< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » afscheidscadeautje voor de creche

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
afscheidscadeautje voor de creche
23/07/2010 @ 14:02
Ske

Mijn dochtertje gaat 1 sept naar school. Van de 13 kindjes in haar groepjes vertrekken er 10. De afscheidsfeestjes zijn nu al begonnen. De kindjes geven meestal aan de anderen een zakje met koek en klein speeltje en een cadeautje voor de verzorgster(gisteren had ze bv een orchidee gekregen).
Maar wat geef ik haar? Zij doet de peutergroep. De kindjes zitten er ongeveer 1 jaar, dus ieder jaar krijgt ze al een 13-tal cadeautjes. Haar collectie bloemen/planten en chocolade zal al uitgebreid zijn. Haar kasten zullen waarschijnlijk ook al vol staan met beeldjes, knutselwerkjes (ze heeft ook zelf kinderen).Ik wil haar iets "nuttig" geven, maar vind op de fora niet echt veel inspiratie. Ze werkt in een creche dus speelgoed geven is niet echt een cadeau voor haar.
We gaan zeker ook een foto met tekstje geven maar ik zoek nog iets extra.
Heeft er iemand een ideeke?

Link naar deze reactie
23/07/2010 @ 14:33
jes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Een mandje met verzorgingsproductjes is ook altijd leuk

Link naar deze reactie
23/07/2010 @ 14:59
Goedele

Online Status Stuur bericht
één of andere bon (bvb bongobon)
is niet heel persoonlijk, maar wel nuttig...

Link naar deze reactie
23/07/2010 @ 15:28
Ske

bedankt voor de reacties. een bongobon is leuk, maar ik wil het toch wat persoonlijk maken (ik ken ook haar hobbys niet, en dan moet ik een meer algemene kiezen).
Ik zit nu met een soort "overlevingspakket" in mijn hoofd. Een combinatie van een hoop kleine nuttige dingen een beetje ludiek verpakt? bijvoorbeeld
handcreme - omdat ze haar handen veel moet wassen
een klein doosje chocolaatjes - om extra te genieten van haar pauze
een potje honing - om haar keel te verzachten (veel praten en zingen)
nog aan te vullen (iets waar ze veel energie van krijgt of iets om te ontspannen of ...)?
of een foto album met daarin alleen de eerste pagina opgevuld, met de bedoeling dat ieder toekomst vertrekkend kindje / ouder een pagina opvult? Maar dit is niet echt nuttig
Gelukkig heb ik nog meer dan een maand tijd.

Link naar deze reactie
23/07/2010 @ 16:13
wonderland

Ik heb aan onze vorige OM een bon van de 'houten speelgoed'winkel In de Olifant gegeven. Was ze superblij mee... en een 'tekening' van ons kapoentje

Link naar deze reactie
23/07/2010 @ 19:18

Online Status
Wat ik al gegeven heb aan onze OM bij haar verjaardag, onthaalmoederdag, verjaardag van onze dochter ... :
- hele grote groentenmand (was met de eerste verjaardag van onze jongste)
- toiletzakje met mini douchegel, deo, body lotion, ...
- groot stuk speelgoed (ik vind het altijd jammer als ouders zo meerdere prullen kopen voor de kleintjes; dus dacht ik om 1 groter stuk te kopen
- bloemetje met daarin foto van de kleine

Bij ons is het wel een OM en ze was eigenlijk meest content met die supergrote groentenmand, omdat dit echt iets praktisch was en ze het nog nooit cadeau gekregen had. Voor de rest krijgt ze meestal pralines, bloemen, cakes, ... .

Link naar deze reactie
24/07/2010 @ 18:52
Es

een tijdschriftenpakketje (ook erg leuk om te geven als de juf met zwangerschapsverlof gaat)

een theeglas (evt. beschilderd door je eigen kindje) met daarin theezakjes/ koffiekop met oploskoffie/
chocolademok met zakjes chocoladedrink.

houten theedoos/koekjesdoos (te koop bij Xenos en/of Action) gevuld met theezakjes of zelf gemaakte muffins. Je hebt ze met glas bovenop of gewoon dicht van hout. Ik had de glasversie genomen en daar een sticker van ons kindje geplakt en daarop Bedankt geschreven!

Link naar deze reactie
24/07/2010 @ 19:00
Es

vergeet ik nog de laatste creatie. Ik heb alle recepten die ik ken in een mooi schrift met harde kaft geschreven (ok was wel even intensief, want het was x3, maar ze vonden het leuker dat het geschreven was dan geprint). Dit samen met een paar toepasselijke keukenspulletjes verpakt gegeven. De juffies vonden dit echt heel leuk.
Was wel afgekeken van een afscheidscadeau dat de juf van de oudste een keer kreeg bij haar vertrek, alle kindjes hadden een recept aan moeten leveren en die waren gebundeld. Bedacht mij dat iedereen altijd wel lekkere en speciale recepten heeft die een ander weer niet heeft en dat het altijd leuk is om weer nieuwe dingen te leren.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]