt afgedaan. Als ik op spoed moet komen met mijn kinderen en ik zie dat zij het is dan ga ik resoluut naar gasthuisberg (ikzelf werk in het H.Hart in Leuven). Die vrouw heeft me zo gekwetst dat ik haar niet meer bij mijn kinderen wil.

Dr Tan vind ikzelf een hele lieve kinderarts en dr Rentmeesters is ook een hele goeie. Zij heeft heel veel ervaring maar kan soms nogal bruut overkomen. Ze neemt geen blad voor haar mond en zegt je ook resoluut als je iets doet dat je beter niet doet.

Veel succes nog.

groetjes NIki

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 19:33
Riet

Beste mensen,

De school heeft mij vandaag razend gemaakt! De Vlaamse wetgeving wat betreft inschrijving in scholen zegt dat kinderen morgen ingeschreven worden vanaf het schooljaar voorafgaand aan dat waarin ze starten op school. In het schoolreglement hebben ze echter gezet dat ze de kinderen pas aannemen vanaf 2,5 jaar. Dit wil zeggen dat we Erin niet eerder op de wachtlijst kunnen zetten van de buitenschoolse opvang en dat we daarom waarschijnlijk in de problemen gaan komen. Die directeur wilde echt naar geen rede luisteren.
Ik begrijp dat het schoolreglement het schoolreglement is, maar wij gaan echt niet laatste ouders zijn die daardoor in de problemen komen. Het is een landelijke gemeente hier en tot nu toe werden ze nog niet in deze mate geconfronteerd met de vraag naar opvang, maar in mijn ogen gaat dat echt niet beteren in de toekomst. Ik ben heel die toestand zo beu vooral na al onze tegenslag met onthaalmoeders.

Dat moest ik even kwijt. WIj hebben dr. Wijndaele als kinderarts. Zij is verbonden aan het UZ Gasthuisberg en heeft daar praktijk en ook in Aarschot. Ik vind haar een heel capabele arts. Toen Erin werd opgenomen met haar salmonella in GHB was daar dokter Tan (vraag me niet wat ze daar deed want normaal is ze arts in het Heilig Hart) en ik vond haar ook een héél goede dokter.

Hoi Liesbet! Fijn dat de datum definitief vast ligt voor de keizersnede. En nu aftellen hé. Mijn ex-collega en ook vriendin in gisteren met spoedkeizersnede bevallen van een zoontje Robbe. Mooie naam vind ik.

@Leentje: allé dan ben jij het wereldrecord wc-lopen aan 't verbreken. 't Wordt echt tijd dat je beebje komt hé want je krijgt het altijd maar lastiger.

@ Peggy: hier ook de kasten uitgeruimd vorige week en Erin gaat eindelijk naar maat 92. Bjarne zit ondertussen al aan maat 122 vanboven en 116 van broeken. Die is niet bij te houden.Bjarne gaat hier in Zichem naar de kindergym. Thor is een heel gekende vereniging hier in Scherpenheuvel-Zichem. Het is een ouder-kindgroep en ik vind het fijn (en Bjarne ook) om eens een volledig uur enkel en alleen met hem bezig te zijn. Vanaf volgend jaar mag hij alleen meeturnen in zijn leeftijdscategorie en kan ik in principe met Erin gaan .

Voor mij is 't een duur weekend geweest. Ik had dringend nood aan een nieuwe gsm en er stond er eentje die ik wilde in promo in de Carrefour. Ben daar buiten gekomen met de gsm (20 euro goedkoper dan ergens anders) én een gps (ook meer dan 20 euro goedkoper). Nu moet ik niet meer Gunther zijn auto nemen elke keer ik ergens moet zijn waar ik de weg niet ken. Rij liever met de mijne. Dat was ik sowieso al een tijdje van plan. Gisteren dan nog een jeans gekocht en drie paar schoenen. Ik had echt geen winterschoenen meer dus da's nu ook opgelost. Twee paar schoenen om te gaan werken en 1 paar meer sportieve.

Allé ik ga wa studeren voor mijn sollicitatie.

Groetjes,
Riet

[Laatst gewijzigd door Riet - 08/09/2008 @ 21:20] - Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 21:59
Saskia

hallo,

Mercikes voor de antwoorden. Ikzelf ben niet zo vertrouwd met het H.Hart en ga morgen anders eerst eens horen in Gasthuisberg en een afspraakje proberen te maken. Maar indien ze me daar niet kunnen helpen ga ik toch is overwegen om naar de kinderarts in het H. Hart te gaan.
Het is zo mijn zoontje is 3 jaar en 5 maand en sukkelt enorm met zijn stoelgang, op dit vlak is hij helemaal niet zindelijk en hij draait in een vicieuze cirkel rond waar wij en hij zeker niet uit geraken. Hij houd zich heel lang op, soms 4 dagen en dan is de stoelgang heel hard en pijnlijk en dan duurt het weer 4 dagen voor hij wil gaan, ... En bijna telkens zou ik hem een glycerinesuppo moeten geven wilt hij kunnen gaan maar ik wil dit liever niet al te vaak doen want daar krijgen ze luie darmen van.
Hij houd het vooral op omdat hij niet in zijn broek mag kaka doen maar hij weigert dan ook resoluut van op het potje te gaan met als gevolg dat wanneer het toch lukt het telkens in zijn broek is. Wij zijn al met die zindelijkheidstrainig bezig sinds vorig jaar deze tijd en hebben al alle mogelijke middeltjes geprobeert maar hebben op het vlak van kaka nog geen vooruitgang geboekt.Ik geef hem ook nu al dagelijks 2x per dag dufalac maar ook dat helpt niets heb ik de indruk.
En daarmee willen wij, ook op aanraden van de juf, eens een deskundige vragen hoe wij dit probleem kunnen aanpakken want wij weten het echt niet meer.
We zijn zelf nooit met de kinderen bij een kinderarts geweest en altijd bij onze huisdokter maar we weten ook dat hij Jarno met dit probleem niet gaat kunnen helpen, vandaar dus de vraag.
Ik hoop dat zij mij kunnen helpen.

groetjes,
Saskia

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 12:48
Liesbet

Ik ben gelukkig vandaag (met die hormonen weet je nooit ) : Gauke heeft vanmorgen voor de 1ste maal niet geweend toen ze naar 't school moest. Ik had dus een beetje gelijk : ze weent omdat mijn man haar gaat afzetten terwijl ze enorm aan hem hangt. Vanmorgen heeft oma haar gedaan en er was geen enkel probleem. Enkel toen oma haar gisterenavond ging halen heeft ze geweend tot ze thuis was omdat haar papa haar niet kwam halen.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 12:57
Petra

ier ook grote kuis gedaan in de kleerkasten. Nu de mijne nog en dan zijn we rond. Onze Ferre kost mij handen vol geld want de kleren die ik kocht in het voorjaar, zijn nu voor het najaar al weer te klein Die groeit, ni te doen.

Liesbet: alle allemaal duimen op 2/10!!

Leentje: voor jou duimen we voor elke dag nu hé!

Wat betreft de KA: Wij gaan bij Dr Sevenants hier in Aarschot. In het H Hart vraag ik altijd De Loof, dat vind ik ook zo' lieve! Zo beloofde ze ons als Warre op Neo lag dat hij naar huis mocht op 2.500. Hij was zover op zondag en ze is toen afgekomen om zijn ontslagpapieren in orde te brengen. Dat had zein principe niet moeten doen en ons laten wachten tot maandag, maar beloofd was beloofd, dus daar was ze!
Toen ik bevallen ben van Ferre kende ik er geen Ka en hebben we die van wacht genomen en dat was toen van Wabeke. Ik was er toch ook niet zo content van hoor! Vond haar niet oprecht en had een gek gevoel bij die vrouw. Rentmeesters heb ik 1x ontmoet toen Warre zijn wiegedoodtest moest laten doen. Het was met de paasvakantie en Deloof was er niet. Ik vond Rentmeesters toen wel tuurs, maar ze gaf wel goed uitleg.

Saskia: toch oppassen hoor met dat ophouden van stoelgang! Ferre heeft zo een week in ZH gelegen met versteende stoelgang en zware verstopping. Ik wil je geen schrik aanjagen maar wees er toch maar op tjd bij.

Riet: Hier in Aarschot heeft Wijndaele geen praktijk meer. Ze is nu met pensioen. Ik ging vroeger ook bij haar maar vond het ambetant dat ze alleen zat op ma, woe en vrij. Als je kind ziek was op bv di moest je al ergens anders gaan. Ik ben dan met Warre direct naar Sevenants beginnen gaan en ga daar nu met alle 3. Die is ook super voor kinderen en ik denk ook verbonden aan GHB, maar ben niet zeker. Doet Wijndaele dan nog wel ronde in GHB?
Zij heeft Ferre daar behandeld met zijn hersenschudding. Bij haar in praktijk geweest en ze heeft hem daar opgevolgd.

(amaai onze Ferre heeft al wa in de kliniek gelegen als ge dat hier zo leest)

Lukt het met studeren Riet?

Hier zijn vandaag nog 3 sol brieven de deur uitgegaan.

Vandaag Lilith eens laten wegen bij Kind en Gezin. Ze zit op 4.450 kg en 53.5 cm. Ze doet dat goed onze meid!

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 18:13
Riet

Amai seg Lilith doet het inderdaad goed. Oei geen idee ivm WIjndaele! Ik wist niet dat ze op pensioen was.Ik heb al een hele tijd geen pediater nodig gehad (gelukkig) en toen Erin opgenomen werd met die salmonella was er Dr. Tan. Allé dan moet ik daar niet meer gaan. En waar is de praktijk van Dr. Sevenants? Dat is wel handig om weten dan. Bedankt voor de info Petra!

Het is heel moeilijk om te studeren. Het is altijd hier en daar een uurtje, maar ja... . Ik ben vooral bezig nog met het verzamelen van de info. Straks nog wa verderdoen na het eten. Echt studeren kan ik best op de trein. Ik ben dat nog gewoon van toen ik in Brussel studeerde en elke dag op en af moest.

@ Liesbet: gelukkig dat je weet nu dat het niet aan de school ligt dat Gauke zo weent. Het zal dan wel snel beter gaan. Grappig wel dat ze zei dat papa haar "weer" niet kwam afhalen. Tja 2x is veel voor zo'n kind hé .

Allé 'k ga aan mijn eten beginnen en wa strijken en studeren vandaag.

Groetjes,
Riet

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 21:08
Petra

ff voor Riet: dr Sevenants woont aan de sluiskensweg. Een doodlopend straatje in de buurt van Duracell. Als ik jou was zou ik er wel eens langs gaan als ze "nit te ziek zijn", want ze heeft het nu super druk omdat Wijndaele gestopt is, dus ze pakt nieuwe kindjes niet onmiddelijk aan. Ik bedoel hiermee: stel ze zijn doodziek en je bent er nog nooit geweest, dan zou het wel eens kunnen dat je pas binnen 2 of 3 dagen kan komen. Tov als je kind er al een dossier heeft je dezelfde dag nog mag komen. Broers of zussen van gekende patienten neemt ze wel sowieso.

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 08:26
leentje

hey riet,
het blijft inderdaad een scht probleem hé met die onthaalmoeders en die opvangen. als ik nu al was begonnen dan kon je een plaatsje hebben bij mij.maar ik vrees dat wij pas in september gaan beginnen.

ja echt wel ik denk dat als ik streepjes zou trekken hoeveel keer ik naar die wc loop ik nog eens serieus zou verschieten.vandaag komt de vroedvrouw mijn bad installeren voor de bevalling. ze gaat ook nakijken of ik al opening heb. man, die buik weegt en vanmorgen is die precies nog meer verdikt. just een grote waterballon.
mijn slaapkleedjes zijn al meer t-chirts geworden
hier tellen we ook af want wil mijn schatje al in de armen nemen.

liesbt hier is het ook altijd nog traantjes aan de schoolpoort met ons elientje. donderdag en vrijdag had ze buikloop en overgeven dus gisteren was het weer aanpassen voor haar maar ze had geen traantje gelaten. kwas echt trots op haar.

maar vanmiddag hing haar broekje weer vol diaré in de kinderplaneet. ze was naar de wc geweest ja en de mama ook natuurlijk en toen we net buiten de kinderplaneet kwamen hing haar broekje letterlijk vol dat het door haar lange broek kwam.das weer tegenslag hebben hé.kben ze terug iets aan het geven ervoor.
ze had kou en het was zo goed buiten, de blazer van de auto deed ze alle luikjes toe waar wind uit kwam. het was voor te bakken in de auto.de juf zal weer lachen nu ze weer niet komt naar school.
kan ze toch ook zo niet naar de school sturen hé.de dokter zei toch ook dat ik ze beter kon thuishouden en gewoon terug te herstarten mt haar pilletjes van vorige week.

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:52
Liesbet

leentje, hier heeft de diarree verleden week ook toegeslagen. volgens de dokter mocht ze gewoon naar 't school gaan en ze heeft daar geen ongelukjes gehad. Ik heb toen zakjes voor haar gekregen omdat ze echt weigert om enterol ofzo in te nemen en blijkbaar hebben die geholpen want gisteren was alles terug normaal.

Wow nog maar een weekje te gaan. Nu komt het echt kortbij hé

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 11:37
leentje

t'worden hier spannende dagen
vroedvrouw is geweest en heb 2cm opening en kindje is op een week 2.5cm bijgegroeid. leve de volle plattekaas want die heeft haar gewichtje goed op peil gebracht!
vandaar die dikke ton want op een week tijd fameus gegroeid.

ze zit volledig klaar in de bekken ook.manman,.. nu ben ik echt een nerveus mamaatje zeg...

die enterol duurt lang eer het werkt maar ons elientje merkt er eigelijk niets van. kdoe die pil open en doe de poeder in haar melk.
kdoe er ook wat chocopoeder in en warm die wat op dan ziet ze er niets van.

[Laatst gewijzigd door leentje - 10/09/2008 @ 11:49] - Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 11:56

Hoi iedereen,

Hier ben ik ook nog eens. Heb het even wat drukker gehad.
Alles verloopt hier super met ons! Ik ben van mijn rare gedachten af ivm mijn schoonmama en voel me terug zonder die pillekes super en geruster! Ben hier al heel content voor want het was geen lachertje!
Met onze Liam gaat alles super, 't is een echt hevig varkentje geworden. Hij praat ook al super allé vind ik. Vanmorgen kwam hij zijn kousen brengen en hij zei kou kou en dan bracht hij zijn schoenen en hij zei schoe schoe :) Tv en plop zegt hij ook zo heel schattig en nu daarnet zei hij koek kas (koek kast hehe) dus hij leert aardig wat woordjes bij de sloeber.
Ons Keana doet het ook goed op school, ze eet graag haar boterhammetjes op in school en vanmorgen vroeg ze of ze weer mocht blijven ineten maar ja het is maar een half dagje. Vanmorgen liep onze Liam daar goe rond in de gangen en had ogen te kort en Keana eiste mijn volle aandacht want die was wat prikkel na een nacht van 12 uur opgestaan ??? Tja uitgeslapen zal ze toch wel zijn ni? Dus toen ik haar naar de speelplaats bracht begon ze mama te zeuren en te klagen maar uiteindelijk liep ze ne minuut later(kon ik over de haag zien) al rond met andere kindjes !
Gisteren hadden we een soort van oudercontact in het klasje met de ouders van haar klasgenootjes en haar juf en ben zo wel heel veel te weten gekomen. Weet nu ook wat ze er allemaal doen, met wat ze bezig zijn en heb tekeningen gezien en een praatje kunnen maken met de juf. Keana doet het super en werkt heel vlot mee :) Speelt mooi met de kindjes en heeft alleen maar vrijdag wat moeilijker gedaan maar das logisch omdat dat de laatste dag van de week is en dan zijn ze wt lastiger over het algemeen dus ik ben trots! Kmag altijd een briefje schrijven of iets in het heen en weer schriftje of haar aanspreken , zeker niet opkroppen maar vragen stellen. :)Dus ben terug positief nu hehe.
Heb Voor Keana ook vijf longsleeveskes gekocht, vijf broekjes en een legginske met jurkje :) Nu LIam ook nog eens verwennen :)

Nu even wat antwoorden :
*Saskia, ik ga naar dokter Tan( ze heeft een thuispraktijk in Linden,lindenstraat) of ze zit in het H.hart ziekenhuis. Ben er tevreden over maar Deloof vind ik ook wel super :)
Alles goed met je ventjes daar in de nieuwe school?
*Leentje : Het kort idd af ZALIGGG kijk er al mee naar uit en dan kriebelt het bij mij toch ook ze :)
Leuk zo bevallen in een bad denk ik en spannend als ze dat zo komen installeren. Je hebt een mooi buikje en geniet er nog maar goed van want je kindje ligt bijna in je armen !! Flink van Elientje dat het zo goed ging op school want is toch niet leuk als ze zo huilen eh! Verzorg haar maar goed ivm haar diaree! 2 cm opening JOEPIE5(leest het net) jaja nu kan het snel gaan meid Ik moest bij Keana ook zoveel gaan plassen amai ni das om zot van te worden en soms dan voor een paar druppeltjes.
*Riet: Zeg amai ik zou ook wat slechtgezind zijn hoor !! 't Is denk ik niet simpel om opvang te vinden enz en dan hoor je dat je haar al had kunnen inschrijven pfff kzou echt pissed zijn
Kan begrijpen dat het studeren niet altijd lukt maar idd op de trein vind je miss wat rust tov thuis met de kids is dat niet té doen denk ik! Alleszins heel veel succes meid!
Keana heeft nu nen 98 en soms zijn die broeken nog té lang maar thans ze is bijna 97 cm ?? Liam zit in nen 80 momenteel en blijft daar goed op hangen. Waar halen julllie de kinderschoentjes? Ik ga vaak naar suske sloep daar zijn mooie modellen en kwaliteitsschoenen maar spring ook soms bij Brantano binnen .
*Petra : Hoop dat je snel een leuke nieuwe job vind. Is zenuwslopend eh dat solliciteren allé vond ik toch altijd.
Ferre heeft miss al vaak in het ziekenhuis gelegen maar daar word hij sterk eh Hier gaat ook bergen geld naar de kids hun kleding want kan niets herbruiken daar ze niet hetzelfde geslacht hebben en Liam moet een hele nieuwe wintergarderobe en Keana ook maar die is al aardig op weg naar terug een volle kast!
*Liesbeth: En nu maar uitkijken naar 2/10, spannend eh als je de datum zo weet dan kun je echt aftellen. Hier was het altijd afwachten en das naar het einde toe om zot van te worden hehe. Bij het minste wat je voelt denk je van JAJA 't is van da hehe. Waar is de tijd
Goed dat Gauke niet meer geweend heeft op school jaja een papa's kindje zo te horen . Liam is hier een papa's kind en enorm zelfs ma ja...

Allé kga richting school gaan vertrekken. Liam slaapt nog dus moet hem ocharme wekken ma ja kan hem moeilijk hier achter laten eh! 12.20 is de school gedaan dus kga verder doen...
Tot later meiden xxx

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 18:21
Saskia

Online Status Bekijk profiel
hallo alemaal,

Bedankt voor de reacties maar ik heb gisteren dus nog een afspraak kunnen maken in het UZ Gasthuisthuisberg met kinderarts Asscherickx. Het was een heel lieve dame en ze wist direct wat mijn probleem was en stelde me gerust dat ik zeker niet de enige ben wiens kindje met dit probleem zit.
Zij heeft een schema opgesteld hoe we te werk moeten gaan. Het is wel even terug naar af maar als we hem er zo mee kunnen helpen ben ik al heel blij. De dokter verzekerde mij dat het vruchten afwerpt en dat er al veel kindjes vanaf geholpen zijn op deze manier maar het gaat wel enkele maanden in beslag nemen voor hij helemaal proper zal zijn en uit zijn vicieuze cirkel geraakt zal zijn. Ik duim alvast op een goede afloop.
Peggy ik ben echt blij voor u dat je gisteren eens een goed gesprek gehad hebt met de juf. Ik begrijp dat dat je boos was omdat je geen antwoord kreeg op je vraag. Ik zou dat ook niet leuk vinden. Maar ik ben blij te lezen dat het opgelost is en dat Keana het zo goed doet in het school.

Zeg nog een vraagske: ik probeer hier foto's op te zetten avn de kids maar het lukt me van geen kanten, hoe doe ik dat?

groetjes,
Saskia

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 21:15
Riet

@ Petra: bedankt voor de info. Ik zal er zeker aan denken eens langs te gaan bij die dokter.

@ Leentje: weer een stap genomen! Het bad geinstalleerd. Jaja ...AFTELLEN! Kan begrijpen dat je zenuwachtig bent. Brrr dat was ik ook. Ocharme Elientje! Ik vind dat ze het nog flink doet om zo al afgezien te hebben. Ik denk niet dat jouw crèche een oplossing zou zijn voor ons probleem vermits ik niet echt in het Leuvense woon, maar toch vriendelijk van je. De school heeft me vandaag nog maar eens kwaad gekregen. Alle mama's waren verbaasd toen er gisteren op de buitenschoolse opvang volgend bericht hing: "Vermits het op 17/09 geen school is...". Iedereen viel uit de lucht. Blijkt er op 't einde van 't schooljaar op een papier gestaan te hebben dat het 17/09 geen school is, maar op de nieuwsbrief van september hebben ze dat niet op gezet, met het gevolg dus dat heel veel mama's dat niet meer wisten. De school hier is echt een voorbeeld van hoe je niet moet communiceren. En dat in het tijdperk van e-mail enz... .

@ Peggy: fijn voor je dat je je terug beter voelt! De kids doen het goed hé. Jaja... . Schoenen koop ik hier voor de kids bij Torfs of in Brantano. Modellekes om hier buiten te spelen koop ik vaak in Carrefour.

@ Saskia: goed dat je waarschijnlijk een oplossing hebt voor je probleem. Duimen dat het goed gaat hé.

Morgen moet ik nog maar eens langs bij de huisarts voor de parelwratjes van de twee kids. Ik hoop dat ze weer zo flink zijn als vorige keer. Bjarne heeft bovendien sinds vandaag een steeds groter wordende rode plek op zijn lijf die verhoogd is dus ben blij dat ik morgen toch naar de dokter moet gaan. Hij is wel niet ziek en geen koorts of zo en het jeukt ook niet of zo... . Vraag me af wat dat nu weer is... .

Voorlopig (ik hou hout vast) hier geen zieken voor de rest. Erin is wel de hele tijd supermoe omdat ze het opstaan niet meer gewoon is. Ze zal terug wat haar draai moeten vinden. Bjarne doet het super en is gewoon enkel de vrijdag wa moekes. Maar ja... ik ook.

Peggy, Bjarne kwam ook niet toe met 12 uur slaap per dag hoor vorig schooljaar. Die liep altijd slecht gezind bijna omdat hij moe was. Nu gaat het beter. Naar school gaan is vermoeiender dan thuis zijn hé dus misschien heeft Keana toch wat meer rust nodig? Ik weet het natuurlijk niet hé. 't Is maar een idee.

Allé meisjes, ik ga alles klaarmaken voor morgen.

Groetjes,
Riet

[Laatst gewijzigd door Riet - 10/09/2008 @ 22:19] - Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 22:52
Petra

Hoi allemaal,

@Saskia: ben blij voor jou dat er eindelijk een oplossing in de maak is. En je hebt gelijk: ook al moet je eerst terug naar af, als het resultaat er maar is.

@Leentje: joehoe, het bevallingsbad!! Nog 11 dagen... of misschien vannacht al...

@Liesbet: hoe begint het bij jou te kriebelen? Hoe kijken de andere kids er naaruit

@Riet: daar zou ik inderdaad ook de zenuwen van krijgen als die info nu niet opnieuw herhaald wordt. Wij hebben vorige week al een jaaroverzicht gekregen met alle inactieviteitsdagen op voor een gans schooljaar, wanneer ze gaan zwemmen, naar het toneel gaan, de schoolfotograaf, ...
Gaat Bjarne nu taekwando doen?
Succes morgen bij de dokter! Ik zou met Ferre ook eens terug moeten maar hij heeft er vrees ik de vorige keer een trauma aan overgehouden. We waren toen bij de huisarts geweest, ik denk dat ik volgende keer toch maar naar de dermatoloog ga.

@Peggy: Ferre had ook meer dan 12 uur slaap nodig hoor. Die wordt bijna 6 jaar en die slaapt nog steeds 11 a 12 uur per nacht. Warre ook trouwens.
De schoenen hier: we gaan bijna altijd naar KID, een kinderschoenwinkel in Leuven. Daar geven ze heel goed advies en meten ze bij elk bezoek nauwkeurig de maat van de voetjes. Zeker voor de allereerste schoenen, tot ze ong 4 jaar zijn gaan we daar. Alleen de speelschoenen koop ik dan bij Brantano of zo. Voor Ferre heb ik is één keer bij ShoeDiscount gekochten dat viel mee (zeker qua prijs, in vergelijking) maar hij heeft toch ook nog een ander paar zodat hij kan afwisselen. KID is ook niet zoveel duurder, ze hebben er gewoo een extra oog voor de kleine voetjes.

Wij zijn gisteren ook naar de info-avond geweest op school. Man, man, wat worden ze groot. Ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat Ferre volgend jaar al naar de lagere school gaat. Dan is mijn grote jongen echt een grote jongen!
Ze starten dit jaar ook met een project in de 3e KK: Frans. 1 uur per week krijgen ze Frans, spelenderwijs en dat loopt door ot aan het 4e leerjaar. In het 5e beginnen ze dan met het echte werk. Zo zijn ze al beter voorbereid. Ik sta er wel achter want het is tot slot onze 2e moedertaal hé!
Ze gaan na de kerstvakantie ook starten met taakblaadjes en vanaf pasen komt de juf van het 1e leerjaar 1u per week naar hun klasje om ze ook al wat voor te bereiden.
Wat weleen leuke vaststelling was: ze zitten met 18 kindjes (een zalig aantal vind ik, geen al te grote klas) en het zijn net 9 meisjes en 9 jongens! Mooi hé, voor elk een lief, hahaha ;-)

Iemand van jullie een idee hoe ik Lilith van 6 naar 5 flessen kan krijgen? Bij Ferre en Warre ging dat zo vanzelfsprekend en die sliepen ook heel vlug door, maar zij vraagt dus echt om de 4u een fles, oo 's nachts. Alleen 's avonds, als ze om 12 u moet eten, dan krijg ik haar amper wakker. Ik doe het toch omdat ik anders bang ben dat ze om 1u of zo wakker gaat worden en dan zitten we met 2 nachtvoedinge.
Tips zijn welkom!!

Slaapwel...

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 15:33
leentje

hey petra,

als ze hier honger hadden was het ook altijd stipt om de drie uur.
ik deed een gelette betterfood erbij. goed pletten tot er geen kruimeltjes meer te zien zijn en dan gewoon bij je fes indoen dat maakt de flas wat zwaarder en zo kwamen ze wat langer toe.

heb er geen idee van. ben blij dat alles klaarstaat.
mijn moeder komt morgen aan hier en blijft tot de bevalling dan ben ik gerust.het is gewoon afwachten wanneer zij eruit wil nu hé.

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 20:16
Riet

Je kan ook koekjesmeel gebruiken ipv een geplette betterfood. Is eigenlijk hetzelfde maar schepklaar en bestaat ook in de glutenvrije versie. Wil je dit nog niet doen, dan kan je proberen op te schuiven met een kwartiertje elke keer. En dat gedurende enkele dagen eerst een kwartiertje, dan een half uurtje enz... .Ik heb het hier elke keer zo moeten doen.

Het uithalen van de parelwratjes is hier weer vlekkeloos verlopen. We hebben een superlieve huisdokter nu die super is met kindjes dus... . Die verhoogde vlek was weg vandaag dus 't zal een reactie op iets geweest zijn. Wel hoest Bjarne fel en daar heeft de dokter iets voor voorgeschreven om de slijmen los te maken.

Taikwando gaat Bjarne volgend jaar waarschijnlijk doen omdat hij gekozen heeft om gaan te turnen en dat is ook op zaterdag. Wel gaan we al eens een kijkje nemen zodat hij het eens kan zien van dichtbij.

Wij hebben hier in de school ook een nieuwsbrief voor 't begin van 't schooljaar gekregen, maar die datum zijn ze waarschijnlijk vergeten op te zetten. Wel belangrijke info toch dacht ik.

Eerste schoentjes haalden wij altijd bij Rutten in Aarschot (orthopedische winkel) maar die kosten gemakkelijk 100 euro per paar. We zijn redelijk vlug naar Torfs en Brantano overgestapt.

Groetjes,
Riet

Groetjes,
Riet

[Laatst gewijzigd door Riet - 11/09/2008 @ 22:23] - Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 22:46

Hehe Riet uwen banner is wel grappig :)
Hier alles in orde !!
Ik gebruikte ook koekjesmeel das handig en mengt goed :)
Kga verder naar vtm kijken dat van celiberty shock , morgen schrijf ik wel meer.. groetjes

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 13:24
leentje

hier alles nog goed wel héél moekes vandaag.
veel moeten plassen vannacht en na een week niet veel beweging te hebben heeft ze vannacht me toch goed wakker gehouden.
bobbels en bewegingen langs alle kanten.
ze is zeker de boel aan het opkuisen vanbinnen

maar goed, kga mijne vuile was eens gaan opzetten.

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 10:07

Heyhey iedereen

't Is luierdag zondag se!! Sebiet eens op wandel met de kindjes richting park :)
Ze hebben thans allebei een flinke valling plus de mama erbij maar zien hoe ze zich voelen rond de middag en anders gaan we wat spelen of naar de kleine speeltuin hier paar straten verder.
Ze zijn door de meter en peter goed verwend amai ben jaloers hehe. Keana schoenen van Mega mindi en LIam sportschoentjes, ook beiden kousen en liam een broek met bijpassende bloesje en keana ook een keimooie broek met bijpassende bloes plus nog onderhemdjes ook :) En ons ma had voor mij zelfs een bloes bij JOEPIE hehe de mama mag ook iets hebben eh :)
Keana doet het wel goed op school maar is echt oververmoeid als ze thuiskomt en dan slaapt die vast tot 18.30 en nadien krijg ik die natuurlijk niet meer in haar bed waardoor ze 's morgens dan keimoe opstaat en dan doet ze pesterig en lastiger in de klas LOGISCH ZE IS KAPOT!! Dus omdat ik oppas heb (ons mama of ronny met zijn ploegensysteem) ga ik haar toch meer halve dagen laten gaan en het aankijken. Als ze halve dagen gaat dan komt ze thuis en houd ze haar probleemloos wakker tot 19 uur en dan slaapt ze tot 7.30 dus das 12.5 uur nachtrust dus vele beter en dan is ze echt een flinke meid op school ook! Een uitgeslapen kind is veel waard en ik probeer en doe alles om haar wakker te houden na de school maar die valt als een blok in slaap!!
Dus we wachten nu wel af en denk dat het terug gaat beteren nu tja ze zal het zwaar vinden en daar het kan van haar thuis te houden gaan we dat eens proberen. Er zitten nog een paar kindjes die 's middags thuisblijven van zelfs een paar maand ouder dan haar dus

Leentje : Hoe zit het daar met de laatste loodjes? Of is ze miss ondertussen al geboren??
Leuk dat je moeder in de buurt is als het dan plots start heb je je oppas toch ook ter plaatse eh :)

Petra :Amai Ferre al naar de lagere school volgend jaar da gaat toch allemaal snel eh! Hier krijgen ze ook al spelend Frans in het 3de kleuterklasje en ze bereiden die wel goed voor ook op het Eerste leerjaar maar daar zit ik toch nog twee jaar vanaf :) Kijk er ook wel naar uit om toe te zien of ze haar huiswerk goed maakt hehehe hoor mij bezig!
De schoentjes van de kids zijn nu aangekocht in Brantano (ons moeder gaat daar altijd) in de shoediscount heb ik destijds dora sandalen gekocht die licht gaven :)
Inderdaad een mooi verdeelde klas 9/9 hehe denk dat er bij ons meer jongens zitten maar kga de namen eens bekijken op de kapstokjes morgen.
Morgen moet ik niet naar men gezin maar naar een startersdag in Vilvoorde van 9.45-15.30 dus dat is eens wat anders. Gaan regelmatig bijeenkomsten hebben en opleidingen dus dat vind ik wel eens wat anders.
Trouwens dat gezin van vrijdag is nu echt wel dus te snel geoordeeld FOEI PEGGY!!

Riet: Idd Keana heeft wat meer rust nodig ook omdat ze al zo een hevige is eh! We bekijken het nu wel eens met één hele dag en vier halve.
Wat flink van De kindjes ivm de parelwratjes!! het doet ook veel hoe de dokter zoiets aanpakt en hier werd keana destijds enorm aangeprezen en die fier dan natuurlijk. Ik had ze de laatste keer niet laten weglepelen en die zijn dus echt spontaan verdwenen en nooit meer teruggekomen dus het gaat dus wel spontaan weg allé hier toch :)
Keana is ingeschreven voor kleuterdans , ze start volgende week zaterdag en hoop dat ze enthousiast gaat blijven want het oefenlesje vond ze top!

Petra: Ivm van zes naar vijf flesje gaan mmm hier ging dat spontaan omdat hij groter hoeveelheden begon te drinken. Miss tussen de flessen iets meer tijd laten en dan flesje verhogen miss dat ze dan meer wil drinken en langer voldaan blijft? Veel succes!!

Saskia :Ivm met die foto's opzetten tja is moeilijk uit te leggen maar zal het je eens uitleggen als ik je zie?? Kan ik je meteen helpen :)
Hopelijk is Jarno snel van zijn stoelgang probleem af want moet vervelend zijn. Keana die haar stoelgang is ook vrij hard maar komt heel vlot!
Ik zoek een oplossing om keana groenten te doen eten want het word hier met de dag een groter ramp ook negeren we het zoveel mogelijk maar ne mens kan da ni altijd negeren ook ni eh! Spinaziestoemp is het enige wat ze nog heel goed eet! Ze eet gelukkig nu wel vlot appels maar toch eh! Krijg het er dikwijls van! Hoe zit het met jullie kindjes en groentjes eten?
Allé kga stofzuigen en brood halen , tot later eh xxx

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 12:24
leentje

heb een zware nacht achter de rug zeg.
gisteren nog naar mijne man zijn oude vriendenreunië geweest voor twee uurkes en daar op een stoel gezeten en dat was blijkbaar al te veel. vannacht felle zeer gehad vaginaal en haar schedeltje voelde ik zo draaien vanonder. best pijnlijk zeg. mijn schaamlippen staan onder felle druk wat lastig is als je gaat plassen of stappen.
khoop dat het toch niet lang meer gaat duren...

sorry hé mensen dat ik hier even kom zagen hé.
doet wel eens goe moet ik zeggen.
gelukkig ben ik met mama op mijn gemak vanmiddag en kan ik wat uurtjes slaap inhalen.mijn ventje gaat naar het sportkot.
er is vanalles te doen voor de kindjes dat georganiseerd is door gasthuisberg voor kom op tegen kanker. is echt de moeite waard.
vorig jaar ook gedaan.kameel rijden en olifant,acrobatencircus,springkastelen,buikdansers kermis.....
wie kindjes heeft echt de moeite het is gratis alleen de drank en eten is een klein centje en het is voor het goede doel hé.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >