< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Onverwacht zwanger... » Te jong voor een kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Onverwacht zwanger...
Te jong voor een kindje?
20/01/2011 @ 07:43
Roos

Online Status Stuur bericht
Goed gedaan Greetje
Ik ben blij dat je het hebt verteld. Laat het maar even bezinken. Ik weet zeker dat je het je ex moet vertellen nu dat je ouders het weten.

Het is moeilijk voor je vader want voor hem ben je nog steeds zijn kleine meid en geen mamma to be.
Probeer je een beetje te laten wennen aan het wonder dat in je lichaam groeit en geniet er van.

Gr Roos

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 08:59
Jacqueline

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Greetje, dat je vader spreekt en denkt over een abortus is best logisch. Precies wat de meiden hier je zeggen, het gaat jouw leven allemaal zó veranderen, dat het misschien zelfs de beste keuze zou zijn. Jouw kindje heeft namelijk ook rechten en wensen en de vraag is in hoeverre jij voor de nakoming van die rechten en wensen kunt instaan.

Al wat je voor je kindje nodig zult hebben, zullen jouw ouders moeten voorzien voorlopig. Want je kunt en mag nog niet werken. Je hebt geen geld voor een kinderkamer, voor kleertjes, voor luiers, voor voeding, voor opvang/ school. En je bent leerplichtig, dus in principe kun je alleen buiten jouw eigen schooltijden voor je kindje zorgen. Het trekt dus nogal een wissel op het leven van jouw ouders ook. Die worden niet vrolijk even opa en oma.

Dat de papa van jouw kindje in ieder geval op de hoogte moet zijn, lijkt me niet meer dan logisch. Hij draagt jullie kindje dan misschien niet, hij wordt wel papa en heeft daarmee ook rechten en plichten. Wellicht willen jij en jouw ouders hem emotioneel en financieel erbij betrekken?

Overigens: het verschil in leeftijd is natuurlijk relatief gezien vele malen groter wanneer je spreekt over een meisje van 14 en een jongeman van 21, vergeleken met eenzelfde stel en leeftijdsverschil van 10 jaar later. De levensfasen zijn gewoon volkomen anders.
Pedofielen vallen op jonge kindjes. Iemand van 30 die valt op iemand van 21, dat heeft niets met pedofilie van doen. Sex met een minderjarige is strafbaar voor de wet, dat is niet zomaar bedacht!

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 09:29
Athena

euhm, of je nu ja hebt gezegd of nee bij de sex het is en blijft VERKRACHTING van een minderjarige!!,

als 14 nu ineens een normale leeftijd voor sex blijkt te zijn, wat is dan het volgende??? meisjes van 13 of 12 jaar dat het ok is???
dan bestaan er eigenlijk geen pedofielen meer ofzo als je zo redeneert. Iemand van die leeftijd heeft nou éénmaal niet het volle verstand om te beseffen wat hij/zij doet of wat er gebeurd.

daarom dat er ook wetten bestaan omtrend deze onderwerpen.

zoals iemand hier al aanhaalde, mocht het mijn dochter zijn kreeg die vent een dik vet proces aan zen broek voor verkrachting & pedofilie. Het gaat niet alleen om het verschil in jaren tussen de partners maar de leeftijd & omstandigheden van 'het slachtoffer'.

Van zodra men meisje haar regels krijgt peis ik dak ze een spiraal laat inzetten ofzo, alleszins zal ze mega goed ingelicht worden en de eerste die probeert haar sex te doen hebben op haar 14, nou die zen lijf zullen niet lang gaaf blijven denk ik

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 10:02
Christina

Online Status Bekijk profiel
Het gaat hier niet over het feit dat dit al dan niet verkrachting en/of pedofilie is.
Dit meisje is jong en zwanger. Ze wil gewoon weten of ze kan studeren én het kindje houden. Ze is onzeker over haar toekomst en wil gewoon een luisterend oor. Géén beschuldigende opmerkingen. Ik denk dat ze zich al schuldig en onzeker genoeg voelt.

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 10:43
sara

kvind het ook wat overdreven dat er al direct over pedofilie word gesproken , ze heeft er toch ook zelf voor gekozen ook hé :s

ik was ook minderjarig toen mijn vriend 18+ was !! ik koos er ook zelf voor om betrekkingen te hebben ... sjonge ..

Greetje , (als het waar is wat er allemaal staat , via internet weet je nooit ) veel succes zou ik zo zeggen
maak de juiste keuzes , en ik hoop dat het kleintje een mooie toekomst krijgt !

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 10:55
thrallgi

Heel veel sterkte Greetje x

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 11:50
mj

Hey greetje, hoe gaat het vandaag?

ik had sex op men 15, ik wou het absoluut,ik was zo verliefd op die jongen, dacht echt dat hij de man van men leven was (wat natuurlijk niet zo was) hij was toen 18.
ik denk dat je zou verschieten hoe vroeg sommige in bed al belanden, als het over 10jaar 15 was zal de grens na 10 jaar wel terug vervroeg zijn, mijn ouders hadden mssn sex op hun 17, ik op 15, mijn kinderen op 13? de jeugd wordt sneller wolwassen...
maar ja waar eindigd dat natuurlijk.
ik vind het heel dom sex gehad te hbbn zonder condoom. ik vind als je je zo jong dan al riskeert dat je maar je voorzorgen moet nemen, ma soit gedane zaken nemen geen keer.

veel sterkte meid!

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 12:32
sharonneke

Hey greetje waarschijnlijk ben je nu op school.
Hoe gaat het vandaag?
waarschijnlijk bedoelt je vader het goed hoor.
Eventueel moet je eens met je ouders praten en eventueel het kind laten adopteren, maar dat je het kind wel nog mag zien.
Of bedenken je ouders zich wel, en gaan ze je steunen.
Ik hoop meid dat je er uit komt samen met je ouders!!! je kan altijd bij me terecht voor een gesprek ofzo meid!

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 13:37
Melisa

Online Status
Hallo Greetje

Je hebt er goed aan gedaan om het tegen je ouders te zeggen, het is logisch dat ze het moeilijk kunnen plaatsen en dat je papa over abortus begint. Ik zelf was 18 toen ik zwanger was van mijn zoontje, en mijn pa begon ook over abortus. Ik had het moeilijk dat hij dat zei, want ik woonde al alleen met mijn vriend. Morgen is mijn zoontje 1 maand oud en wat ben ik blij dat ik niet naar papa geluisterd heb en mijn zoontje gehouden heb. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven en ik hou zielsveel van mijn kindje.

Je bent inderdaad nog veel te jong voor een kindje, 14 is zelf nog een kind, maar wie ben ik om je te veroordelen, ik ben nu ook nog maar 19 en ben langs de ene kant ook nog kind. Het is moedig van jou dat je voor je kindje wilt gaan, het kan mss zijn dat je papa nog een tijdje over abortus bezig is, maar ene keer dat je kindje geboren zal zijn, zal dit helemaal anders zijn, naarmate je rond de 30 weken komt zal hij wss ook al helemaal bijdraaien (was bij mijn pa zo).

Als je een goede mama zal zijn, dat kan nu niemand zeggen, het zal waarschijnlijk moeilijk zijn om zelf je kindje op te voeden en je ouders zullen wslijk meer bezig zijn met de opvoeding van je kindje. Maar daarom ben je nog geen slechte moeder. Wat voor jou het belangrijkste is, is om je school proberen af te maken en om zoveel mogelijk liefde aan je kindje te geven.

Wat ik wel zou doen, is de vader inlichten. Hij heeft het recht om te weten dat je zijn kindje verwacht. De kans is er dat hij niets met jou en je kindje te maken wil hebben, maar dat risico moet je nemen. Als je het hem vertelt kan je jezelf later niet verwijten dat je je kindje de kans niet gegeven hebt om zijn papa te kennen. Als je vriend volwassen genoeg is, dan zal hij zijn verantwoordelijkheid voor zijn ongeboren kindje wel opnemen. En ik duim voor jou dat hij dit doet!!!

Daarnaast hoop ik voor jou dat je ouders het gauw een plaatsje kunnen geven en je steunen door je zwangerschap, want het zal nog zwaar worden en niet alleen dat, want ene keer je kindje er is moet je constant bezig zijn met de kleine en snachts uit je bed. En dit weegt na een paar weken wel zwaar door op je fyiek en gemoedstoestand, merk ik nu ook.

Alé ik hoop dat je vlug op de steun van je ouders en vriend kan rekenen!!!

ps proficiat met je zwangerschap, ook al ben je nog te jong, maar het leven schenken aan een kindje is het mooiste wat er is!!

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 13:58
Arrezina

Hey greetje, wil je veel geluk en sterkte wensen, ik ga hier ook geen hele tekst schrijven en ook geen 'preek' omdat je vroeg naar bed bent geweest, het is nu eenmaal gebeurt.

Maar echt goed dat je het aan je ouders hebt verteld en hoop dat je de juiste keuzes gaat maken in de toekomst!

Veel geluk.

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 14:16
Carmen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel van geloof...

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 16:27
Greetje

tante Titi

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 17:34
Anneke

Seriously? Are we really gonna buy this?
Hoe groot is de kans dat je met 13 weken ook maar het begín van het geslacht kan zien? Hier trap je toch niet in?

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 18:00
Christina

of dit verhaal waar is of niet, laat ik ter zijde. Maar ik kan wel zeggen dat ik het geslacht van mijn kind op 12weken en 5 dagen kende. Weliswaar niet met 100% zekerheid. Maar toch...

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 19:08
Hilde019

Eindelijk iemand die haar gezond verstand gebruikt en deze onzin niet gelooft.

Sorry hoor, ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar degenen die deze shit geloven, zijn echt veel te goedgelovig.

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 19:27
Keun

Mocht het nu niet waar zijn, wat hebben jullie daar nu in godsnaam aan om dat hier te komen post!?

En dit terzijde ik wist ook het geslacht van men zoontje op de 12weken echo

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 19:49
shasha

ai , dames , we zijn toch volwassenen onder mekaar , elkaar zo afbreken
en trouwens ik ben van een derde zwanger , en ik wist bij mijn vorige zwangerschap ook aan 13 weken het geslacht , (welliswaar onder voorbehoud)
voor degene die het niet geloven , wel ik geloofde ook niet dat men een baby kan voelen voor 16 weken , en heb het er nog steeds moeilijk mee te geloven , maar blijkbaar is het echt zo dat sommige het voelen , dus ik denk dat daar het probleem ligt , als je zelf niet hebt meegemaakt(zoals het geslacht zo vroeg weten ) dan is het misschien moeilijker te geloven .

en waarom zou het verhaal niet kloppen van greetje , weet je hoeveel tieners er bevallen , en meestal met sex door een meerderjarige?
wat dit meisje nodig heeft is steun , en als jullie dit hier niet kunnen geven , samen met tips aan deze jonge meid , dan kom je beter niet op dit topic . ik vind 14 jaar ook veel te jong , maar het is nu zo , maar dit meisje is wel volwassen genoeg om een verstandige keuze te maken en dit kindje te houden .het zal niet makkelijk zijn , want moeder zijn is een fulltime job, maar sommige moeders van dertig vind ik ook niet capabel om moeder te zijn , dus daar kunnen we eindeloos over discussieren.

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 20:05
Lotte

Hey Greetje,

het klinkt misschien raar maar proficiat met je zwangerschap. We wensen alle toekomstige moeders hier een proficiat dus jou ook.

Vooreerst wil ik je zeggen dat je dapper bent dat je het kindje wil houden, dat je je studies wil afmaken en het moeilijkste van al het tegen je ouders zeggen.
Jammer genoeg zullen je ouders er nog over ruzie maken. Het is ook niet niks. Je bent inderdaad nog jong en je ouders zullen zich gefaald voelen in hun opvoeding. Maar vanzodra jij je verantwoordelijkheid opneemt, zullen ze wel ergens trots op je zijn.

Maak je school af, het zal moeilijk zijn maar niet onmogelijk.
Zorg zelf voor je kind maar stoot je ouders niet af.
Sta s'nachts zelf op en laat je ouders er niet voor opdraaien.
Geef de baby zelf eten, ververs hem zelf, was hem zelf, ...

Trek je ook niet aan wat anderen ervan denken. Het kan iedereen overkomen. Jij bent nu nog jong en je krijgt veel kritiek van ouderen. Maar hoeveel volwassen geraken ook ongewenst in verwachting en laten dan abortus uitvoeren? Die klinieken bestaan niet door tieners hoor.

Ivm die abortus. Als je het toch doet is het je eigen keuze maar laat je in godsnaam niet dwingen!!
Zelf ben ik ook in verwachting geraakt toen ik 16 jaar was. Ik had nog maar een prille relatie maar die jongen was goed en lief voor me. Hij was 4 jaar ouder en ja, zo iemand vertrouw je. Je bent vaak nog naief op die leeftijd.
We hebben toen 1 maal seks gehad zonder condoom. Ik mocht toen van mijn ouders absoluut de pil niet nemen. Mijn jongere zus wel omdat ze pijnlijke maandstonden had.
Op een ochtend stond ik op om naar school te gaan en ben toen beginnen braken. De dag nadien opnieuw en ben toen flauwgevallen in de badkamer. Mijn vader heeft me toen meegenomen naar de huisarts voor een bloedonderzoek. Bleek dus dat ik al 10 weken zwanger was!!
Mijn vader is toen razend geweest. Ik heb toen heel veel slaag gekregen en ben toen zwaar gestrafd geweest. Ook ben ik toen weggelopen maar ze vonden me terug.
Mijn ouders spraken er met mij niet over, ik had niets te zeggen. Zij hebben in mijn plaats beslist om een abortus uit te voeren in Nederland een week later.
Wat een verschrikkelijke dag was dat toen, 14 oktober 1999.
De gyne liet me nog een mooie echo zien, ik heb niet gekeken. Hij vertelde me dat het hartje goed klopte, dat het flink bewoog, ...
Hij probeerde me te overhalen maar het was niet mijn keuze. Ik heb de hele ingreep geweend, het deed ook ontzettend pijn. Nadien wilde ze me nog mijn dood kindje laten zien. Niet te begrijpen.
Ergens snap ik de keuze van mijn ouders maar niet op deze manier.
Nu zijn we ondertussen 11 jaar later en het verdriet slijt niet. Ik mis dat kindje nog altijd en neem het mijn ouders nog steeds kwalijk. Ik vergeef ze dit nooit.
Ik ben tegen abortus (alleen in bepaalde situaties niet). Dit kindje had alles om goed te kunnen opgroeien. Ik weet zeker dat mijn ouders gehandeld hebben om hun naam zuiver te houden.
Nadat mijn regels terug doorkwamen kreeg ik wel de pil.
Ik had dit zeker kunnen voorkomen, ik had met misteld in mijn cyclus. Ik dacht dat ik de veilige periode zat. Blijkbaar had ik die maand een korte cyclus gehad.

Denk goed na Greetje. Het is niet omdat je nog maar 14 bent dat je geen goede moeder kan zijn.

Succes met je beslissing.

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 20:09
ikke

hallo toch even reageren 15 jaar en zwanger ze is naar de gyn.geweest wie heeft dit betaalt.en de gyn.gebeld.kan zijn dat is zwanger is maar wie dit anders dan zo doet alsof is gewoon voor aandacht te trekken de mensen reageren er toch op.groetjes

Link naar deze reactie
20/01/2011 @ 20:16
ikke2

Hoe is het met je greetje?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >