< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Moeder worden/zijn... » neusspray

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/04/2005 @ 21:43
haas

Online Status Stuur bericht
Hoi,
Ik heb een tijdje al last van een neusverkoudheid en geraak daar maar niet vanaf.Om mijn neus vrij te houden gebruik ik een neusspray en wel nasa-rinathiol.
Mag dat eigenlijk,kan het kwaad?
Op de bijsluiter staat best niet gebruiken maar een andere helpt niet echt.

Hopelijk weet iemand raad...

groetjes

Link naar deze reactie
20/04/2005 @ 21:50
Ano

Online Status
Mij is toch altijd gezegd dat je deze best vermijd als je zwanger bent! Er zit nl een stof in die schadelijk kan zijn voor je baby.

Bel morgen toch maar eens naar de huisarts om te horen welke spray je het best kan gebruiken

Link naar deze reactie
20/04/2005 @ 23:35
Marlies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

In de zwangerschap moet je zeker geen neusspray gebruiken, omdat die vloeistof via het bloed ook bij de moederkoek kan komen. Die neusspray zorgt ervoor dat de bloedvaatjes in de neus dunner worden, zodat je neus minder verstopt aanvoelt. Dat effect wil je in de moederkoek dus niet hebben, omdat je baby dan te weinig bloed van je zou kunnen krijgen.
Heb je last van neusverkoudheid, dan moet je het toch beter zoeken in de zoute druppels die je ook aan je baby zou geven in het eerste jaar. Meer bestaat er gewoon niet. Verder hebben meer zwangeren last van een verstopte neus in het eerste deel van de zwangerschap. Gaat echt helemaal over!!

Groetjes,

Marlies

Link naar deze reactie
21/04/2005 @ 11:52

Hoi,
ik heb de hele zwangerschap last gehad van een verstopte neus, en gebruikte ook nasa-rinathiol, heel beperkt, wanneer het echt niet meer ging. Maar dat was ook het enige dat bij me hielp. En er is niets verkeerds gegaan met m'n dochtertje tijdens de zwangerschap en nu ook niet, ik heb een gezonde dochter.Maar toch, de volgende zwangerschap gebruik ik het niet meer, nu ik dat hierboven gelezen heb.
Op de bijsluiter staat dat er geen gevolgen bekend zijn tijdens de zwangerschap, maar dat het uiteraard beter is van dit niet te gebruiken, zoals bij veel medicatie.

Groetjes,

Link naar deze reactie
21/04/2005 @ 12:48
Jacky

mijn huisarts vond het beter van niet neuspray te gebruiken, behalve de zoutoplossing omdat die absoluut geen kwaad kan. Elke andere neusspray zou een twijfelgeval zijn of helemaal niet mogen.

Link naar deze reactie
21/04/2005 @ 20:28
Vicky

Mij werd ook afgeraden om een neusspray te gebruiken tijdens mijn zwangerschap. Ik mocht wel een spray met zoutoplossing gebruiken om de neusholte vrij te maken.

Link naar deze reactie
22/04/2005 @ 14:31
Nancy

Bij mijn 2de zwangerschap zat ik met een verstopte neus toen ik nog maar 5 maand ver was, echt bloktoe.Dat ging niet meer over en ik kon er niet van slapen.Mijn gyn zei dat ik in beperkte mate wel een neusspray mocht gebruiken.
Ik spoot toen eenmaal daags voor het slapengaan een kinderneusspray in.Pas 2 dagen na de bevalling was het over, voor mij was dat de ergste zwangerschapskwaal.Sidney heeft er niets aan overgehouden en was kerngezond.
Ik zal het nooit iemand aanraden maar zelf heb ik het gedaan om toch maar 's nachts iets te kunnen slapen.

Link naar deze reactie
24/05/2005 @ 09:25
Anoniem

hallo

een kennis van ons was 2 jaar geleden zwanger en heeft neusspray gebruikt,het kindje werd met allerlei afwijkingen geboren en is een week later gestorven.
niemand weet of dit door de neusspray kwam ook al heeft ze zelf dat gevoel wel de artsen konden er ook niks over vertellen maar het is dus heel goed mogelijk dat het door de neusspray kwam!

groetjes

Link naar deze reactie
17/06/2005 @ 15:33

hoi, ik had ook last van een diep vastzittende verkoudheid en dit uiten zich bij mij bij mijn oren..
ik kreeg een neusspray nasonex en ook daarin stond dat je die met zwangerschap niet mocht gebruiken.. dus toen ik hoorde dat ik zwanger was, heb ik acuut de huisarts gebeld en ik moest inderdaad meteen ermee stoppen en dan maar veel stomen.. tuurlijk doe ik zoiets meteen, je wilt je kindje toch niet in gevaar brengen, dus mijn advies bel de dokter op of vroedvrouw

Link naar deze reactie
17/06/2005 @ 15:38

hahaha
wat een rare banner heb ik.. zo kom ik nog in het boek voor wereldrecords.hahaha

Link naar deze reactie
17/06/2005 @ 17:30
yummie

Hoi Hoi,

Ik had ook zo'n last van een verstopte neus. Voor het slapen gaan gebruikte ik af en toe Otrivin. Op ziekenhuis.nl las ik dat het geen probleem is dat je dat gebruikt tijdens zwangerschap.
Corinne

Link naar deze reactie
19/11/2005 @ 14:24

ik heb 2 kindjes en ben zwanger van het derde.ik heb een aandoening aan myn neus dat maakt da die voortdurend verstopt is en zeker als ik neerlig.daarvoor gebruik ik ook rinathiol nu ik weer zwanger ben gebruik ik het alleen nog maar 1 maal daags savonds voor het slapen omdat het anders echt niet kan .geruststelling is;myn 2 dochtertjes zyn heel gezond en hebben er niks aan overgehouden

Link naar deze reactie
30/01/2006 @ 17:47

Hallo,

Nou ik geloof echt niet dat je kindje allerlei afwijkingen kan krijgen door het gebruik van neusspray, misschien als je er een flesje per dag gebruikt..
In overleg met mijn huisarts mag ik tijdens de zwangerschap neusspray gebruiken. En, inderdaad probeer ik dit te beperken tot alleen een spray 's nachts wanneer ik wakker wordt van een dichte neus.
De huisarts wist mij te verzekeren dat het zo weinig is en zo plaatselijk wordt gebruikt dat er eigenlijk geen effect kan zijn op de zwangerschap..
Gelukkig lees ik hier over meerder mensen dat ze hetzelfde hebben gedaan als ik en gezonde kids hebben gekregen! Hopelijk is mij hetzelfde gegund!

Link naar deze reactie
04/03/2006 @ 10:31

Ook in heb sinds ik zwanger ben last van een verstopte neus. Vooral 's nachts...en daardoor slaap ik dus niet.
Weten jullie of het de hele zwangerschap lang duurt, of alleen de eerste drie maanden? Ik hoop natuurlijk het laatste, want dit houd ik gewoon niet meer vol! En dan ben ik nog maar 10 weken zwanger....
Ik gebruik ook alleen een zoutoplossing voor m'n neus, maar dat werkt misschien een uurtje, ben niet zo blij !

Link naar deze reactie
17/03/2006 @ 14:31
Ellen

Hey Nic

Ik hoop voor jou dat het niet blijft duren die vervelende verstopte neus. Bij mij is het begonnen in november. Ik had al twee dagen een verkoudheid en zo bezorgd als ik was ben ik direct naar de huisarts geweest voor een hoestfles op natuurlijke basis. Nou dat hielp dus niks. Twee weken later zat ik er weer met ook nog eens een verstopte neus die ik enkel 's nachts had en een vervelende kriebelhoest 's morgens en 's avonds. Nu ben ik 34 weken zwanger en de hoest is er nog steeds en die verstopte neus ook. Alleen is het van kwaad naar erger gegaan. Door die verstopte neus en het gebruiken van neussprays en het voortdurend willen snuiten van mijn neus heb ik aan beide kanten dagelijks hevige bloedneuzen. Terug naar de huisdokter die brandde mijn neus dicht. En een maand later naar een neus keel en oorarts voor opnieuw mijn neus te laten dichtbranden. (overigens volledig pijnloos) Dat was mijn situatie een week geleden. Sinds vandaag weer hevige bloedneuzen door die vervloekte verstopte neus. Neusdruppels is het enige wat helpt maar ik durfde die nooit lang te gebruiken uit angst dat mijn baby er iets aan zou overhouden. Maar zoals ik lees en zoals ook mijn huisdokter bevestigd moet ik me daar dus geen zorgen om maken. Ik ga ze ook weer gebruiken denk ik want ik lig de hele nacht wakker van een verstopte neus. Is de ene open dan floept het andere neusgat dicht. Vreselijk!!! Enige nadeel van de neusdruppels krijg ik sneller een bloedneus. Vind het wel positief dat het na de zwangerschap misschien vanzelf overgaat die verstopte neuzen. Wist trouwens niet dat er enig verband was. Thanks en veel succes met jullie verstopte neuzen en geniet van jullie zwangerschap.

Link naar deze reactie
19/03/2006 @ 14:24

Hoi,

Ik zit hier ook al maanden te snuffen !
Zit nu in mijn laatste week en nu krijg ik echt geen lucht meer. Heb ook neusspray gebruikt,k maar moet zeggen dat dat ook maar tijdelijke oplossingen zijn. Eerst begonnen met die natuurlijke sprays, helpen echt niks, dan wat straffer. Helpen wel, maar de verstopte neus blijft wel!

Hoop ook dat dat ophoudt na de bavalling

(Zou volgens mijn apothker ook geen neveneffecten hebben.)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]