We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

zwanger met mirena-spiraal

• Kennen jullie mensen die zwanger zijn geraakt met een mirena-spiraal?

Els77
  • dat is vrijwel onmogelijk (maar alles kan, niks is 100% veilig) omdat je menstruatie bijna algeheel wegblijft ben je bijna niet vruchtbaar, is mij verteld
  • Hoi, ik vroeg mij dat eigenlijk ook af, ik ben er al achter aan't zoeken geweest, maar kan hier precies nergens antwoord op vinden. Want als je toch zwanger kan geraken, wat zijn de gevolgen voor het kindjes als dat spiraaltje blijft zitten, aangezien je niet meteen weet dat je zwanger bent?
  • Volgens mijn gyn is Mirena 99,9% veilig, hetzelfde als een sterilisatie dus.
    Mirena heeft een dubbele werking, je krijgt wél een eisprong maar door de hormonen kan het sperma de eicel niet bevruchten (ze zijn daar als het ware een beetje groggy van goofy.gif ) en indien er toch ne straffe is die wel tot bij (in) de eicel geraakt (maar dat is dus bijna onmogelijk), is een innesteling niet mogelijk omdat de baarmoederwand zich daarvoor niet 'klaarmaakt' bij de eisprong (ook door de hormonen). Je bent dus wél vruchtbaar, maar de rest van het systeem wordt volledig ontregeld.

Als je toch bij die 0,1% hoort die zwanger wordt, wordt het spiraal zo snel mogelijk verwijderd want dat kan een miskraam veroorzaken (maar gebeurd niet altijd). Maar als je de pil neemt en toch zwanger wordt, kan dat ook een miskraam veroorzaken natuurlijk... En even ter vergelijking, de pil is 'maar' 99% veilig.

Mijn gyn had nog nooit meegemaakt dat iemand met een Mirena zwanger geworden was, met een koperspiraal komt dat blijkbaar wel heel vaak voor, dat schijnt niet echt betrouwbaar te zijn (zij sprak van maar 90% veilig). De keuze was dus snel gemaakt...

Groetjes
  • Ik heb dezelfde uitleg als hierboven gehoord, maar via googlen heb ik toch al mensen "ontdekt" die zwanger geraakt zijn doorheen het mirena-spiraal. Wij willen zeker nog geen 3e kindje nu (en ws zelfs nooit), en daarom wil mijn vriend steeds met een condoom vrijen. Maar ik vind dat niet zo fijn, en vind het ook stom omdat ik nu een spiraal heb. Dan had ik evengoed niets kunnen doen, denk ik dan... Heb al veel miserie gehad met spiraal (zat bij 1e insteek-poging in baarmoederwand (auw!), er terug uit (auw!), weer 3 maanden wachten, bij 2e poging zat het te diep, even terug trekken (auw!), bij nacontrole zat het er half uit, proberen dieper te steken (auw!), ongeveer in orde, maar maandstonden bleven zoals voorheen, even afwachten (en dus nog steeds denken dat we niet veilig zijn), uiteindelijk beslissen dat we het toch niet meer willen, bij poging om het eruit te halen waren de draadjes niet meer te vinden, nogmaals proberen maar dat ging echt niet (auwauwauw!) en nu zou de gyn het er onder verdoving willen uithalen (dagkliniek), maar ondertussen heb ik amper nog maandstonden en bij controle (echo) lijkt alles goed te zitten. Uit beide concludeert gyn dat spiraal zijn werk doet, en dat ik niet zwanger zou kunnen geraken. Maar mijn vriend gelooft dit niet (hij heeft sterk zaad, zegt hij dan... zucht...). Vandaar mijn zoektocht en mijn vraag...

Els
  • Sterk zaad, yeah right. Wat een mannelijke gedachte zeg. goofy.gif

Als een mirena geen anticonceptie zou zijn waarom hebben mensen hem dan? Natuurlijk zal er wel eens iemand zwanger zijn geraakt met de mirena. Maar als je daar vanuit gaat zou ik echt niet weten waarom je er dan eentje zou hebben.
    Je vriend is er eentje uit de categorie overvoorzichtig he?
  • Hoi Els,

een hele goeie vriendin van me was kort geleden zwanger geworden ondanks het spiraal en toen had ze later toch een miskraam gekregen.
    Dus het kan wel.
  • spiraal

hey els

t kan wel dergelijk...
    alleen er is minder kans als bij de pil!
    zelf ben ik ook met spiraal gekomen "was n verrassing" en een vriendin van mij is pas bevallen van een zoon ondanks dat ze de mirena had dus zeg nooit nooit...

zelf ook de mirena gehad maar ik vindt t bagger maar das mijn mening! wink.gif wink.gif
  • zwanger met mirena

ik ben wel zwanger geraakt met een mirena spiraal... ik behoor tot de 0.01 %

mijn verhaal staat op inspiredbynathan . be

liefs,

mama van Nathan
  • Mijn nicht heeft ook nog een derde kindje ondanks de spiraal. Bij haar is het spiraaltje blijven zitten tot de bevalling, maar ze stond wel onder strengere controle.
  • ja door de mirena heen zwanger

Ik ben ook zwanger geworden door de mirena. Ik wist het gelukkig heel snel omdat ik evengoed regelmatig ongesteld was en toen ineens..niet meer.
    Mijn zoon is ontzettend gezond en wij dolgelukkig, maar als het echt niet uitkomt heb je wel een probleem als je op de mirena rekent. Overigens is de kans echt HEEL klein, dus zo er niet meteen van uit gaan dat je zwanger bent.
    Waarschijnlijk weet je dit nu al lang al, maar toch, voor andere dames.
  • Beste allemaal,

Er is eigenlijk maar 1 soort anticonceptie in de wereld die 100% veilig is: en dat is gewoon niks doen waar je zwanger van zou kunnen worden bigsmile.gif . Ook met de Mirena + comdoom kan je zwanger raken. Want ja, je condoom kan scheuren en vervolgens kun je daarna ook nog tot die 0.1% behoren die toch zwanger raakt met de Mirena.

Overigens hoor je natuurlijk her en der verhalen van vrouwen die zwanger zijn geworden met de Mirena. Want ja, verhalen van vrouwen die niet zwanger zijn geworden met de Mirena worden natuurlijk niet verteld.

Conclusie: ga je aan de klus: dan bestaat er altijd een risico dat je Zwanger raakt, welke voorzorgsmaatregelen je ook neemt. Ik zou dat condoom dus echt achterwege laten.

Succes!
  • Als jullie geen kinderen meer willen, waarom laat je man zich dan niet gewoon steriliseren? Dan ben je ineens van die vervelende anticonceptie af...
  • mirena

ik hoor dus er ook bij!! 1e keer 5 jaar niets aan de hand, nu ellende alom en nu 28 weken zwanger..ondanks mirena!!

p.s. het blijkt ook slecht te zijn voor je baarmoeder, kennis had heel grote vleesboom, weggehaald en lag op de kamer met andere mirena gebruiksters met vleesbomen.
  • amai, je zou er bang van worden als je hoort wat die mirena allemaal doet! Dacht dat het toch gezonder was dan de pil, maar als ik hier lees over vleesbomen en cystes upset.gif
    Heb er ook 1, nu al 14 maanden, en heb iedere maand op tijd mijn maandstonden ( wel veel heviger dan voorheen). Nu ben ik 1 week overtijd maar was 2 maand geleden ook een week overtijd en ben naar de gyn geweest en er was niks aan de hand.
    Denk er toch ook over om die te laten verwijderen hoor!
  • zwanger door mirena?

Hoi eefje,
    Ik heb je verhaaltje gelezen, en vraag mij nu af je nu al ongesteld of toch zwanger bent geworden?
    Het verhaal wat jij beschrijft is bij mij nu ook zo.
    Je zit zo in onzekerheid.
    Graag zie ik je reactie,alvast bedankt! wave.gif
  • zwanger door mirena

Hoi Anna,

Ik ben al ruim een tijd (ongeveer 6 wkn.) niet meer ongesteld geweest (voorheen altijd op tijd geweest met mirena), echo gehad waar niks op te zien was.
    Last van een dikkebuik, rommelig gevoel, niet lekker in mijn vel, kan zelfs mijn broeken niet meer aan, maar niks aan de hand!
    Kan jij mij advies geven hierover, wat ik het beste kan doen?
    Alvast bedankt!!
  • hey zoemzoem, ben gewoon ongestels geworden na 1.5 week overtijd, misschien ben ik gewoon onregelmatig (was vroeger ook wel zo). Maar telkens het zover is, denk je toch van 'zou het?' alhoewel de kans toch heeeeel klein is he.
    ik heb mijn spiraaltje nog steeds en zal wel nog jaartje zo blijven tot we misschien voor een vierde ukje gaan. blush.gif

Als je te veel last ondervind van de mirena, zou ik die toch laten weghalen hoor, dacht ook hem weg te laten halen, maar weet eigenlijk niet welke ac dan te gebruiken.

groetjes
  • Piep,

ook hier een mirena spiraal.
    Heb hem zo'n maand of 6 zeker al..
    Nu en dan eens wat verlies wat ik niet echt een bloeding kan noemen, enkele dagen hier "last" van. Geen pijn ofzo maar gewoon dat is vervelend.

Wat ik mij afvraag, aan de damens die wel zwanger werden met de spiraal. Wat wordt er dan gedaan met de sp?? Spiraal laten zitten of uithalen ofzo..??
  • hallo

ik heb bijna 5 maanden een mirena. in het begin geen last van gehad, maar nu heb ik last van een klein beetje bloedverlies, smorgens misselijk en een weinig last in mijn onderbuik. ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is want zie het niet zitten om daar nog vier en half jaar mee rond te lopen. Zijn er nog andere die hier last van hebben?

groetjes wave.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld