< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwangerschap » borstvoedingsverlof onderwijs?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwangerschap
borstvoedingsverlof onderwijs?
05/11/2009 @ 09:04

borstvoedingsverlof
Hoi allemaal,
Dit is voor mij de eerste keer dat ik reageer. Ik ben nu 7 maanden zwanger en sta in het eerste leerjaar.
Ik moet eind januari bevallen en ik stop met werken na de kerstvakantie. Ik wil ook graag borstvoeding kunnen geven, maar waar moet ik zijn om alle administratie in orde te krijgen. Ik ben niet bij de vakbond.
Groetjes
Greet

Link naar deze reactie
05/11/2009 @ 09:09
ik

Online Status
Hallo,

Je kan het best bij je personeelsdienst langsgaan. Het beleid over borstvoedingsverlof kan nogal verschillen per sector.

groetjes

Link naar deze reactie
05/11/2009 @ 10:15
spiderman

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Het is zo dat je in het onderwijs géén borstvoedingsverlof kunt opnemen. Je kan wel (max.) 3 maand ouderschapsverlof opnemen, maar dit kan je doen tot je kindje 6 (of 12?) jaar oud is. Je wordt wel niet meer volledig betaald, maar valt terug op een uitkering.

In het onderwijs kun je dat ouderschapsverlof ook niet opsplitsen in vb. 6 maand 1/2 of 15 maand 4/5 werken. Je moet het volledig opnemen of niet, je kan wel opteren om maar één of twee maand ouderschapsverlof te nemen, maar dan ben je de rest wel kwijt.

En inderdaad best eens langsgaan bij de personeelsdienst op je school.

groetjes

Link naar deze reactie
05/11/2009 @ 11:14
ik

Online Status
Hey!

Oh, hoe kan jhet dan dat je de rest kwijt ben t als je niet alles in 1 keer opneemt. Dat je het kwijt ben t als je het aanvraagt en dan ondertussen stopzet dat wist ik.
Ik werk bij een andere overheidsdienst en hier kan je gewoon splitsen en dus eerst 1 maand opnemen en dan later (tot je kind 12 jaar is nog de rest.

Er is veel wetgeving daaromtrend veranderd de laatste tijd...

Nou, veel succes!

Link naar deze reactie
05/11/2009 @ 11:33
Anne-Sophie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Spiderman, in het onderwijs in Vlaanderen kan je wel borstvoedingsverlof opnemen hoor, dat is dan wel onbezoldigd als je niet verwijderd wordt.

Mijn directeur heeft me dat alleszins gezegd.

Anne-Sophie

Link naar deze reactie
12/11/2009 @ 14:44
Anne

Hey,

Ik wil even reageren op het bericht van Spiderman. Ouderschapsverlof moet je in het onderwijs opnemen voor je kindje 4 jaar is.
Tevens kan je het opnemen in 3 maanden voltijds of 6 maanden halftijds. Vroeger moest je in het onderwijs voltijds ouderschapsverlof nemen, maar deze regeling is nu veranderd.
Ik ben momenteel in moederschapsrust en na de kerstvakantie neem ik er ouderschapsverlof bij. Ik ben enkel nog aan het twijfelen of ik dit voltijds of halftijds ga oppakken. Financieel gezien is het (in mijn geval) een groot verschil: ? 763,54 voor 24/24, ? 1301,09 voor 12/24 = uitkering door RVA + aanmoedigingspremie en voor 12/24 het loon inbegrepen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina