< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » wat gebruiken jullie voor windpokken?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
wat gebruiken jullie voor windpokken?
20/01/2010 @ 12:31
Noortje

Hallo! Ons zoontje van 2,5 heeft sinds deze week wind-of waterpokken.
Welke hulpmiddeltjes gebruiken jullie?
De ene dokter zegt dit, de andere dat... en de apotheker weer iets anders...

Geven jullie een (lauw) badje?
Gebruiken jullie eosine of een ander product?
Wat met mentholkalk? Is dit nu wel of niet goed?
En geven jullie ook orale medicatie? Welke?

Bedankt!

Link naar deze reactie
20/01/2010 @ 13:07
saar

Wij hebben het onlangs gehad:
3 maal per dag Cytelium (van A-Derma) op alle plekjes (droogt uit, ontsmet en is anti jeuk) ik vond dat iets supergoed
voor kindje ouder dan 1 jaar kan je 's avonds nog Fenistil druppels bijgeven (is anti-jeuk maar is wel slaapverwekkend). het is niet echt noodzakelijk, maar misschien wel proberen als je kindje niet goed kan slapen.
wij gaven geen badje, alhoewel het wel mag denk ik, we hebben het niet gedaan

nog een goeie tip: zie dat je kindje niet rap zweet, ook niet te warm slaapt (want op die warme en zweterige plekjes kunnen ze best veel pokken krijgen)
en ook nageltjes kort geknipt houden

bij ons is het echt goed meegevalen (ze heeft goeie nachten gehad, maar hele lichte koorts en zag er eigenlijk niet ziek uit, buiten het zicht van de stipjes dan).

veel success

Link naar deze reactie
20/01/2010 @ 13:11
Marleen

Ik strooide altijd maizena droog over de billen heen. Metholkalk zou ik niet doen. Op open wondjes doet methol echt zeer. Ik strooide alleen op de billen ed. Want van de rest hadden ze geen last. Ook geen littekens aan overgehouden

Link naar deze reactie
20/01/2010 @ 13:11

Hey,
toen m'n dochtertje windpokken had, heb ik eosine gebruikt om uit te drogen, en prurisedine (talkpoeder) tegen de jeuk.
Ondertussen bestaat er blijkbaar iets gelijkaardigs aan eosine, maar dan kleurloos (of beetje wit). Op deze manier kan je wel duidelijk zien als er een blaasje ontstoken raakt. Vermits eosine zelf al rood kleurt, is het hiermee moeilijker op te volgen.

Een badje gaf ik zo weinig mogelijk. Nooit wrijven, altijd deppen, dus ook bij het afdrogen!!

Succes en beterschap voor je zoontje!
K'tje

Link naar deze reactie
20/01/2010 @ 13:24
Dunja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik deed haar een elke avond in een lauw badje met zeezout, 3 dagen en het was over.

Link naar deze reactie
21/01/2010 @ 09:04
Vivi

Het advies van Saar is perfect!

Eosine is goed om uit te drogen, maar idd alles ziet dan rood en die cytelium droogt even goed uit en helpt ook nog eens tegen de jeuk.

K'tje, ik denk dat het die cytelium is die jij bedoelde met wit of kleurloos.

Link naar deze reactie
21/01/2010 @ 12:26

Hoi
Beter enkele dagen niet in bad hoor hier eosine opgedaag ,perdolan tegen koorts en pijn en fenistyl tegen de jeuk.
Na enkele dagen waren de blaasjes perfect droog geen enkel litteken hebben ze eraan overgehouden enkel enkele dagen wat rode vlekjes.
Kijk ook even in de mond want daar kunnen ze er ook hebben hoor en die doen pijn dus best ook iets geven tegen de pijn hoor.
Liefs nijn

Link naar deze reactie
21/01/2010 @ 12:30
Marijke 9Maand Moderator

Mijn kindjes hebben in 2008 allemaal de windpokken gehad kort na mekaar, enkel de jongste (toen nog maar 10 maand) heeft er last van gehad, ik stipte alles aan met eosine, je hebt ook kleurloos maar vond de eosine beter, zo zag ik wat al aangestipt was en wat niet, ik deed er ook menthol poeder over voor de jeuk, ook had de HA fenistil druppeltjes voorgeschreven.

Ik mocht wel een bad geven, maar de eerste dagen als de wondjes echt nog vochtig stonden werd het wel afgeraden, mijn HA zei ook als ze niet echt vuil zijn is een bad ook niet echt nodig. Ik heb met het baden toch enkele dagen gewacht tot de meesten opgedroogd waren.

Hier ook geen littekens overgehouden.

Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 21/01/2010 @ 12:32] - Link naar deze reactie
21/01/2010 @ 20:01
Noortje

Hoi, bedankt voor alle reacties!
We geven fenistil, maar hij blijft echt erg veel last hebben, huilen van de jeuk en ontzettend slecht slapen.
We hebben ook het witte cy... en nog iets en nu ook eosine gebruikt.
Het talkpoeder werd door de ha afgeraden omdat het verstopt. Dat wisten wij niet want de ha van wacht had het wel aangeraden. Met als gevolg dat er nu dus een enorm litteken in het midden van zijn voorhoofd zit :-((( Afwachten of dit blijft.
Op de kribbe zeiden ze dat het een erg hardnekkig virus is dit jaar. Ik hoop maar dat het niet erger wordt want hij heeft nu ook nog eens een hoest, ocharme...
Indien het morgen niet beter is overwegen we toch ook een pijnstiller te geven...

Link naar deze reactie
21/01/2010 @ 22:46
ik

Online Status
Hier eosine en uiercrème. Die uiercrème lijkt niet logisch maar het is super. Het neemt de jeuk weg en de wondjes waren al na een dag of 3 aan het genezen. Eerst heeft onze oudste het gehad en pas na een paar dagen had ik die tip gekregen en het werkte dus 2 weken later toen de kleinste het ook had, direct uiercrème en super! hij heeft er maar een paar dagen gehad en twas over. Het waren nogthans echt wel veel en overal hoor. De kleinste heeft ook geen littekens...

Groetkse

Link naar deze reactie
25/01/2010 @ 15:54
Sandy

Hallo,

Ons zoontje heeft windpokken gehad toen hij 9 maanden oud was. Hij had heel veel last van jeuk en we mochten gezien zijn leeftijd nog niets bijgeven voor de jeuk.
Zijn nichtje van 4 had dit enkele weken ervoor gehad en zij stond echt helemaal vol en het enige dat hielp tegen de jeuk was een lauw bad waar wat stijfel (poeder) in opgelost was. Wij hebben het voor ons zoontje ook gedaan en het werkte echt kalmerend op de huid.

Groetjes.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]