< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » De bevalling » polyklinisch in tongeren of hasselt

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » De bevalling
polyklinisch in tongeren of hasselt
25/10/2006 @ 21:36
Ine

Van mijn eerste kindje ben ik thuis bevallen, maar ik ben niet tevreden over de vroedvrouw. Graag wil ik toch opnieuw thuis bevallen maar in de beurt wonen er geen andere vroedvrouwen die thuisbevallingen begeleiden.
Ik vrees dat ik nu toch in een ziekenhuis moet gaan bevallen van mijn tweede. Nu overweeg ik om polyklinisch te bevallen. Wie kan mij zijn ervaringen delen? Hoe snel mag je naar huis? Welke afspraken moet ik met de gyn op voorhand maken? Kunnen ze mij verplichten om toch langer te blijven?
Wie kan mij aan meer info helpen?

Link naar deze reactie
26/10/2006 @ 17:39
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hey Ine

Ik ben van beide kindjes poliklinisch bevallen maar ik heb ook een supergoede vroedvrouw. Waar woon je precies? Misschien dat het voor haar niet te ver is?

Ivm poliklinisch bevallen: daar staat men tegenwoordig positief tegenover denk ik hoor. Mijn gyn is al een wat oudere man en toch heeft hij er onmiddellijk mee ingestemd. Bij mijn eerste kindje ben ik 's avonds bevallen en mocht ik de volgende ochtend naar huis, bij mijn tweede ben ik om 9 u 's ochtends bevallen en was ik diezelfde middag alweer thuis.

Ik ben bevallen in Geel.

Als je meer info wil, vraag je het maar hoor.

[Laatst gewijzigd door dieke - 26/10/2006 @ 17:40] - Link naar deze reactie
26/10/2006 @ 19:38
Ine

ik ben van bilzen.
Heb je met de gyn op voorhand hier afspraken rond gemaakt? En als een andere gyn de bevalling begeleidde, zou die er ook mee akkoord gaan?
Ik ben bij 1 gyn me gaan informeren en die vond dat ik min 2 nachten in het ziekenhuis moest blijven. Nu ga ik dus verder zoeken naar een andere gyn die e wel mee akkoord gaat, had gehoopt dat dat makkelijker zou gaan

Link naar deze reactie
26/10/2006 @ 20:48
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hey Ine

Minimum 2 nachten? Wat is dat voor een idiotie? Mijn gyn stemde er gewoon gelijk mee in, dus ik heb er eigenlijk verder niet bij stilgestaan dat er nog gyns zouden zijn die er moeilijk over zouden doen.

Heb het geluk gehad dat ik beide keren met mijn eigen gyn ben kunnen bevallen, maar de andere gyns in het ziekenhuis zouden er m.i. zeker wel mee ingestemd hebben hoor. Mijn gyn is het diensthoofd, dus dat zit wel snor denk ik.

In Bilzen ken ik geen gyns, maar ik weet wel dat daar de dienst Kraamhulp De Ooievaar zit. Zij begeleiden constant dames die poliklinisch bevallen zijn (ik heb ook 2 keer hulp gehad via hen) en zij zouden je dus waarschijnlijk wel eens aan een gyn kunnen helpen in de buurt die wel volledig positief staat tov poliklinisch bevallen. In ieder geval de moeite van een telefoontje waard he.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]