Deso 30

• Hallo!
    Heeft er hier iemand ervaring met Deso 30?
    Voor mijn zwangerschap nam ik de pil microgynon 30. Nu had ik van een paar mensen vernomen dat dit toch wel een verouderde pil is, en dat er betere 'soorten' waren. Nu heeft de gyn mij deso 30 voorgeschreven. Is dit veel verschil? Is dit een zwaardere pil? Ben je daar tevreden van of veel bijwerkingen?
    Graag jullie ervaring daarmee wink.gif
    Groetjes!
  • Hallo!

Ik neem deso30 (nu niet meer <3 ) en ik was er vrij tevreden over. Vroeger heette ze anders maar ik ben de naam vergeten. Ik denk wel dat dit één van de lichtste pillen is hoor! Ik vroeg de lichtste pil aan mijn HA en hij schreef die voor. Soms kreeg ik wel eens tussentijdse bloedingen maar ik was ervoor een hele zware pil gewend. Dus van héél zwaar naar héél licht. Anders geen klagen over. Vergeet ze wel niet in te nemen! Wij gingen voor een derde en ik was 1 maand gestopt en 't was prijs! Veel succes ermee! wave.gif
  • Oei foutje, ik neem deso20. Dus ik veronderstel dat deso30 ietsje zwaarder zal zijn!
  • Deso 30 ken ik. Volgens mij de generische versie van Marvelon (iets zwaarder dan Marcelon, wat volgens mij de lichtste is) Vroeger nam ik die, dan kreeg ik Desorelle en uiteindelijk Deso 30 --> alledrie zelfde samenstelling. Ik neem ze al jaren en ben er tevreden van. Zoals bij elke pil moet je ze ongeveer op zelfde tijdstip nemen om ze zo goed mogelijk te laten werken. ik kan deze pil zelfs doornemen, zodat ik geen bloedingen heb.
  • Dank je wel voor de antwoorden!
    Ik was eigenlijk best tevreden over microgynon 30, daarmee toch eerst eens ervaringen horen over een andere pil wink.gif
  • ik had ook deso 30 en ben er 2 keer door zwanger geraakt maar dat kan verschillen van mens tot mens ken veel mensen die er tevreden over zijn zeker zien dat je dus niet ziek word anders toch iets anders bij gebruiken ..

groetjes ,
  • Ik heb die pil altijd gepakt, nooit problemen mee gehad, nooit zwanger door geraakt en eigenlijk geen bijwerkingen...
    Ik ben er dus tevreden over!
  • Ok leuk deze reacties te horen!
    Ik weet gelukkig ook dat je de pil correct moet innemen en van al die regeltjes ben ik goed op de hoogte. Is met elke pil wel zo he.
    Bedankt voor de ervaringen!
  • Ik neem al 2 maand deso30 en heb veel last van doorbraakbloedingen (vaak menstruatiebloed, maar minder). Gaat dit over, is dit normaal? Ik ben overgeschakeld van deso 20 omdat ik daar ook last had van doorbraakbloedingen.
  • Hallo Iedereen,
    tot voor kort nam ik ook deso30 op voorschrift van mijn gyn hij beweerde dat deze de zwaarste pil is die ik van al mijn contraceptiepillen al had ingenomen. Ik had wel geen bloedingen tijdens het nemen van de pil maar van het moment dat ik halverwege mijn strip was had ik barste hoofdpijn ik dacht eerst dat dit niet kon en heb er mijn aandacht opgevestigt, en om zeker te zijn of het effectief door de pil kwam had ik ze niet meer ingenomen. Ok ik ben nu opnieuw zwanger maar dat was een bewuste keuze van mij, maar toch denk ik dat het van mens tot mens afhangt hoe je op die medicatie reageert.
    Groetjes
  • Hey, ik neem deze pil al jaren, voorheen was het desorelle 30. Ben hier eigenlijk heel tevreden van, enige is, als ik er 1 vergeet dan heb ik meteen tussentijdse bloedingen, ook al neem ik ze meteen de ochtend erna, maar dat heeft puur met mijn gestel te maken, heb al wat achter de rug op gynaecologisch gebied. Moet wel zeggen, toen ik stopte met de pil was ik binnen 2 maanden zwanger.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld