< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwangerschap » tonic drinken

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwangerschap
tonic drinken
07/10/2005 @ 15:34
Goedele

Hoi ik drink regelmatig een glas tonic. Ik heb ergens gelezen dat vrouwen dit weleens drinken op het einde van hun zwangerschap om ween op te wekken.

Is dit echt zo gevaarlijk dan? Kan je daar dan echt ween mee opwekken?

groetjes

Link naar deze reactie
07/10/2005 @ 15:45

Online Status Bekijk profiel
hoi goedele,
dat heb ik inderdaad ook al gehoord. toen ik 37 weken ver was, zeiden m'n collega's dat ook, wij hebben dat wel anders opgelost.
op week 38+6dagen geen tonic gedronken maar wel eens geklust. de dag erna is ons zoontje geboren.

Link naar deze reactie
07/10/2005 @ 16:10
Femke

Online Status Stuur bericht
Het is 1 van de bekende bakerpraatjes.
Een verloskundige die zelf overtijd liep heeft alle dingen geprobeerd die een bevalling zouden moeten laten beginnen. Om ervaringsdeskundige te worden, maar niks hielp.
Je gaat pas bevallen als je lichaam en baby er helemaal klaar voor zijn. Als je dag dag ervoor tonic hebt gedronken, zal het toeval zijn.

Link naar deze reactie
07/10/2005 @ 16:27
Lisje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik moet Femke gelijk geven, hoor!! Je zal pas bevallen als je lichaam en je baby er klaar voor is. Op 35 weken had ik rust voorgeschreven van de gyn doordat onze meid volledig was ingezakt. Waar ik ook kwam vertelde iedereen me dat het zeker geen week meer zou duren want ik droeg toch zo laag. Dat hebben ze in totaal nog 6 weken gezegd want ik ben zelfs een week overgegaan. Ik heb vanaf mn 39 weken echt alles gedaan. Elke dag het huis gekuist als een gekkin, nog een plafond helpen leggen, deze afgewassen, een container met steenpuin helpen vullen, op de fiets over de kaseien rijden, en shweppes drinken. Van dit laatste moest ik telkens heel zwaar braken maar bevallen ben ik er niet van!! In shweppes zit kinine en dit zou wee?n opwekken maar dat is dnek ik niet bewezen hoor!! Onze meid ging ingeleid worden en ik moest dan ook savonds binnne zodat ze snachts het eerste pilletje konden geven. Dit was uiteindelijk niet meer nodig, de vroedvrouw had een handje geholpen en effe diep gevoeld, zodat mn vliezen om 3h snachts zijn gebroken, onze meid is om 16h49 geboren!!

Ik zou zeggen, je mag gerust tonic drinken maar overdrijf er niet mee.
Veel succes,
Lisje en Heyke

Link naar deze reactie
07/10/2005 @ 20:28
Hilde

Goh, ik heb 9 maanden tonic gedronken bij de zwangerschap van mijn zoontje, omdat dat mijn maag deed keren en een opgelucht gevoel gaf.
En mijn zoontje is 2 weken te laat gekomen dus...
Ik denk niet dat dat kwaad kan.

groetjes
Hilde

Link naar deze reactie
08/10/2005 @ 19:43

Hey Goedele, je moet je eigen niet teveel wijs laten maken, die goed bedoelde adviezen (waar je vaak niet eens om vraagt) van iedereen. Als ik alles en iedereen moet geloven dan mag ik helemaal nix meer eten en drinken. Ikzelf heb ook al de gekste dingen gehoord in mijn omgeving.
Zo had ik bijvoorbeeld ook eens gelezen in een krant met GROTE letters dat zwangere vrouwen geen komkommer mogen eten dat dat slecht zou zijn. Stond er toch niet in kleine lettertjes onder dat het alleen slecht was als je er 1000 per dag at!!!!! Ik bedoel wie gaat er in godsnaam 1000 komkommers op een dag eten ?Die krijg ik in een jaar niet eens op.

Dus laat je niet gek maken en als je echt twijfelt bel gewoon je gyneacoloog op die weet het nog het beste( vind ik tenminste).

Groetjes van Patricia

Link naar deze reactie
09/10/2005 @ 19:57
mie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Tonic is inderdaad een wee?nopwekker! Een vriendin van mij is vroedvrouw en zij heeft me dat afgeraden om te drinken!
Uit voorzorg beter niet meer drinken denk ik

Groetjes
Mie

Link naar deze reactie
10/10/2005 @ 12:28
ansje

Ja dat dacht ik ook hoor bitter lemon, tonic en verse ananas wekken de weeen op. Door de kinine, je moet er wel veel van drinken of eten. Vraag het je verloskundige, o ja nou ja, als je in Belgie woont, ik denk dat je huisarts het ook wel weet.
An

Link naar deze reactie
13/10/2005 @ 21:34
Pebbels

Online Status
Je moet inderdaad oppassen met tonic. Hier zit Kinine in en dat is inderdaad een wee?n opwekker. Het werd vroeger wel gebruikt om een miskraam op te wekken.
Ook kan je kindje hierdoor in het vruchtwater gaan poepen en dat is niet goed.

Dus, hoe jammer het ook is: tonic en bitter lemon zou ik zeker niet meer drinken!

Link naar deze reactie
19/10/2005 @ 20:40
St

Dag iedereen,

Ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap nagevraagd bij de gynaecoloog. Zijn antwoord was formeel: als je daarmee wee?n kon opwekken, zou onze medicatie daarop gebaseerd worden.
Volgens hem is het een fabeltje. Wat wel mogelijk was: door de kinine kan je lichaam wat meer "spanning en stress" ervaren. Dit is een gevolg van teveel kinine. Die stress kan wel de bevalling inleiden, niet de kinine.
Toch heb ik op het einde van die zwangerschap liters tonic gedronken, zonder resultaat...

Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Groetjes,

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]