[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 12/04/2007 @ 11:02 Maryam | help ik heb een probleem... ik ben in verwachting van een jongen en was altijd voor besnijdenis. (althans leek me beter) nu er zich echt een mannetje vormt in mn buik zie ik er steeds minder het nut van in. ik heb zoiets van: waarom besnijden? het piemeltje wordt ten alle tijden zo gevormd zoals ie eruit komt : dus door God geschapen. Wie zijn wij dan om dat te vervormen? Dat er wordt geroepen dat het hygienischer is kan ik ook niet bij. het ligt eraan hoe goed je het schoonmaakt natuurlijk. En uiteraard zijn er weleens problemen bij sommigen en is het niet anders, maar de natuur heeft de penis toch zo gevormd? Het staat ook niet in de Koran vermeld dat jongens besneden dienen te worden. Het is alleeen bekend dat de Profeet besneden was.. wellicht om medische redenen? Waarom moet mijn toekomstige zoon dat dan ook dat ondergaan, voordat er zich ook maar 1 probleempje heeft voorgedaan. Mjin man wil zn zoon wel laten besnijden, maar ik walg steeds meer van het idee alleen al. Wat te doen wat te doen.... HELP |
| 12/04/2007 @ 11:16 Maryam | iemand ervaring? |
| 21/04/2007 @ 13:11 pepita | hallo, ik herken je dilemma. zelf heb ik ook een zoontje van 15 maanden en mijn vriend is moslim. ik zelf kan het niet over mijn hart krijgen om mijn zoontje te laten besnijden, mijn vriend wil het wel (vanwege het geloof, hygiene en ook de verwachting van de gemeenschap). maar onder ons gezegd, mijn vriend is helemaal niet gelovig. waarom dan wel kiezen voor een besnijdenis. Ik ben van mening dat ieder mens baas is over eigen lijf en zelf moet kunnen beslissen. Dus zo wil ik dit ook voor mijn kind en ik ben totaal niet gevoelig voor wat anderen vinden of verwachten. als je toch besluit om het te laten doen, zou ik inderdaad niet al te lang wachten. Het neefje van mijn vriend was 7 toen hij besneden was, en die heeft echt afgezien (hij wenste zelfs dat hij een meisje was geweest). veel succes hiermee. |
| 23/04/2007 @ 10:28 jong moederke ![]() | ik vrees dat ik hier eentje heb die besneden moet worden en eerlijk gezegd ik vind dat idee verschrikkelijk |
| 25/04/2007 @ 15:31 Maryam | Indien onze zoon wel besneden gaat worden, gebeurt dat zowiezo in het ziekenhuis!!!! Het wordt niet vergoed door de verzekering omdat het niet op medische gronden gebeurt en dat kost ongeveer 800euro. Er zijn "thuissnijders" die het voor de helft minder doen, maar die laat ik echt niet aan mn zoon komen!!!! |
| 12/01/2008 @ 00:23 milly | besnijdenis wel of niet doen? Ik ben ook zwanger en mijn vriend is moslim. Ik weet dat hij de besnijdenis wel graag zou willen als wij een zoon krijgen, maar ik moet daar eerst goed over nadenken! Waarom is het nodig? Het staat in de Koran, NEE Het is schoner, NEE (was je gewoon goed, dan is er niets aan de hand) De profeet deed het, dus moeten alle mannen het doen, Nee (de Koran zou dat dan moeten voorschrijven) Wat is dan de reden. Ik wil graag met mijn vriend meedenken en hem volgen, begrijpen, maar hij kan mij niet goed overtuigen...Wie wel! Als dat niet lukt zal ik mijn vriend gaan overtuigen om het niet te doen...Nederlandse vrouwen zijn namelijk niet verplicht zich volledig aan te passen aan hun moslim man! Vaak zie ik dat er volledige aanpassing ontstaat aan de man, maar intergratie lijkt mij beter, gebruik elkaars positieve denkbeelden, leefpatronen en tradities. |
| 18/01/2008 @ 18:13 Carolien | Mijn zoontjes zijn allebei besneden,en dat was bij alle 2 om medische redenen.Kobe heeft nu wel door dat zijn piemeltje anders is dan dat van andere jongetjes,maar heeft hier nog nooit een probleem van gemaakt.Tibo beseft dat nog niet.Kobe is besneden op 3 jaar,Tibo op 17 maanden. Groetjes Carolien |
| 21/01/2008 @ 20:55 Leen | zoontje besneden op 3 maanden, onder volledige narcose ..;zelfs niet gehuild bij eerste plaspamper , heel snel en mooi genezen . natuurlijk door uroloog in het ziekenhuis. nu hoogzwanger van tweede en we zullen hetzelfde doen . op het moment zelf was ik wel wat bang, maar ook de papa en mijn broers (gewoon gezin hoor) zijn besneden en omwille van de hygiene gaan wij er ook voor. maar iedereen met dit voor zichzelf beslissen. bij ons was het trouwnes betaald door de hospitalisatieverzekering van het werk . en het was echt geen 800 euro , nochtand ben ik samen met de baby een nacht in het ziekenhuis verbleven omdat hij nog zo klein was. succes met je beslissing, maar dit is zo persoonlijk ...dat het moeilijk isom raad te geven he ...ps uroloog vertelde me dat ze het in het ziekenhuis niet doen "onmiddellijk" na de geboorte |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Besnijdenis