< Publiciteit >

Zwanger-app

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » wat wel of niet eten?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
wat wel of niet eten?
10/02/2010 @ 15:11

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
zowel chaumes als babybel zijn gemaakt van gepasteuriseerde melk en dus veilig.
Brie kan van zowel gepasteuriseerde melk als rauwe melk gemaakt zijn. In Belgie verkopen ze haast geen rauwmelkse kazen, dus laat je wat dat betreft niet zo afschrikken.
Kijk uit met rauwe eieren en gerookte zalm en consoorten, bij ons worden er nog regelmatig voedingswaren uit de handel genomen omdat ze de listeriosis bacterie bevatten.
roquefort is wel een rauwmelkse kaas, maar daar is blijkbaar nog nooit listeria in aangetroffen.

Wat toxo betreft, let op je groenten, was ze zelf, doe handschoenen aan als je zelf in de tuin gaat wroeten, en vooral, eet geen kattestront! Ook wat toxo betreft mag je je niet zo laten opjagen, je loopt het echt niet op door je kat te aaien.

Paté, lever en aanverwanten eet je best niet te veel omdat het behoorlijk veel vitamine a bevat, maar je moet het niet helemaal schrappen.

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 15:16
Daan

Typisch als ik google op chaumes wordt er op 9-maand gezegd dat het van rauwmelkse kaas is en op wikipedia leggen ze het hele proces uit en is het gepaseuriseerd

Nou heb ik een hekel aan chaumes en dat is dan ook meteen de enige kaas die ik niet lust haha

Brie ook gewoon op tijdens zwangerschap, verse gerookte zalm van de visboer, maar smaakte me niet, verder heel erg op voeding gelet, ik vond het maar 9 maanden hoor en des te lekker is het weer als je na de bevalling een broodje filet eet of een heerlijk medium biefstuk (Wil jullie niet lekker maken hoor haha)

Koffie wel op, maar meer thee en light drankjes af en toe en water,

Liefs Daantje

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 16:13
evensnel

Er wordt niet voor niets gezegt dat je met sommige dingen moet oppassen.
En dat wil niet zeggen dat iedereen daar wel of geen last van krijgt.
Maar ik denk als je al eens een kindje in je zwangerschap bent verloren dat je het wel 9 maanden laat om sommige dingen te eten..
Alles in belang van de beeb,en idd soms duren 9 maanden dan lang en de andere heeft weer andere lekkere dingen gevonden die je wel mag eten.En de andere heeft er schijt aan en doet lekker waar die zelf zin in heeft.
En dan kan je er lang of kort over hebben,maar alles waar TE voor staat is ook niet goed.TE veel zout is niet goed,sommige kruiden moet je oppassen.TE veel snoepen is niet goed. En ga zo maar door.
Vroeger wisten mensen niet beter,ook mijn moeder komt altijd met verhalen aan hadden wij vroeger geen last van.Maar toen hadden ze nog wekpotten.
Ik eet niks van het lijstje verboden bij zwangerschappen,ik sla wel de biefstukken filet american de kaas soorten etc etc allemaal over 9 maanden lang.Voor mij geen enkel risico.Tis al een wonder een zwangerschap.
En eerste wat ik wil bij bevallen is toch echt 2 witte bollekes filet american op me ziekenhuis bed.

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 21:14
ella

Marijke, ivm frisdrank
Had je dan niet veel last van zuuroprispingen bij het drinken van frisdrank? Ik wel...
NU, als jij het al die tijd hebt gedronken hoef ik mij niet schuldig te voelen voor de keren dat ik eens een cola heb gedronken!
Trouwens, elk merk water smaakt anders hoor, misschien gewoon'es een andere fles proberen...

En vitamienen (+foliumzuur e.d.), ja vond ik toch wel nodig hoor!

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 22:17
Anneke

Online Status Stuur bericht
Foliumzuur uiteraard (maar dan vooral vóór en in het begin van de zwangerschap), maar waarom ik in hemelsnaam extra omega 3 nodig heb enzo... pfff, ik heb echt het gevoel dat er veel pure commercie achter zit!

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 23:11
Sitara

Online Status Bekijk profiel
Indien je voldoende vette vis eet, heb je geen omega3 nodig.

Groetjes !

Link naar deze reactie
11/02/2010 @ 09:19
Marijke 9Maand Moderator

@Ella, neen eigenlijk nooit last van gehad, tenzij de laatste weken van de zwangerschap, toen hielp een slokje maalox me meestal wel.
Ja misschien moet ik gewoon een ander soort water proberen.

Ik neem al sinds het begin van deze zwangerschap omnibionta pronatal + DHA vind dit ook wel erg belangrijk, dagen dat ik me misselijk voel neem ik ze wel niet in.

Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 11/02/2010 @ 09:20] - Link naar deze reactie
11/02/2010 @ 23:09
Stientje

Online Status Bekijk profiel
Ik heb een vraagje weet iemand of het klopt dat munt slecht is tijdens de zwangerschap?

Ik snoep regelmatig zo een muntje wa ook helpt tegen de keelpijn, ma na t schijnt is munt slecht.. En muntthee zou ook nie goe zijn?? En k drink zo graag muntthee..

Groetjes

Link naar deze reactie
12/02/2010 @ 16:23
karo

Ik eet eigenlijk zo goed als alles en let er niet echt op. Alcohol vermijd ik wel en biefsteak ook, maar dat lust ik niet. :-)

Ik ben wel immuun voor toxo, maar weet niet hoe ik het ooit heb opgelopen...

Vorige week op vakantie geweest, all in, gegeten van de buffetten, iedereen hangt erboven, maar ik was daar om te ontspannen, niet om mij op te jagen over het eten en heb ervan genoten!

Van munt nog nooit gehoord dat het niet zou mogen...

Anneke: die extra vitaminen zijn goed voor jezelf en voor je kindje. Door die vitaminen voel je jezelf beter en je kindje neemt deze vitaminen ook op... Ik vind dat dus wel een goede zaak, maar vergeet ze vaak in te nemen. Maar als je je er niet goed bij voelt, moet je ze niet innemen... Er zijn zoveel zaken verandert tegenover vroeger, foliumzuur bestond nog niet, die extra vitaminen ook niet, al die onderzoeken ook niet, maar toch kan het handig zijn. Ik nam vorige zwangerschap geen foliumzuur omdat ik het gewoonweg niet wist: gevolg: kindje met open schedel en op 3 maanden geboren moeten laten worden. (of dat nu echt door die folium komt weet ik niet, maar ik ben het nadien braaf beginnen innemen...)

groetjes

Link naar deze reactie
12/02/2010 @ 22:44

munt, als in muntthee en muntjes kunnen geen kwaad.

Goh ja, er zijn veel dingen die ze vroeger niet deden, en nu wel, en inderdaad vroeger ging het ook niet altijd mis, maar toch vaker als nu, kindersterfte of vrouwen die in het kraambed stierven kwamen vroeger veel meer voor.
Afwijkingen kwamen ook vaker voor.

tuurlijk kies je zelf of je oplet of niet, en nee niet ieder rauw ei is besmet, en niet ieder stukje gerookte zalm kan kwaad.
Maar je moet nu maar es net dat stukje hebben dat wel kwaad kan.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina