< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwangerschap » Ontslagen...en 15 weken zwanger

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwangerschap
Ontslagen...en 15 weken zwanger
08/10/2007 @ 09:14
Deevy

Online Status Stuur bericht
Hey,

ik heb minder heuglijk nieuws. Ik was nog maar 2.5 maand in dienst en de dag dat ik mijn Werkgever het attest van zwangerschap ging opsturen, deeldt hij me mede dat het budget te krap geworden is voor me in dienst te houden. Out of the blue stond ik vorige donderdag op straat. No job. Ik ben nu wel terug aant solliciteren, maar heb er geen goed oog in, daar ik al een mooi buikje heb. Ik ben zo depri, had alles gegeven op dat werk en werkte er enorm graag. Ze waren er ook heel tevreden over mezelf, maar ja. Pech he. Het ergste is, bij mijn eerste kindje was dit exact hetzelfde. Toen ben ik ook ontslagen tijdens mijn zwangerschap. Ik weet het echt ni meer. Wou gewoon even mijn hart luchten.

groetjes,

een verdrietige tweeling

Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 09:18
whoessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

wat een rotstreek zeg!! Ik weet niet of je uit belgië of nederland komt, maar ik zou eens gaan informeren bij een advocaat of rechtswinkel.

Ik weet namelijk helemaal niet of het wel zo makkelijk is om iemand zo maar te ontslaan. Tenzij je uitzendkracht bent of in je proefperiode zit.

heel veel sterkte, en succes bij het vinden van een nieuwe baan.

Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 09:27
Els

hallo,

Raar verhaal. Als je iemand aanneemt ga je die toch geen 2 maand later ontslaan omdat je geen geld meer hebt? Dan had je die beter niet aangenomen.

Ikzelf ben ook werkloos. Ik ben onderwijzeres, maar niet vast benoemd. Mijn contract liep af in juni, maar heb in september geen nieuw werk gevonden. Nu wordt het volgens mij steeds moeilijker door mijn buikje, wie neemt je nog aan als je zwanger bent? Ik probeer het niet aan mijn hart te laten komen. We hebben lang op dit kindje gewacht en dat krijgt nu voorrang. Geld verdienen kunnen we daarna nog.

Kop op hé

Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 10:06
sabrina

Online Status Bekijk profiel
hey hey

ik heb ok hetzelfde meegemaakt ik was opeens ontslagen 4 weken nadat ik vertelde dat ik zwanger was...ze hebben me in die 4 weken nog geprobeerd weg te pesten met stomme dingen zoals dat ik moest vragen als ik naar de wc moest en nog meer van die vage dingen...ik weet nietw aar ej vandaan kom beldie of nederland want je kan in nederland ww (70% van je laatste verdiende loon) aan vragen bij de cwi..en solliciteren gaat inderdaad erg moeiijk want ik zit nu bij de uvw eerst met ww en nu sinds wk 36 met zwangerscahpssuitkering en dat gaat straks over als de kleine is geboren naar bevallingsuitkering...je kan dat allemaal na vragen bij het cwi

succes toegewenst....

gr sabrina

Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 17:07
zina

Ik zou toch ook eens contact opnemen met de vakbond als je van België komt want zou toch wel kunnen dat dat ni zomaar mag hoor.

nog veel succes

zina

Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 17:18
Deevy

Ja das het probleem nu net. Ik zat in de proefperiode, dus anything goes. Alleen lastig nu voor nieuw werk he. De VDAB begint nu vandaag ook al moeilijk te doen, maar heb vlak af gezegd dat ik 15 weken zwanger ben. Ik kies mijn werk wel zelf. Ze willen dat ik input werk gaan doen, terwijl ik expediteur ben, ik dacht het dus effe ni.

mvg,
Deevy

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 08:04
melissa

Online Status Bekijk profiel
Ik kreeg ook 20september een brief dat ik per 1 oktober niet meer terug hoef te komen en dat een maand voor me verlof in zou gaan. Ik werkte alleen maar op zaterdag en we hadden dat salaris niet nodig maar ik zat ook in een behoorlijk dip. Je voelt je zo klote want de reden zeggen ze wel maar je weet eigenlijk ook wel dat het is omdat je zwanger bent. Inprecipe hoef je nog niet te vertellen dat je zwanger bent maar ja t is wel zo netjes he. Hoop dat je snel wat vind want gelukkig zijn er wel bedrijven die dat niet erg vinden.

gr

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 11:47
sakahy

weet niet hoe dat in belgie is
en waar je vandaan komt
maar in nederland mag een baas je niet weigeren of ontslaan wanneer je zwanger bent
zou idd eens informeren bij een rechtswinkel

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 16:48
BABYLOLL2810

Online Status
ik ook
ik had een vast contract en heb mijn kindje vrloor ik ben 3 week thuis gebleven en na een week terug naar mijn werk ontslagenje kunt niet veeel teen doen als zij iets anders opschrijven op je cotrac dat ze uitgevonden hebben ik daar 1 jaar

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 16:48
BABYLOLL2810

Online Status
ik ook
ik had een vast contract en heb mijn kindje vrloor ik ben 3 week thuis gebleven en na een week terug naar mijn werk ontslagenje kunt niet veeel teen doen als zij iets anders opschrijven op je cotrac dat ze uitgevonden hebben ik daar 1 jaar

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 23:19
Caroline

Hallo!

Het is in België zo dat je niet mag ontslagen worden OMDAT je zwanger bent. Maar als het zoals in dit geval 'economische redenen' zijn, kan je weinig beginnen, vrees ik...

Probeer gewoon te genieten van je groeiende babytje!

Groetjes,

Caroline

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 23:49
AnnieB

Online Status
zwanger en nog aan nieuwe baan moeten beginnen!
hallo,

Kan iemand mij asjeblieft helpen ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn en zou per 1 nov met een nieuwe baan starten mijn oude baan al opgezegt! Ik weet nu niet wat ik moet doen moet ik het daar bij me nieuwe baan gaan vertellen en het risico gaan lopen dat ik straks geen werk heb? of zolang mogelijk verzwijgen tot me proefperiode over is en dan zegge dat ik het nie wist? Helpppp...

groetjes Annie

Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 11:05
sil

hallo annieB,

ik weet niet waar je woond in nl of b,
in nl is het zo dat je niet hoeft te vertellen dat je zwanger bent.
je moet wel zo rond de 30 week door geven wanneer je je zwangerschaps verlof wild hebben.
en ze mogen je niet ontslaan om de zwangerschap.
ik zou niks vertellen wacht je proeftijd af en als ze het kunnen zien kun je het altijd nog vertellen.
je buikje is nog lang niet zichtbaar en je kun het de eerste weken goed verbergen met wat ruime kleding aan te doen.
dat heb ik ook gedaan met mijn eerste zwangerschap.
wekt heel erg goed.
gewoon wachten dus en na je nieuwe baan gaan.

groetjes sil.

Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 13:01
Caroline

Dag AnnieB,

Mijn collega heeft net hetzelfde voorgehad. Ze was nog maar net bij ons gestart toen bleek dat ze zwanger was...
Ze heeft dit gewoon eerlijk gezegd, men heeft er niet moeilijk over gedaan.

Men MAG je ook noiet ontslaan omdat je zwanger bent hé.

Groetjes,
Caroline

Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 16:01
Bersuus

Ik heb hetzelfde gehad. Ik ben per 1 september begonnen bij mijn nieuwe baas. Ik bleek tijdens het sollicitatiegesprek al zwanger te zijn, maar wist dit nog niet. Een maandje later ben ik daar begonnen met werken. Ik heb het verteld toen ik mijn termijnecho had gehad. Ik wilde gewoon zekerheid dat alles tot nu toe goed was. Ik heb een proeftijd van een maand gehad en deze zat er al wel op toen ik het vertelde, maar dit kwam gewoon zo uit.
Gelukkig reageerde ze heel positief en hadden ze er ook al wel rekening meegehouden, alleen dat het zo snel ging natuurlijk niet. Ik heb nu een jaarcontract en binnen dit contract zal ik mijn verlof opnemen en dan ook alweer aan het werk gaan, of het contract verlengd wordt zien we dan wel weer.

Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 18:27
AnnieB

Online Status
Heyy..

Bedankt voor jullie advies ik denk dat ik het gewoon verberg tot me proeftijd voorbijis! er is toch idd nog lang niks te zien haha...ben een stuk gerustiger wist me echt even geen raad! Wist ook trouwesn niet dat ze je niet mogen ontslaan als je zwanger bent!

Bedankt he

Groetjes annie

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 20:24

Ik heb ook hetzelfde probleem.
Bij mijn oude baas gaat t niet meer en wil daar heel graag weg.
Heb vandaag een soll gesprek gehad en kan daar miss aan de slag voor 40 uur,maar stel dat ik nu ineens wel zwanger blijk te zijn???
Als je in je proeftijd zit kunnen ze je gewoon ontslaan hoor
Heel mijn hoofd zit vol en ben super depri

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 17:58
Akie

Online Status
Maar er is hoop er zijn ook goede werkgevers, zo ben ik een paar weken geleden met vermelding dat ik zwnager ben aangenomen als kliminstructeur jawel als kliminstructeur. Ik heb zelf de baan afgestaan omdat ik vorige keer zo last van mijn bekken had, ik heb gevraagd of ik na mijn kraamtijd contact mocht zoeken en ze waren heel enthousiast en zien me graag over 6 maanden terug!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]