zoely

• zijn er mensen die de pil zoely nemen? ik neem hem nu 2 maand,das zo één dat je altijd moet doornemen met 4 placebopilletjes,in die 4 dagen krijg je dan je maandstonden,bij mij niks ik ben dan geen nieuw strookje begonnen omdat ik toch een beetje ogerust aan het worden ben voor een zwangerschap,is nu al 5 dagen verder nog altijd niks.zou het kunnen zijn dat je gewoon geen bloedingen meer hebt?
  • ik ken deze pil niet, maar als je al 5 dagen geen pil hebt genomen (+4 dagen placebo) zou je toch een bloeding moeten gehad hebben. Ik zou een zwangerschapstest doen negatief? best eens contact nemen met gyn of dokter
  • Das een nieuwe pil sinds vorig jaar in mei of zo,vrouwvriendelijk zei m'n gyne wat wel waar is,geen last van humeur en andere nevenwerkingen wat ik bij mijn vorige pil wel had,een zwangerschap zou nu echt wel niet gewenst zijn...pas dikke 4 maand geleden bevallen van 2de kindje,gewoon de gedachte van een positieve test in mijn handen te hebben en de keuzes die ik ga moeten maken sad.gif
  • ik heb juist even gegoogeld, bij de pil zoely kan het uitblijven van een bloeding of onregelmatig bloeden een bijwerking zijn. Dus het kan inderdaad dat je geen bloeding krijgt.
    Toch voor de zekerheid best even naar de dokter bellen of langsgaan.

groetjes
  • zal ik vadaag zeker doen,ik ga ook test gaan halen en hopen dat het niks is thumbup.gif
  • ben gisteren bij de gyne geweest,had een positieve test.6w2d zwanger,ben nog nooit zo bang geweest in heel mijn leven.ik wilde geen kinderen meer,maar de beslissing is zwaarder dan ik gedacht had...
  • oei zootje, das effe een opdoffer. Neem zeker genoeg tijd om het nieuws te verwerken en praten praten praten. Dat is het enige wat ik kan zeggen. Neem zeker geen te snelle beslissingen. Hopelijk kan je er ook samen met je man/vriend over praten. Al begrijp ik dat jullie het nieuws beide eerst ook zullen moeten kunnen vatten.
  • Hey,
    dus als ik het hier allemaal goed lees,
    ben je nu onverwacht zwanger van je 3de kindje.
    Zoals ze hier al zeiden denk heel goed na en praat erover met je vriend/man,welke beslissing jullie zouden nemen.

Een 3de kindje is natuurlijk terug meer verantwoordelijkheid,Genoeg plaats?Financieel wel mogelijk?

Dus genoeg om over te praten als je twijfelt.

Ben hier op de site terecht gekomen omdat ik meer wou weten over de pil zoely,gynecoloog heeft ze mij voorgeschreven omdat ik toch sukkel met mijn menstruatie en wil ook geen 3de op dit moment.
    Toch nog eventjes over nadenken.
  • ik was heel tevreden met die pil,je voelt je niet zo neerslachtig en je gewicht schiet niet de hoogte in zoals ik met m'n vorige pil wel had.mijn gyne verstaat het zelf niet,ik kan hem maar nemen.ik ben er nog altijd niet uit wat ik ga doen,financieel en over plaatsgebrek hoef ik me geen zorgen te maken,maar de stap naar 3 zie ik niet zitten...ik wilde altijd maar 2 kindjes,mijn hart zegt we houden het(we hebben al miskraam gehad voor ons zoontje,en weet hoe hoe ik er vanaf zal zien)maar mijn verstand zegt we doen het weg...het zou voor 18december zijn,mijn zoontje is van 1 dec dus ze zouden op de kop 1 jaar verschillen van elkaar,mijn dochter is 4jaar al redelijk zelfstandig dus. ik heb mezelf de tijd gegeven tot maandag,dan moeten we beslissen abortus of niet...als ik het doe zei de gyne voor 8 weken het best,het gaat een hels weekend worden.
  • als je hart zegt houden. Luister daar dan maar naar. Er gaan zeker momenten zijn dat het druk gaat zijn en dat je het effe niet ziet zitten maar ik denk dat als je enkel verstandelijk beslist dat je daar enorm van gaat afzien. Wat denkt je man erover? Hoe is je relatie met je moeder? Kan je er met haar over praten of anders een vertrouwenspersoon?
  • mijne vriend wilde ook geen meer,gewoon omdat we denken dat we het niet gaan aankunnen,ik heb wel veel hulp en steun van hem met de kindjes,hij zegt als ik het wil houden doen we dat maar we zijn met 2 é.ik denk wat onze beslissing gaat zijn het altijd wel de verkeerde gaat zijn,mijn mama is super,ze doet alles voor de kindjes.
  • Hey zootje,
    hoe gaat het ermee? Heb je al een goed gesprek kunnen hebben met je vriend?
    Weet dat ik aan jullie denk, dikke hug.gif
  • Oei, dat is inderdaad wel een zware beslissing, vooral als je nu nog in de "helse eerste maanden" zit met een baby. Maar je weet van je eerste kindje dat ook die periode voorbij gaat en dat je kindjes groter worden. Ik zou inderdaad ook mijn hart volgen, gewoon omdat je hart anders de rest van je leven zal bloeden DENK ik, het blijft natuurlijk jullie beslissing en jullie moeten er mee kunnen leven. Met of zonder derde kindje. Heel veel sterkte met jullie beslissing
  • Hallo,
    eerst en vooral ben ik blij met jullie lieve reacties,ik heb vandaag voor mezelf beslist dat ik niet doorzet met de zwangerschap,ik ben er niet klaar voor na mijn vorige zwangerschap/bevalling. ik voel me nu al zo mottig en slecht,vind het jammer van mezelf want mijne vriend had hem er al volledig bij neergelegd dat er een 3de kwam...nooit gedacht dat ik dat ooit ging doen,morgen bellen voor de afspraak cry.gif
  • dikke sadhug.gif en veel sterkte!!!!
  • hier ben ik nog eens,ik had een afspraak gemaakt in de kliniek voor een abortus,met zeer veel schuldgevoel...maar ik heb zware bloedingen gekregen en vorige maandag ben ik naar de materniteit geweest maar het hartje klopte nog,ik volledig van mijn melk,want had al miskraam gehad,dus was er zeker van dat ik het al kwijt was.ik moest donderdag op controle en mijn vriend zei na maandag nu houden we het,het is dat het bij ons wil blijven,maar donderdag morgen heb ik dan miskraam gehad,ik kwam bij de gyne en zei nu ben ik het zeker kwijt,en inderdaad,de gyne zei wat gaan we doen spiraal of steriliseren,ik mocht met veel tranen in de ogen zeggen,dat ik nog ging wachten om zo'n dingen te doen dat we volgend jaar voor een derde kindje gaan <3 ze zei het leven is toch een goeie leerschool é,en das toch waar ze!!
  • Jammer van je miskraam, maar inderdaad fijn dat je op deze manier de beslissing niet zelf hebt moeten nemen. Begrijp helemaal dat er nu gemengde gevoelens naar boven zullen komen.
    Allesinds geniet volop van je gezin en je jongste spruit en dan kunnen jullie er volgend jaar samen voor gaan, voor een brusje voor je twee schatten.
  • Is dezoely niet veilig dan?
  • zoely pil

Hallo Allemaal,

sinds 3 dagen slik ik de pil Zoely.

heb 7 jaar de microgynon geslikt en kreeg klachten door de hormonen en doorbraakbloedingen die erg lastig werden.

Ben erg benieuwd hoe mijn eerste pilstrip gaat verlopen.
    tot nu toe bij de eerste drie van de zoelypillen gaat het prima.

De zoely is perfect ter voorkoming van zwangerschappen mits je deze goed inneemt.
    Verder geeft de gyneacoloog aan dat deze pil minder schadelijk is voor je lichaam(lever) baarmoeder.
    Iedere pil komt namelijk ook met kleine stofjes in de bloedbanen en darmen. daarvandaan kan je dan ook weer een opgeblazen gevoel krijgen of last van de darmen...lucht, diarree,obstipatie...

Zal graag meerdere mensen willen horen die de zoely pil ook al aan het slikken zijn! hug.gif in ieder geval succes allemaal
  • hoi!

ik gebruik nu bijna een maand zoely,, ik word gek geloof ik ?? ik ben steeds aan huilen en sjagerijnig en heel snel kwaad!geen zin in sex, pijn in mijn buik als ik alcohol drink(lervenzym verhoogd? stond in bijsluiter) droge mond(bah!) ik vind het echt niks aan !
    ik moet nu nog 2 dagen voor de 4 placebo's zal mij benieuwen,
    ik heb nog 2 maand pil liggen,, ff afwachten maar mijn gevoel zegt STOPPEN wat een klere pil zeg!

greets L sad.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld