< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » (Nog) Een kindje?? » dezelfde bloedgroep

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » (Nog) Een kindje??
dezelfde bloedgroep
22/01/2005 @ 23:33
chris

Hallo,

Ik en mijn vriend hebben besloten om aan kindjes te beginnen.
Na het lezen van deze berichten maak ik mij toch wat zorgen.
Ikzelf ben O- en mijn vriend O+
Kan dit gevolgen hebben? Maak ik mij terecht zorgen??

groetjes C

Link naar deze reactie
23/01/2005 @ 09:21
Cin

Hey Chris

Voor zover ik weet heeft dit geen effect voor een eerste kindje.
Maar van zodra je wilt beginnen aan een 2de kindje, moet je wel eens langsgaan bij de dokter! Dan krijg jij een inspuiting.
Het heeft te maken met je rhesus-factor! Maar hoe het just in elkaar zit weet ik ook niet hoor!

Cin

Link naar deze reactie
23/01/2005 @ 18:07
janneke

ik heb bloedgroep negatief A en mijn vriend heeft bloedgroep positief b. wat voor gevolg heeft dit als we willen beginnen voor een eerste kind?????

Link naar deze reactie
23/01/2005 @ 19:21
wanda

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik had hetzelfde probleem, ik ben a rhesus negatief en mijn vriend o positief.

Met 30 weken zwangerschap is er bloed geprikt en bleek ik geen antistoffen aan te maken tegen het bloed van mijn kindje. Ik kreeg zowiezo een prik met anti D om dit tegen te gaan.

Na de bevalling bleek mijn kindje ook rhesus negatief te zijn. Ik had mij ook zorgen gemaakt, maar om niks gelukkig!

Wanneer mijn kindje o positief geweest was had ik na de bevalling weer een prik met anti D moeten krijgen, omdat ik bij een volgende zwangerschap misschien wel antistoffen zou aanmaken tegen positief bloed.

Dan kan je kindje bloedarmoede krijgen. Maar in de meeste gevallen voldoet dan zo’n anti D prik. In het meest ernstige geval, wat weinig voorkomt, moet je kindje voor de bevalling via de navelstreng een bloedtransfusie.

Overigens loop je bij je eerste kindje weinig risico dat hij of zij bloedarmoede krijgt. Bij je tweede is er meer risico wanneer hij of zij positief bloed heeft.

Er is veel informatie te vinden op internet hierover.

Groetjes van Wanda en Danilo

Link naar deze reactie
23/01/2005 @ 19:28
wanda

Oja, de prik met anti D krijg je standaard wanneer je negatief bloed hebt. Daar hoef je niet om te vragen.

Wees dus niet bevreesd wanneer jullie zwanger willen worden, het lijkt erger dan het is!

Tegenwoordig zijn ze al heel ver hoor met de wetenschap, gelukkig wel

Link naar deze reactie
28/01/2005 @ 12:10
Anneke

bloedgroep
Wanda als eerste bedankt voor je reactie, een heel opluchting voor mij. best wel verbaasd dat ik automatisch anti D prik krijg omdat ik negatieve bloedgroep heb. Graag zou ik willen weten waar ik informatie kan krijgen over bloedgroep. welke sites???

Link naar deze reactie
30/01/2005 @ 13:57

http://utopia.knoware.nl/users/hanswest/DRU/mci/helpdisk/bldgrzws.htm

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=760

Misschien kan je op deze sites eens een kijkje gaan nemen.

Link naar deze reactie
12/02/2005 @ 11:42

Hallo,

Ook ik heb bloedgroep rhesus negatief. Heb inmiddels twee kinderen. Je krijgt alleen bij de eerste zwangerschap in de zevende maand een spuit en je moet een keer extra bloedprikken om te kijken of er antistoffen zijn. Verder niets om je zorgen over te maken.

Link naar deze reactie
28/02/2005 @ 19:36
nuray

ik heb ook bloedgroep rhesus negatief, wat zijn de voordelen???

Link naar deze reactie
25/03/2005 @ 13:00

ik en mijn vriendin hebben dezelfde bloedgroep a positief. wat voor gevolg kan het hebben bij onze kinderen???

Link naar deze reactie
06/04/2005 @ 13:32
Ineke

Hoi Efe,

In elk geval niets negatiefs hoor. Als je zelf bloedgroep rhesus positief hebt ...
In jullie geval levert dit een kindje met bloedgroep A of O op (afhankelijk van jullie ouders).

Groetjes
Ineke

Link naar deze reactie
17/04/2005 @ 16:09

Hoi

Ik heb O Rhesus negatief en mijn vriend A positief. Kan dit problemen opleveren of gevolgen hebben voor de eventuele kinderen?

Link naar deze reactie
17/04/2005 @ 18:22
ann

Online Status
dit is een test

Link naar deze reactie
17/04/2005 @ 18:29
ann

Online Status
nog een test

Link naar deze reactie
18/04/2005 @ 14:09

Niemand die een antwoord heeft?

Link naar deze reactie
21/04/2005 @ 14:35
Ineke

Hoi Katrien,

Ik denk dat het eerder al gezegd is, als de moeder rhesus negatief is wordt er altijd extra opgelet maar bij een eerste zwangerschap kan het gewoonlijk niet veel kwaad. Gewoon je gyne ff op de hoogte brengen, hij zal wel het nodige doen, no worries. Bij een 2e zwangerschap kan het zijn dat je antistoffen aangemaakt hebt.

Groetjes
Ineke

Link naar deze reactie
23/02/2006 @ 22:06

ik ben o positief en myn vrogere vriend was o negatief en ik had de keus om myn kindje te houden en dan zou ik het einde niet halen omdat ik op nog geen drie maand 10 kg kwijt was was toen nog maar 15 weet iemand hier meer over aub heb nu ondaks alles toch twee zonen stef 06/12/2002 senne 23/08/2005

Link naar deze reactie
28/02/2006 @ 13:40

hoi,

Ik ben B positief en dit is mijn vriend ook. Zal dit een probleem worden wanneer we besluiten dat we kinderen willen?

Heel veel liefs,

Kleintje

Link naar deze reactie
02/03/2006 @ 10:34
wewen

Online Status Bekijk profiel
Ik heb A- en het enige nadeel daaraan is dat ik bij mijn tweede zwangerschap anti-lichamen kan aanmaken tegen mijn kindje als er bij de geboorte van mijn eerste kindje bloed van mijn kindje in mijn bloedbaan is gekomen.
Normaal krijg je na je eerste bevalling een prikje om dat later tegen te gaan.

Link naar deze reactie
22/03/2006 @ 20:20

Hoi,

Ik had eens een vraagje.
Ik heb bloedgroep A negatief en mijn vriend heeft O positief.
Heb gehoord dat het gevaarlijk is voor moeder en kind maar weet niet juist wat dat inhoud.
Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

Groetjes

Lien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina