< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » zwanger in proefperiode

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
zwanger in proefperiode
20/09/2008 @ 11:41
123marie

Ik ben in juni veranderd van werk en zit dus nog in mijn proefperiode. Momenteel ben ik 7 weken zwanger van mijn 2de kindje. Het is eigenlijk totaal onverwacht en niet gepland maar we zijn daarom niet minder blij!!! Ik heb het nog niet verteld op het werk, mijn bazen zijn wel aangename mensen maar ik weet niet hoe ze gaan reageren... Normaalgezien kan je niet ontslaan worden om reden van zwangerschap maar hoe zit dat in een proefperiode???
Heeft hier iemand meer inlichtingen over?

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 16:27
durante

Online Status Bekijk profiel
bij mij op het werk is er wel iemand ontslagen in haar proefperiode omdat ze zwanger is.heel gemeen maar dat mag dus wel want in de proefperiode mag je van bijde kanten zonder reden opzeggen.mijn contract loopt in december af dus ik weet wel wat er dan gaat gebeuren

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 21:58
Trijnie

Als je in juni bent begonnen bij je andere baan.. tot wanneer loopt je proefperiode dan? Je hoeft natuurlijk nog lang niks te zeggen omdat je nog maar 7 weken bent. Ik zelf zou mijn mond houden tot iig de 12 weken voorbij zijn en dan is waarschijnlijk ook je proefperiode voorbij?

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 22:36
kimmie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey

naar mijn weten kan je er in je proef periode gewoon uit gezet worden...
als je daarna een half jaar cotract krijgt...kan dat ook nog...ookal ben je zwanger ze zijn NIET verplicht je contract te verlengen omdat je zwanger bent.het niet verlengen is wat anders als ontslaan...ontslaan mag nooit..maar als je niet door de proef periode komt is dat niet ontslaan...maar gewoon dat je niet door bent.

het enige wat ze niet mogen is: mensen met een vast contract ontslaan op basis van de zwangerschap.

wij zijn nu ook pas bezig voor een tweede kindje..o.a. omdat ik nu lekker alweer een tijd een vast contract heb...

[Laatst gewijzigd door kimmie - 20/09/2008 @ 22:39] - Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 11:52
dromertje

Hallo,

Wel, ik zit zo met hetzelfde probleempje... Ik heb sinds juni een nieuwe job. Nu zijn ze heel tevreden over mij, maar wat als ik heb straks ga vertellen dat ik zwanger ben... Wat zal er dan gebeuren. Nuja, ik ga dat nog niet doen. Ik heb besloten het nog een tijdje stil te houden. Als het kan en liefst nog tot na mijn proefperiode van 6 maand. Dus begin dec. pas zeggen. Teminste als ik dan nog in mijn broek kan want we hebben een uniform... Dusja, we zien wel.

En mijn zwangerschap was eigenlijk wel gepland. We dachten alleen dat het iets langer ging duren, vandaar...

Groetjes,

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 11:59
Gientje

Ik had hetzelfde probleem, bij mij is het helaas niet goed afgelopen: Ik had m'n mond gehouden tot na m'n proefperiode, daarna kreeg ik een contract voor een half jaar. Deze word dus NIET verlengd en ik kom thuis te zitten .
Op dit moment zit ik in de ziektewet, ik denk dat ik daar maar in blijf, je krijgt in NED namelijk dan gewoon 100% uitbetaald....

Ik hoop dat het voor de dames hier beter afloopt!

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 12:05
dromertje

Ik heb wel een vast contract getekend met een proefperiode van 6 maanden. Dus na die 6 maanden heb ik eigenlijk gewoon een vast contract. Dus als mijn buikje niet te veel groeit, kan ik misschien nog zwijgen tot na de proefperiode.

Groetjes,

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 12:29
Lizzy

Ach lieve mensen, we denken allemaal zo negatief ....
Het is namelijk niet altijd zo dat je moet vertrekken bij een zwangerschap ....

Ik had nog geen vast contract, ten tijde van mijn miskraam heb ik gelukkig goede gesprekken gehad met mijn unitmanager.
hij wilde mij alsnog een een vast contract bieden ondanks dat hij in de wetenschap was dat wij opnieuw zwanger wilden worden .... en zie hier, per 1 juli vast in dienst en hartstikke zwanger!!

Zo kan het ook echt gaan hoor ..!!

Liefs

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 12:39

hier ben ik ook begonnen in juni en toen was ik ook al 7weken ofzo zwanger.
momenteel zijn ze bezig om iemand op interimbasis aan te nemen voor de periode dat ik er niet ben.
maar zit nog wel in m'n proefperiode tot december 2008.
dus het wordt afwachten of ze het echt menen he...

maar in principe kunnen ze je altijd buitengooien.
zowel tijdens de proef als tijdens een vast contract.
alleen mogen ze niet vermelden dat het komt omwille van de zwangerschap.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:09
Sofia

Online Status Stuur bericht
Ik heb gisteren positief getest en zit ook nog in mijn proefperiode! Ben 1 sept pas begonnen, dus ik kan het onmogelijk stilhouden tot na mijn proefperiode.. Ben wel bang om het mijn baas te vertellen. Ik ga het wel zeker nog stilhouden tot december.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]